וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תקלה: פעילות חריגה של הלפיד במפעל "כרמל אולפינים" בחיפה

9.11.2017 / 0:44

תושבים רבים דיווחו על הלפיד הנראה ברחבי המפרץ, זאת לאחר שתקלה במפעל גרמה לפעילות מוגברת. הנהלת בתי הזיקוק: "הלפיד - אמצעי בטיחותי לשריפת עודפי גזים". מועד לסיום הטיפול בתקלה טרם פורסם

תקלה בפעילות מתקני הזיקוק בחיפה, שהובילה לפעילות הלפיד בארובת המפעל/צילום: סרטוני גולשים, עריכה: תום זואילי

תקלה התרחשה אמש (רביעי) בפעילות אחד ממתקני הזיקוק של "כרמל אולפינים" בחיפה, מה שהוביל לפעילות ערה של הלפיד בארובת המפעל. מבתי הזיקוק נמסר כי התקלה אירעה במתקן המונומרים של המפעל שגרמה להגברת פעילות הלפיד. "יש לציין שהלפיד הינו אמצעי בטיחותי שנועד לשרוף באופן יעיל עודפי גזים הנוצרים בעת פעילות תפעולית", נמסר מהנהלת בתי הזיקוק. לטענת חברת מועצת העיר חיפה, שרית גולן שטיינברג, נפל מדחס ראשים באחד המתקנים. בעמוד הפייסבוק שלה כתבה כי סמנכ"ל "בזן", שלקבוצתו שייכת "כרמל אולפינים", והממונה במחוז במשרד להגנת הסביבה עודכנו באירוע.

עוד נמסר מהנהלת בתי הזיקוק שביום שלישי "נרשמה עלייה בריכוזי תחמוצות החנקן בזמן החלפת מיכל אמוניה במערכת הפחתת תחמוצות חנקן בתחנת הכוח". לדברי ההנהלה, העלייה נמשכה רבע שעה, שלאחריה הריכוזים חזרו למצב תקין.

יחד עם זאת, הנהלת המפעלים לא פרסמה לוחות זמנים לטיפול בתקלה. צוותים של איגוד ערים חיפה הגיעו לאזור כדי לעקוב אחר ההתרחשויות והטיפול במפגע, תוך דיווח לאנשי המשרד להגנת הסביבה והגורמים הממונים. גם תושבים ברחבי המפרץ דיווחו על התקרית החריגה לאחר שכדור האש הענק נצפה מארובות המפעל.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות הסערה: השרה הבריטית שנפגשה עם בכירים ישראלים תתפטר
המעוז האחרון של דאעש בסוריה נפל: צבא סוריה כבש עיירה בגבול
הכבשה שהכירה את אובמה: חוקרים לימדו כבשים לזהות פרצופים

תקלה בלפיד בבתי הזיקוק בחיפה 8.11. ליז דודו עמאר, מערכת וואלה! NEWS
פעילות ערה של הלפיד בבתי הזיקוק בחיפה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, ליז דודו עמאר
פעילות חריגה של הלפיד במפעל "כרמל אולפינים" בחיפה. עומר כרפס, מערכת וואלה! NEWS
פעילות ערה של הלפיד בבתי הזיקוק בחיפה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עומר כרפס

לפני כשלושה חודשים הרשיע בית משפט השלום בחיפה את כרמל אולפינים וחברות נוספות בגרמת זיהום אוויר. בית המשפט גזר על החברות קנסות מצטברים בהיקף של 1.54 מיליון שקלים והתחייבות בהיקף של 3.08 מיליון שקלים להימנע מעבירות דומות במשך שנתיים. כתב האישום הוגש נגד החברות ביולי 2015 על ידי המשרד להגנת הסביבה.

כחודש לפני כן, פרסם המשרד להגנת הסביבה את "מדד ההשפעה הסביבתית" שדירג בין השאר, את המפעלים המזהמים במדינה במהלך שנת 2015. בין החברות שהיו בראש הרשימה - כרמל אולפינים, לצד מפעלי בז"ן, פז בית זיקוק אשדוד, גדיב ורותם אמפרט. המדד מדרג את הביצועים והסיכונים החברתיים של חברות ציבוריות בעלות השפעה סביבתית גדולה, והוא כולל למעלה מ-100 מפעלי תעשיה וכאלף תחנות דלק ציבוריות.

בדצמבר 2016 שריפה פרצה במכל דלק בבתי הזיקוק במפרץ חיפה, ואיימה להתפשט למכלים הסמוכים של בזן תוך סכנת ממשית לחיי אדם. ביוני 2014 נצפתה תופעה דומה להיום באותו המפעל. בשל אותה תקלה היה צורך בהזרמת גזים עודפים לארובה ובשריפתם.

(עדכון ראשון: 23:50)

תקלה בלפיד בבתי הזיקוק בחיפה 8.11. ללא, מערכת וואלה! NEWS
פעילות ערה של הלפיד בבתי הזיקוק בחיפה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, ללא
פעילות חריגה של הלפיד במפעל "כרמל אולפינים" בחיפה. אדוארדו גומן
חדשות 0404, מערכת וואלה! NEWS
פעילות ערה של הלפיד בבתי הזיקוק בחיפה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אדוארדו גומן חדשות 0404

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully