וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צפון קוריאה ממשיכה לעקוף את הסנקציות על הנפט

לפי הערכות צבאיות שפורסמו ברשת NBC, פיונגיאנג מקבלת נפט דרך הים - למרות הסנקציות עליה - מתחת לאפם של הסירות ומטוסי התצפית האמריקניים. זאת, למרות מאמצי ממשל טראמפ להמשיך להפעיל לחץ כלכלי על המדינה המבודדת

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קוריאה הצפונית עוקפת את הסנקציות של האו"ם באמצעות העברת נפט דרך הים - כך אמרו שלושה גורמים אמריקניים המקורבים לגורמי המודיעין לרשת NBC. על פי הערכת הצבא האמריקני, הקואליציה בהובלת ארצות הברית, שהוצבה כדי לפקח על הפעילות הימית של קוריאה הצפונית, לא הצליחה לזהות את כל הספינות שהעבירו אליה נפט באופן בלתי חוקי. הממצאים עומדים בניגוד למאמץ ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ להמשיך להפעיל לחץ כלכלי על קוריאה הצפונית כחלק מהניסיון לגרום לה לנטוש את תכניות הגרעין והטילים שלה.

העברת הנפט מהווה מרכיב כלכלי חיוני עבור המשטר המבודד. לפי גורמים ביטחוניים בארצות הברית, טיסות המעקב אחר הפעילות הצפון קוריאנית מעל ים סין המזרחי החלו ב-19 באוקטובר 2017 כדי לשבש את העברות הנפט לידיה, הנחשבות הבלתי חוקיות. מאז, ארצות הברית ביצעה יותר מ-300 טיסות. לצדה פועלות גם בעלות בריתה שביצעו יותר מ-200 טיסות.

עוד בוואלה! NEWS:
הלוויין חושף: צפון קוריאה מפתחת בסיס סודי של טילים ארוכי טווח
האו"ם: צפון קוריאה ממשיכה לפתח את אתר הגרעין המרכזי שלה
נעלמה מהמסכים בצפון קוריאה: סופה של האישה בוורוד

ספינת נפט שנצפתה ב-20 בינואר 2017 על ידי יפן בדרך לקוריאה הצפונית. AP
ספינת נפט שהעבירה נפט לצפון קוריאה ונצפתה על ידי יפן/AP

הערכת הפיקוד הימי האמריקני, שסווגה כ"סודית ביותר", מצאה כי נוכחותן של ספינות מלחמה ומטוסי התצפית של הקואליציה בת שמונה המדינות אילצה את קוריאה הצפונית לשנות את הטקטיקה שלה. כחלק מההתאמה למצב החדש, העברת הנפט לידי המדינה המבודדת מתבצע מחוץ לטריטוריה של חצי האי הקוריאני, פעמים רבות דרך שטחיהן הימיים של מדינות אחרות.

בנוסף לכך, בקוריאה הצפונית משתמשים גם בכלי שיט קטנים כדי שלא יתגלו על ידי אמצעי המעקב של הקואליציה האמריקנית. בצבא האמריקני מעריכים כי שיעור העברת הנפט לא פחת, אלא שקוריאה הצפונית עברה משיט בים סין המזרחי לשיט באזורים מאתגרים יותר ובשיטות שעולות לה יותר כסף.

הבית הלבן ומחלקת המדינה סירבו להגיב לדיווח ב-NBC.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
ממשל טראמפ מנסה להמשיך להפעיל לחץ כלכלי. נשיא ארה"ב עם שליט צפון קוריאה, יוני/רויטרס

טראמפ, שלא התייחס ישירות לדיווח, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הרבה אנשים שאלו איך אנחנו מקיימים את המשא ומתן שלנו עם קוריאה הצפונית - אני תמיד עונה שאנחנו לא ממהרים, יש פוטנציאל נהדר להצלחה כלכלית נהדרת בשביל המדינה. קים ג'ונג און רואה זאת יותר טוב מכל אחד וינצל זאת לטובת אנשיו. אנחנו מתקדמים בסדר גמור!".

ארצות הברית וקוריאה הצפונית מנהלות מגעים לקיום פסגה נוספת בין שני המנהיגים, אולם טרם נקבע מועד ומיקום רשמיים בצל הקשיים במשא ומתן על פירוק תכנית הגרעין של פיונגיאנג. המשטר הקומוניסטי דורש הקלה בסנקציות בתמורה לוויתורים מצדו, ואילו הממשל האמריקני מתעקש לאכוף אותן עד לפירוק ארסנל הגרעין והטילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully