וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לנשיא סין: "לפעול יחד נגד חימוש המשטר בצפון קוריאה"

עם סיום ביקורו הרשמי בבייג'ינג, אמר נשיא ארה"ב כי על המדינות לפעול יחד נגד האיום של פיונגיאנג ולחדול מהמדיניות הכושלת בעבר. עמיתו, שי, אמר מצדו כי טייוואן היא הסוגייה החשובה ביותר מבחינת בייג'ינג

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: תום זואילי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (חמישי) כי על כל הצדדים לפעול יחד כדי לעצור את החימוש והמימון של המשטר בקוריאה הצפונית, עם תום ביקורו הרשמי בן היומיים בבייג'ינג, שם היה האורח של הנשיא שי ג'ינפינג.

עוד אמר טראמפ, שנמצא בעיצומו של מסע ממושך באסיה, כי ארצות הברית וסין הסכימו שלא לשוב על הגישות הכושלות שננקטו בעבר ביחס למשבר בחצי האי הקוריאני. לדבריו, יש צורך בשיתוף פעולה ובעוצמה כדי להשיג את השלום. שי, מצדו, הדגיש את החשיבות שרואה סין בטייוואן, ואמר כי זהו הנושא "הרגיש ביותר" מבחינת בייג'ינג.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות הסערה: השרה הבריטית שנפגשה עם בכירים ישראלים תתפטר
בגלל תקלה: פעילות חריגה של הלפיד במפעל "כרמל אולפינים" בחיפה
אמאזון בודקת טענות לפיהן שחקן הסדרה "טרנספרנט" הטריד מינית עוזרת לשעבר

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
מחפשים חזית אחידה נגד צפון קוריאה. טראמפ ושי/רויטרס

טראמפ החל את ביקורו באזור ביפן ובקוריאה הדרומית, שם דן באיום של קוריאה הצפונית וכן ביחסי המסחר בין המדינות. אחרי סין, הוא ימשיך לפסגה אזורית בווייטנאם, שם הוא אמור להיפגש מחר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. עם זאת, שר החוץ רקס טילרסון אמר כי המגעים עדיין נמשכים וטרם נקבעה פגישה רשמית. התחנה האחרונה במסע של טראמפ תהיה הפיליפינים.

המתיחות בדרום-מזרח אסיה גברה בשנה האחרונה בשל שורת ניסויים בליסטיים וניסוי גרעיני שערכה קוריאה הצפונית, על אף הסנקציות הבינלאומיות המוטלות עליה. ברקע זה, צבא ארצות הברית יפתח בשבת בתרגיל ענק, שיימשך שלושה ימים, ובו ישתתפו שלוש נושאות מטוסים יחדיו. מפקד צי האוקיינוס השקט סקוט סוויפט אמר כי התרגיל "מהווה עדות להתחייבותה של ארצות הברית להבטיח יציבות ושקט באזור".

(עדכון ראשון: 5:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully