וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל פוסט בפייסבוק: עורך הדין נתפס ב-200 קמ"ש על כביש 6

16.12.2018 / 9:50

סטניסלב פרדה, שנוהג לבקר בארץ לעיתים תכופות, נעצר על ידי אגף התנועה לאחר שפרסם סרטון שבו הוא נראה נוהג במהירות מופרזת סמוך לעין תות. "הרכב הפתיע אותי ביכולת, בעוצמה ובמהירות", כתב בפייסבוק. בחקירה נמצא כי רכבו תועד עשרות פעמים בנסיעה במהירות גבוהה

אתר רשמי

פרקליט לשעבר מרוסיה נאשם בנהיגה במהירות שיא, לאחר שפרסם סרטונים שלו בפייסבוק בנסיעה. סטניסלב פרדה בן ה-40 נעצר בחודש שעבר על ידי היחידה המרכזית של אגף התנועה, שם גילו התעניינות בווידיאו שלו שבו הוא לכאורה נוהג בכביש 6 במהירות של 200 קמ"ש.

הסרטון מופיע בפרופיל הפייסבוק של פרדה, שציין גם כי "הקאיה קרניבל הפתיעה אותי ביכולת, בעוצמה ובמהירות". הצצה בפוסט גילתה לחוקרים כי את מבחן המהירות הוא ביצע בקטע 18 של הכביש המהיר, כשהוא נע בין מחלף עין תות למחלף עירון לכיוון דרום בשעה 16:27, על פי שעון הרכב. זאת, תוך שהוא מחזיק את הטלפון הנייד שלו ומתעד את הדרך ואת לוח השעונים.

הימ"ר פתח בחקירה ולדברי המשטרה, התברר בבדיקה כי ב-27 באוגוסט השנה המכונית מסוג "קאיה קרניבל" נשכרה על ידי פרדה ותועדה בחודשים האחרונים עשרות פעמים בנסיעה במהירות העולה על 200 קמ"ש. בנוסף לכך, נמצא כי התאריך היחיד שבו הרכב עבר בקטע הכביש בשעה שנראתה בסרטון היה ה-31 לאוגוסט, כמה ימים אחרי שפרדה שכר אותו וכמה ימים לפני שעלה בדף הפייסבוק שלו. בתיעוד מצלמות כביש 6 מאותו היום נראה הרכב דוהר במהירות מופרזת תוך שהנהג אוחז בטלפון הנייד, ולטענת המשטרה כשיש נוסעים ברכב.

עוד בוואלה! NEWS:
נקמה ברחובות: הסכסוך שהוביל לחיסולים בלוד, והעלה את המתח לשיא
ברקע הביקורת הפנימית ומאמצי הבערת הגדה: חמאס נערך ליום חגו
מה שווה הראפ אם פוטין לא יכול לשלוט בו? רוסיה מצנזרת אומנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודה כי מדובר ברכב שלו. פרדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרדה אותר במלון "גולדן קראון" במושבה הגרמנית בחיפה, שאליו הגיעו בלשי הימ"ר ב-6 בנובמבר ועצרו אותו. בחיפוש בחדרו נתפסו עשרות טלפונים ניידים, שאחר כך התברר שקשורים לעסקיו הבינלאומיים כיועץ משפטי של חברה העוסקת בציוד לתקשורת. לפרדה יש בת זוג בישראל והוא נוסע לארץ לעיתים תכופות. החוקרים טוענים כי הוא אישר שדף הפייסבוק שבו התפרסם הסרטון הוא שלו, שהרכב שמופיע הוא שלו ושהוא עצמו הפיץ את הסרטון. עם זאת, הוא מסר כי הוא לא זוכר מי נהג ברכב.

למחרת, בבית משפט השלום בחדרה, לשכת תביעות התעבורה הגישה כתב אישום חמור ובקשת מעצר נגדו בגין נהיגה בקלות ראש, נהיגה במצב השולל שליטה ברכב, נהיגה במהירות מופרזת ותוך שימוש בנייד. השופטת מיכל דוידי שחררה אותו למעצר בית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הפוסט בפייסבוק של סטניסלב פרדה נוהג במהירות מופרזת. צילום מסך
הפוסט בפייסבוק של פרדה/צילום מסך

בדיון החליטה השופטת מיכל דוידי על שחרורו של פרדה למעצר בית מלא אצל חברתו בנצרת עילית, בתנאים מגבילים שכללו הפקדה כספית של 8,000 שקלים, כמו גם איסור יציאה מהארץ תוך הפקדת דרכונו ופסילת רישיון הנהיגה שלו עד תום ההליכים המשפטיים. הסנגור עו"ד דן גלעד טוען כי מרישומי חברת איתוראן עולה תמונה אחרת לחלוטין לגבי המהירות ובתיק החקירה אין הסבר לפערים.

המשפט נפתח באותו היום אבל כמה ימים אחר כך, בין חומרי החקירה שנפסלו, עלו חוקרי הימ"ר על סרטון נוסף שלא פורסם בפייסבוק. פרדה זומן שוב לחקירה ואחר כך, ב-14 בנובמבר, כתב האישום תוקן וכלל גם נהיגה ב-31 באוגוסט, שבו נטען כי נהג במהירות של 173 קמ"ש תוך שהוא עוקף כלי רכב אחרים מימין ומשמאל ואף חוצה בתוך כך שטח הפרדה המסומן על גבי הכביש. בדצמבר הקלה השופטת את תנאי מעצר הבית. עו"ד דן גלעד ערער לבית המשפט המחוזי בחיפה והשופט אבי לוי נעתר, ושיחרר אותו.

עו"ד גלעד ציין כי מדובר בעורך דין שעבד בפרקליטות המדינה ברוסיה במשך כ-15 שנים, ומאז משמש יועץ משפטי בחברה פרטית שעוסקת במכירת טלפונים ניידים. "מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין", קבע השופט לוי. "בלא כל עבר פלילי שהוא, לא בחו"ל ולא בארץ. אין ספק שמדובר בעבירות חמורות ומסוכנות, אך סבורני שאין מקום לקבוע שאין ניתן לתת בו אמון. בכל הנוגע לסוגיית החשש פן יימלט מהארץ טרם יתברר דינו, הרי הדרך לאיין חשש זה היא על ידי קביעת הפקדה גבוהה, חיוב בהפקדת דרכון, איסור יציאה מארץ וחיוב בהתייצבות עיתית בתחנת המשטרה". הוא הורה על הפקדה של 50 אלף שקלים, ערבות של 100 אלף שקלים, ושחרור תוך התייצבות בוקר בתחנת נצרת עילית, שלוש פעמים בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully