וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: צפון קוריאה ממשיכה לפתח את אתר הגרעין המרכזי שלה

22.11.2018 / 15:09

בדוח של סבא"א על ההתפתחויות במדינה המבודדת מאז אוגוסט, נכתב כי המשטר לא עצר את פעילותו ביונגביון. זאת חרף השיחות עם ארה"ב על פירוק הארסנל הגרעיני שלו

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

קוריאה הצפונית ממשיכה להרחיב את הפעילות באתר הגרעין המרכזי שלה - כך אמרה היום (חמישי) הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). ההודעה מצטרפת לסימנים נוספים המצביעים על כך שפיונגיאנג ממשיכה בפיתוח תכנית הגרעין שלה חרף השיחות עם ארצות הברית על פירוק הארסנל הגרעיני שלה, שלא התקדמו משמעותית מאז הפסגה ההיסטורית בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג הצפון קים ג'ונג און שהתקיימה ביוני בסינגפור.

לפי ראש סבא"א, המשטר העביר למתקן ביונגביון רכיבים לבניית כור מים קלים. הדוח מתייחס לתקופה שחלפה מאז אוגוסט. לסוכנות אין גישה לקוריאה הצפונית מאז 2009 והיא יכולה לעקוב אחרי הנעשה במדינה המבודדת רק דרך לוויינים, כך שהיא לא יכולה לאמת את מסקנותיה.

לקריאה נוספת בנושא
עריק צפון קוריאני: הדור הצעיר אינו נאמן למנהיג קים
צפון קוריאה מתגרה: קים פיקח על ניסוי ב"נשק בקדמת הטכנולוגיה"

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, במהלך תדרוך בעיר סינוויג'ו  16 בנובמבר 2018. רויטרס
דורש מארה"ב לנקוט צעדים למען פירוז חצי האי. קים בסיור במפעל/רויטרס

בנוסך לכך, פיונגיאנג ממשיכה את עבודותיה בנהר קיורונג הסמוך, שמימיו משמשים להגדלת אספקת המים לקירור הכור המתוכנן או לזה הקיים, שצריכת החשמל המקסימלית שלו היא 5 מגה ווטס. אמאנו הוסיף כי הכור הניסיוני ככל הנראה היה סגור בעת שאותן פעילויות התקיימו.

יו"ר סבא"א התייחס לפגישה בין מנהיגי הצפון והדרום בספטמבר, שבה הביע המנהיג קים ג'ונג און נכונות לפירוק מתקני הגרעין המרכזיים של ארצו, אם ארצות הברית תנקוט צעדים תואמים שאותם לא פירט. מלבד הדוח השנתי שלה, הסוכנות לא מגיבה בדרך כלל על המתרחש במדינה המבודדת, מה שמצביע על כך שהיא רצתה להדגיש את המשך הפעילות בכור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully