וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמי חנוכה מאוחרים: רשות האכיפה והגבייה מחקה חוב לניצולת השואה

17.12.2018 / 12:17

בת 81, ניצולת שואה הסובלת מעיוורון חלקי, צברה חוב של 50 אלף שקלים לבנק. בעת ביקורה ברשות האכיפה והגבייה, ולאחר שהתבררו נסיבות חייה הקשות, סייעו לה הגורמים ברשות למחוק יותר ממחצית מהחוב והעמידו לה תנאים מקלים

אילוסטרציה. ShutterStock
הבנק מחק חצי מהחוב לניצולת השואה/ShutterStock

יוליה, ניצולת שואה בת 81 שעלתה מברית המועצות וסובלת מעיוורון חלקי, הגיעה בחודש שעבר למשרדי הרשות האכיפה והגבייה, לאחר שצברה חוב של 50 אלף שקלים. אין ברשותה חסכונות, והיא נאלצת לחיות באמצעות קצבה זעומה. לאנשי הרשות סיפרה על מצבה הקשה ובין השאר אמרה שבשגרת יומה היא נמנעת מאכילת בשר ועוף כי ידה אינה מושגת, וכי אין באפשרותה לחמם את הבית בימים הקרים.

בימים אלה יוליה מתגוררת לבדה בנצרת עלית, ללא כל סיוע. היא מקבלת מזון מעמותת וגרה בדירה של משרד השיכון. כשאנשי הרשות שמעו על מצבה, הם החליטו להעלות את הבעיה בפני מנהלת מחוז חיפה והצפון שפנתה בנושא לבנק לאומי.

בעקבות הנסיבות המיוחדות, הוחלט להקטין את החוב ביותר ממחצית ולהותיר אותו על סך 21 אלף שקלים שישולמו ב-60 תשלומים של 350 שקלים, ללא ריבית והצמדה. כך, יתרת החובה של יוליה צפויה להימחק בכפוף לעמידה מלאה של הפונה בהסדר.

עוד בוואלה! NEWS:
הנייה מאיים: "כל חייל צה"ל שייכנס לעזה - ייהרג או יילקח בשבי"
המחבל נשפט ל-35 שנות מאסר; משפחת הקורבן: "מגיע לו מאסר עולם"
אביה של הפצועה בפיגוע בגבעת אסף: "הייתה בטוחה שהמחבל יירה בה"

נזקקים לוקחים ירקות ופירות בשוק התקווה בתל אביב מתוך ארגזים שנזרקו, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"לא אוכלת בשר כי ידה אינה משגת"/ראובן קסטרו

"יוליה הגיעה ללשכת ההוצאה לפועל בנצרת עלית, שם מנהלת המדור, ענת סוויסה, ראתה אותה בעמדת קבלת הקהל", סיפרה שרונה דהאן, מנהלת מחוז צפון ברשות האכיפה והגבייה לוואלה! NEWS. "היא גרה בדירה של משרד השיכון, מלאה ברטיבות, על ידה היו סימנים כחולים והיא סיפרה לנו שזה כתוצאה מנפילות". לדברי דהאן, נודע להם כי יוליה "מתגוררת בגפה והילדים שלה מתגוררת בעיר מרוחקת. בדקנו את מצבה וגילינו שיש לה חוב לבנק הלאומי שעומד על 50 אלף שקלים ואין לה פשוט כסף לשלם את החוב".

לאחר הפנייה למנהלת המחוז, השתיים יצרו קשר עם נציג הבנק לאומי, שבעקבות הפנייה נאות למחוק חלק ניכר מהחוב. "הם באו לקראתה והיא הייתה מאוד מרוצה, היא אמרה שזה ממש יעזור לה", אמרה דהאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אשה זקנה הולכת ברחוב. ShutterStock
"היא כל כך צנועה שהיא לא מבקשת דבר"/ShutterStock

צניעותה של יוליה לא הרתיעה את דהאן וסוויסה ושתי המנהלות הנחושות פנו למשרד השיכון. "אי אפשר להתעלם מהמצוקה של אותה אישה. ניסינו לעזור לה, היא אמרה לנו שהיא לא רוצה להפריע לנו", סיפרה. בפנייתן למשרד השיכון נראה כי מצבה של הדירה בה היא מתגוררת בכי רע. ''עדיין לא עשו עם זה כלום לצערנו", ציינה דהאן. אנחנו מנסים בימים אלו לפתור את הבעיה שלה, מנהלת המדור תנסה לפנות לנציגים של משרד השיכון כדי לעזור לה".

דהאן הסבירה לא מדובר במקרה בודד. "מגיעים אלינו הרבה אנשים מאוכלוסיות חלשות. קשישים, נכים, אנחנו מכוונים לאוכלוסיות האלה. אנחנו משתדלים לנסות ולסייע מול הגורמים בקהילה. אנחנו רואים את התפקיד שלנו ככזה, ויש לנו אחריות. אנחנו לא מתעלמים מהחייבים שבאים אלינו ללשכות. אנחנו פונים לבנקים, חברות סלולר, מקבלים מענה ומשתדלים מאוד לעזור. המעשים הקטנים האלו, לצערי, חושפים את הדברים הפחות נעימים בחברה".

דהאן מציינת כי "חייב שנוטל הלוואה צריך לשלם את החוב שלו - זה המסר שצריך להעביר לחברה". אך עם זאת טענה כי "אם מדובר במקרים חריגים, אנחנו נמצאים כאן כדי שהוא ישלם בהתאם ליכולת שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully