וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות חמורה בבסיס צה"ל: "החייל הוכה - אך התוקפים לא נענשו"

17.12.2017 / 13:23

משפחתו של תושב מרר טוענת כי לאחר ששני חיילים בבסיס שבו הוא משרת הכו אותו וגרמו לו לשברים ושטפי דם, לא ננקטו נגדם צעדים משמעתיים. "הסכימו לפנות אותו לטיפול רק אחרי 4 שעות; התוקפים שוחררו לחופשה בלי לקבל את הדין". רק לאחר פרסום התקיפה זומנו החיילים לחקירה

החייל שבהדרוזי שהותקף באכזריות בבסיסו שבצפון על ידי שני חיילים 16 בדצמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
החייל לאחר שהותקף/צילום מסך, פייסבוק

חייל צה"ל, תושב מרר שבגליל בן 19, הותקף באכזריות כמה פעמים על ידי חיילים מבסיסו, אבל הצבא לא נוקט נגדם באמצעים משמעתיים - כך טוענת משפחתו של החייל, המשרת במחלקת קשר של אוגדת שריון בפיקוד הצפון. "מה שאתם רואים בתמונות לא קרה בזירת פיגוע", אמרו בני המשפחה הזועמים. "זה לא קרה בשער שכם, וגם לא באחת הקסבות שבשטחים. החייל שבתמונה הותקף באכזריות בבסיסו שבצפון על ידי שני עבריינים במדים".

לדברי בני המשפחה, מסכת האירועים החלה ביום רביעי שעבר בשעת ערב כשבנם הוכה באכזריות על ידי שניים מחבריו לבסיס מאחר שסירב להתפנות מחדר השינה שלו. "זרקו לעברו כיסאות ומגבים, בעטו בו והכו אותו באגרופים", סיפרו. "הוא הרגיש שהדבר עלול לעלות לו בחייו ובמזל חיילים וקצינים נוספים שהיו בקרבת מקום עצרו את האירוע - אחרת אין לדעת לאן הדבר עלול היה להתפתח".

עוד בוואלה! NEWS:
עובדי טבע מבעירים צמיגים וחוסמים כבישים; המשק הושבת בשעות הבוקר
יורש העצר הסעודי נחשף - מחזיק בבית היקר ביותר בעולם
גופות ליד הבריכה: "המיליארדר הקנדי רצח את אשתו - והתאבד"

החייל שבהדרוזי שהותקף באכזריות בבסיסו שבצפון על ידי שני חיילים 16 בדצמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
החייל על כסא גלגלים לאחר האירוע/צילום מסך, פייסבוק
החייל שבהדרוזי שהותקף באכזריות בבסיסו שבצפון על ידי שני חיילים 16 בדצמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
כתמי דם על מדיו של החייל/צילום מסך, פייסבוק

לטענת המשפחה, מפקד הבסיס, קצין בדרגת סגן אלוף, סירב במשך שעות לפנות את החייל ברכב צבאי לטיפול רפואי ומסר לחייל כי הוא יכול להתפנות למרפאה אזרחית בכוחות עצמו. זאת למרות שהתלונן על כאבים עזים בגופו. "רק ארבע שעות לאחר המקרה, בהן סבל מכאבים עזים, מפקד הבסיס התיר לפנות את החייל לבדיקה במיון", אמרו.

לאחר סדרת בדיקות ארוכה, שארכה כארבע שעות, אמרו במשפחה, הומלץ לשחרר את החייל לביתו למנוחה של חמישה ימים. כמו כן, בתום הבדיקות השעה הייתה 2:00 לפנות בוקר ולחייל לא הייתה אפשרות להגיע לביתו באופן עצמאי. "מפקדי החייל סירבו בתוקף לפנות את החייל לביתו, למרות שהחייל גר במרחק של 10 דקות נסיעה מהבסיס. בלית ברירה הוא חזר לבסיס שלו, עד אשר תתחדש בבוקר תנועת האוטובוסים". לטענתם, במשך כל אותו הזמן, מהרגע שהחייל הותקף ועד הבוקר שלמחרת, החיילים התוקפים לא טופלו משמעתית בשום צורה, ושהו יחד עם החייל המותקף באותו הבסיס.

עוד הם אומרים, כי בבוקר, בשעה שהחייל יצא לביתו, החיילים התוקפים ניגשו אליו והכו אותו בשנית. "הם איימו ודרשו ממנו לטייח את שאירע, על מנת להתחמק מעונש, ולא - הם יפגעו בו בשנית בצורה חמורה יותר, מעבר לגבולות הבסיס", טוענים קרובי המשפחה. לטענתם, מאחר שסירב - התוקפים הרביצו לו. "הפעם הם לא נרגעו עד שהחייל איבד הכרה, ושכב שרוע, מדמם ומושפל על הרצפה אל מול כל חיילי ומפקדי הבסיס, פונה לבית חולים עם שברים באפו, שטפי דם בראש ובפנים ומכות יבשות".

החייל שבהדרוזי שהותקף באכזריות בבסיסו שבצפון על ידי שני חיילים 16 בדצמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
החייל בבית החולים/צילום מסך, פייסבוק

לטענת המשפחה, החיילים התוקפים היו צריכים להיות מטופלים משמעתית בזמן. "היום החייל נמצא בבית, מתאושש ונתמך על ידי משפחתו מהטראומה שעבר", מסרו, "וזאת בעוד התוקפים שוחררו לביתם, לחגוג את חג החנוכה ולבלות את השבת". רק היום, אחרי פרסום התקיפה, הם זומנו לחקירה במצ"ח.

"איפה נשמע דבר כזה?", זעמו, "חייל נפגע על שלא עוול בכפו מבלה את סוף השבוע בין בתי חולים, בזמן שתוקפיו לא קיבלו שום דין משמעתי, ושוחררו לביתם לחופשה. אנחנו מרגישים זלזול בכל רמה אפשרית".

"זה מקומם! אני מכיר צבא אחר", מדגיש הסבא חוסין, סבו של החייל. הוא תושב עוספיא ששירת בצה"ל 20 שנה. האירוע הזה כואב לו מאד. "אני שירתתי בצבא אחר. זה לא הצבא שאני הכרתי. אלה לא מפקדים שאני הכרתי. פניתי לתקשורת רק לאחר שהתברר לי שבבסיס שיקרו אותנו. החיילים לא נחקרו במצ"ח, לא רותקו ואף שוחררו מהבסיס לחופשה בבית".

"לא עזבו אותו עד שאיבד הכרה": האזינו לדודו של החייל שהוכה ב-103FM

"מדובר באירוע פלילי. זו תקיפה חבלנית וניסיון לרצח. זה תוכנן מראש"

"הכו אותו מכיוון שלא רצה ללכת איתם לרס"ר שלהם כדי שיגידו 'כן, טוב, השלמנו'. איפה אנחנו חיים? הוא יכול להיות דרוזי, מוסלמי, תתרי, זה לא משנה. לא עושים כזה דבר לחייל", הוסיף הסב.

"מדובר באירוע פלילי. זו תקיפה חבלנית וניסיון לרצח. זה תוכנן מראש", הוסיף דודו של החייל, "חיכו לו עם אבנים שהוסתרו בפיסות בד". גם הוא זועם על הטיפול בפרשה: "אם היו מטפלים בתקיפה הראשונה אז חמור ביותר היה נמנע. זה מפליא כי מדובר ביחידה מסווגת וסודית אבל הזלזול וחוסר האכפתיות של מפקד הבסיס הובילו למקרה שאנחנו מתמודדים איתו כעת".

"הנכד שלי בהלם", אמר הסב, "אתה יודע מה זה בחור צעיר שלעיני חיילות וחיילים, לעיני כל הבסיס התנפלו עליו עד שאיבד את ההכרה, ביקשנו עכשיו מהצבא שיישלחו סיוע גם לזה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ביום חמישי האחרון התרחש אירוע אלימות של שני חיילים כלפי חייל בבסיס בצפון. מפקדי החייל פינו אותו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי וכן העבירו את המקרה לידיעת מצ"ח. בצה"ל מוקיעים גילויי אלימות וכל אירוע מסוג זה מטופל בחומרה. בעקבות האירוע נפתחה חקירת מצ"ח ובנוסף מבצע מפקד האוגדה תחקיר מקיף בנושא".

(עדכון ראשון 12:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully