וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט בארה"ב: רפורמת הבריאות "אובמה-קייר" איננה חוקתית

בית המשפט הפדרלי בטקסס פסל את רפורמת הבריאות של הנשיא הקודם ברק אובמה בגלל שינוי בחוקי המס משנה שעברה. טראמפ, שרוצה לבטל את התכנית, אמר כי מדובר ב"חדשות נהדרות עבור אמריקה". הדיון יגיע לבית המשפט העליון

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה נואם באוניברסיטת אילינוי ב-7 בספטמבר 2018. רויטרס
תכנית הדגל של הממשל שלו. אובמה/רויטרס

בית משפט פדרלי בטקסס פסל היום (שבת) את רפורמת הבריאות של הממשל הקודם, המכונה "אובמה-קייר", בטענה שהיא איננה חוקתית. הדיון התקיים אחרי עתירה שהגישו 20 מדינות בעקבות שינוי שנעשה בחוקי המס בשנה שעברה. עם זאת, החוק יישאר בתוקף עד לדיון בעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"חדשות נהדרות עבור אמריקה". טראמפ הבטיח לבטל את תכנית הדגל של קודמו בתפקיד, ברק אובמה, שנועדה להוזיל את מחיר השירותים הרפואיים עבור אמריקנים רבים שאין באפשרותם לממן טיפול.

עוד בוואלה! NEWS:
המפציץ פוטין: כך פולשת רוסיה לחצר האחורית של ארה"ב
לא אכלה או שתתה ימים: מהגרת בת 7 מתה אחרי שנעצרה בארה"ב
"הימני המטורלל" שנפגש רק עם תורמים: ראש הסגל החדש של טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 7 בדצמבר 2018. רויטרס
"חדשות נהדרות". טראמפ/רויטרס

בשנת 2017 הקונגרס הוריד את המס שאילץ אנשים לרכוש ביטוח בריאות לאפס, כחלק מרפורמת המס שעליה חתם טראמפ. השופט ריד או'קונור קבע כי מאחר שהדרישה מהאזרחים להיות בעלי ביטוחי בריאות היא חלק "מרכזי" מ"אובמה-קייר" - התכנית כולה איננה חוקתית.

מנהיגת הדמוקרטים ננסי פלוסי אמרה כי פסיקת בית המשפט היא "אכזרית" ו"אבסורדית" וכי היא סבורה שתבוטל. לדבריה מדובר ב"סוף מפלצתי למתקפה של הרפובליקנים על הגישה של אנשים לטיפול רפואי בר-השגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully