וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמלט מהרכב, נורה ונופל לקרקע: תיעוד עריקת החייל הצפון קוריאני

22.11.2017 / 9:45

בתיעוד שפרסם האו"ם מהתקרית שאירעה החודש באזור המפורז בגבול שבין הקוריאות, נראים חיילי צבא הדרום גוררים את החייל שנפגע ונפל על הקרקע. האו"ם התריע בפני פיונגיאנג כי הפרה את הסכם שביתת הנשק עם הדרום

עריכה: יאיר דניאל

האו"ם התריע הלילה (רביעי) בפני קוריאה הצפונית כי הפרה את הסכם שביתת הנשק עם הדרום בתקרית שבה חצה אחד מחיילי הצבא את הגבול בשטח המפורז במרדף אחר חייל שערק, ב-13 בנובמבר. בתיעוד שפרסם הארגון נראה החייל נוסע בג'יפ צבאי אל עבר הגבול, יוצא ממנו ומתחיל במנוסה. קבוצת חיילים נראית רודפת אחריו בטרם הוא נופל אל תעלה בקרבת מקום – ובהמשך מגיעה אליו קבוצת חיילים מצדו הדרומי של הגבול ומושכת אותו עמם בחזרה לארצם. התקרית אירעה באזור הביטחון המשותף בעיירה פנמונג'ום, בחלקו היחיד בגבול בין המדינות שבו כוחות משני הצבאות עומדים פנים מול פנים.

החייל, ששמו ודרגתו לא פורסמו, נורה לפחות שש פעמים על ידי חיילי צבא הצפון. הוא הוטס במסוק צבאי אמריקני לבית חולים בסיאול, שם טופל בשל פצעי ירי רבים שספג בגופו. במהלך הטיפול בעריק נמצאו בגופו טפילים בכמות חריגה, כולל תולעת נימית באורך 27 סנטימטרים. הרופאים שטיפלו בו מסרו כי הטפילים זיהמו את פצעי הירי שספג, אך הגדירו את מצבו יציב והוסיפו כי הוא נושם בכוחות עצמו לאחר שנותח פעמיים.

לקריאה נוספת:
בצל הסנקציות החונקות, קים מחליף את הטילים בטרקטורים
קוריאה הצפונית: "ביקור טראמפ באסיה הוכיח שהוא מתחנן למלחמה"
טראמפ לנשיא סין: "לפעול יחד נגד חימוש המשטר בצפון קוריאה"

תיעוד: עריקת החייל מקוריאה הצפונית. -, מערכת וואלה! NEWS
נורה שש פעמים לפחות. החייל שרוע על הקרקע לאחר שנורה/מערכת וואלה! NEWS, -

הסכם שביתת הנשק בין קוריאה הצפונית לדרומית נחתם בשנת 1953 בתום המלחמה ביניהן. הוא אינו מוגדר הסכם שלום אלא הסכם הפסקת אש ומבחינה טכנית שתי המדינות נותרו במצב מלחמה. סיאול טענה בעבר כי בששת העשורים שחלפו נמלטו משטחה של המדינה המבודדת כ-30 אלף איש.

התקרית האחרונה היא הרביעית בשלוש השנים האחרונות – ואחת מבודדות שהתרחשו באזור המפורז. כאלף איש נמלטים מדי שנה מקוריאה הצפונית אל מעבר לגבול. על פי הנתונים הרשמיים בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2017 נמלטו 780 אזרחי הצפון אל הדרום.

עוד באותו נושא

דרך הגבול החמוש והמבוצר: חייל צפון קוריאני ערק לדרום

לכתבה המלאה
תיעוד: עריקת החייל מקוריאה הצפונית. -, מערכת וואלה! NEWS
קרוב לאלף אזרחי הצפון עורקים מדי שנה. רכבו של החייל מתקרב לאזור הגבול/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully