וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריק צפון קוריאני: הדור הצעיר אינו נאמן למנהיג קים

החייל שנמלט ממטחי אש של חבריו לנשק לפני כשנה התגלה כבן של גנרל צפון קוריאני, ולדבריו בני גילו אינם חשים נאמנות למשפחת השלטון. הוא אמר כי התחושה הייתה שפיונגיאנג בדרך למלחמה עם ארה"ב. "הלחץ זרם מצמרת השלטון למטה"

עריכה: יאיר דניאל

חייל צפון קוריאני שערק לדרום בשנה שעברה אמר כי רוב בני גילו אינם נאמנים למנהיג קים ג'ונג און. בריאיון ראשון של או צ'ו סונג, בן 25, שנחשף בתור בן של גנרל בצבא הצפון קוריאני, הוא אמר לעיתון היפני סנקיי שימבון: "בצפון, האנשים, במיוחד הדור הצעיר, אדישים אחד כלפי השני, כלפי הפוליטיקה וכלפי המנהיגים שלהם. אין שום תחושת נאמנות". לדבריו, "סביר להניח ש-80% מהדור שלי אדיש וחסר נאמנות".

העריק, שנחלץ ממטח של ירי של חיילים צפון קוריאנים בעת עריקתו, הסביר כי מאחר שההנהגה עוברת מדור לדור, "זה טבעי שאין עניין או נאמנות מאחר שמערכת הירושה היא מובנית מאליה, ללא קשר ליכולת שלה להאכיל את אזרחיה". הוא נמלט דרך פנמונג'ום, כפר הפסקת האש באזור המפורז. לאחר מכן הוא אושפז עם פציעות חמורות, ועריקתו הדרמטית כבשה את הכותרות ברחבי העולם.

לקריאה נוספת בנושא
נמלט מהרכב, נורה ונופל לקרקע: תיעוד עריקת החייל הצפון קוריאני

תיעוד: עריקת החייל מקוריאה הצפונית
אל דרום קוריאה. צילום: רויטרס, רויטרס
העריקה דרך כפר פנמונג'ום, בשנה שעברה/רויטרס, צילום: רויטרס

או הכחיש דיווחים שפורסמו בכלי תקשורת בדרום שלפיהם הוא מבוקש ברצח בצפון. אחרי שהשתכר בתום צרות עם חבריו, או פרץ מחסום בדרכו חזרה לעמדה וחשש שיוציאו אותו להורג. בריאיון, שבו פניו היו מכוסות, הוא הבהיר כי אין לו חרטה על כך שערק. בעיתון נכתב כי המודיעין היפני אימת את זהותו של בנו של הגנרל.

העריק אמר כי הוא חש שארצו נמצאת על סף מלחמה חדשה עם ארצות הברית באותה תקופה. "המתיחות זרמה למטה מהצמרת השלטונית", תיאר בריאיון. מאז חלה הפשרה ביחסים בין הצפון לדרום, לצד הפסגה ההיסטורית בין קים לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. עתה, הכוחות המוצבים במקום שממנו ערק, אמורים להתפרק מנשקם.

או אמר כי הוא מבין את חבריו לשעבר לנשק שירו בו. "לולא עשו זאת, הם היו מקבלים עונש חמור", אמר. "כך שאילו הייתי במקומם, הייתי עושה את אותו הדבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא קובה מיגל דיאז-קאנל נראה ומנהיג צפון קוריאני קים ג'ונג און בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית. רויטרס
השושלת בסכנה? קים ונשיא קובה בפיונגיאנג, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully