וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלם חמודות": ינאי נרצח כשהלך עם אשתו ובתו התינוקת לסופר

19.2.2016 / 8:39

ינאי ויסמן, לוחם בנח"ל בן 21, שנרצח בדקירות סכין בפיגוע בבנימין מובא למנוחות בהר הרצל בנוכחות כאלף איש. הוא הבן השלישי מבין ארבעה אחים, תושב ההתנחלות מעלה מכמש. משה רוט, שהיה המורה שלו, נכח בזירת הפיגוע: "ניסיתי לעצור את הדם"

צילום: רוני כנפו, רויטרס, דוברות מד"א, נאור כהן - חדשות צ.ב.מ; עריכה: שניר דבוש

ינאי ויסמן, חייל בן 21 מחטיבת הנח"ל, שנרצח אתמול בפיגוע הדקירה בסניף "רמי לוי" בשער בנימין מובא הבוקר (שישי) למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בהר הרצל. רב המכינה שבה למד ספד לו ואמר: "ינאי של חיוך ענק ואמת בלתי מתפשרת, ינאי של המשפחה ושל חברים, ומאתמול - ינאי של כל עם ישראל". הוא סיפר כי אף שינאי היה בשבוע רגילה מהצבא וללא נשק, "יעל התכופפה לנטע ותוך שנייה נעלמת וניסית לחתור למגע". כאלף בני אדם מלווים את ויסמן בדרכו האחרונה.

ויסמן גדל והתגורר בהתנחלות מעלה מכמש שבבנימין, התחתן במהלך שירותו הצבאי ואב לתינוקת בת ארבעה חודשים. אשתו עדיין בחופשת לידה, ובעת הפיגוע המשפחה ערכה קניות. ויסמן הוא הבן השלישי מבין ארבעה אחים, משפחתו היא אחת מהוותיקות ביותר במעלה מכמש וגם אשתו היא בת ההתנחלות. הוא למד בתיכון בירושלים ובמכינה בכפר אלדד.

משה רוט, שהיה מורה של ויסמן, הוא תושב ההתנחלות פסגות ונכח בסופר בזמן האירוע. הוא טיפל בויסמן עד שהגיעו כוחות ההצלה. רוט סיפר כי ויסמן היה אדם מקסים ופעיל וכי "מדובר בעלם חמודות, בחור שקט מאוד, רגוע וחייכן. תמיד ידע להתמודד עם הכול - גם בלימודים, גם בצבא ובכל דבר שעשה. הוא היה אדם שפועל בכל דבר, תמיד יוצא ועושה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
תיעוד: המחבלים מבנימין מתוחקרים - ומוכנסים למרכז הקניות
הפיגוע בבנימין: המחבלים נכנסו ללא בידוק והסתובבו במקום 20 דקות

טוביה ינאי ויסמן, הרוג בפיגוע הדקירה בשער בנימין. פברואר 2016. פייסבוק, צילום מסך
"מדובר בעלם חמודות". טוביה ינאי ויסמן עם אשתו ובתו/צילום מסך, פייסבוק

עוד אמר כי השניים נפגשו בכניסה לסופר. "הגעתי עם הילדה שלי לקניות ונפגשנו בכניסה. הוא היה עם אשתו ועם התינוקת שלהם. החלפנו כמה מילים, העלינו זיכרונות מהתיכון ונפרדנו". לאחר כמה דקות, אמר, אירע הפיגוע. "שמעתי צרחות, הרמתי את הראש וראיתי שני מחבלים עם סכינים. הזזתי את הבת שלי לאחור ולקחתי עגלה של אישה אחרת שברחה מהמקום", תיאר. "הדפתי יחד עם עוד כמה אנשים את אחד המחבלים, עד שהגיע אזרח עם נשק וירה בו. לאחר מכן רצנו לטפל בינאי ובפצוע השני. ניסינו לעצור את הדם עד שצוותי מד"א הגיעו למקום. זה היה קשה ומזעזע וזה די שוק".

לדבריו, "חשוב לומר דווקא בשלב הזה שישנם אנשים שחושבים שהם יודעים מה זה דו-קיום, אבל היחידים שחיים באמת בדו קיום הם מתנחלי ההתיישבות. אנחנו ביחד בכבישים ובקניות, ואף אחד לא יכול להטיף למפעל ההתיישבות שהוא פוגם בדו-קיום. רק אנחנו יודעים מהו דו-קיום ואנחנו יודעים גם את המחיר שלו".

הפיגוע אירע אתמול אחר הצהריים באזור התעשייה שער בנימין, וכתוצאה ממנו, בנוסף להרוג, נפצע באורח בינוני גבר בן 35. המחבלים הם בני 14 ו-15 שנכנסו לסניף, הסתובבו בו במשך 20 דקות ואז תקפו את השניים. הם נורו בידי אזרח חמוש שהיה בזירה ונפגעו באורח בינוני-קשה וקשה.

(עדכון ראשון: 23:06)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זירת פיגוע הדקירה בשער בנימין. פברואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
"שמעתי את הצרחות וראיתי מחבלים עם סכינים". זירת הפיגוע/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully