וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: "ביקור טראמפ באסיה הוכיח שהוא מתחנן למלחמה"

11.11.2017 / 13:35

משרד החוץ בפיונגיאנג הגיב לאזהרותיו של הנשיא האמריקני ומסר כי במהלך ביקורו, "חשף טראמפ את טבעו האמיתי כמרחב השלום והיציבות". השבוע הזהיר טראמפ את קוריאה הצפונית והפציר בה "לא להמעיט בערכה של ארה"ב"

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: תום זואילי

קוריאה הצפונית אמרה היום (שבת) כי מסעו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאסיה להראה כי הוא "אדם שהורס", וכי הוא "מתחנן למלחמה בחצי האי הקוריאני". "טראמפ, במהלך ביקורו, חשף את טבעו האמיתי כמחרב שלום עולמי ויציבות, והתחנן למלחמה גרעינית בחצי האי", נמסר ממשרד החוץ בפיונגיאנג.

ביום רביעי הזהיר טראמפ את קוריאה הצפונית כי הוא מוכן להשתמש בכל כוחה הצבאי של ארצות הברית במאבק אפשרי מולה. בנאום שנשא בפרלמנט בסיאול אמר: "אל תמעיטו בערכנו, אל תנסו אותנו". במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין, אמר טראמפ כי בעוד הוא מקווה להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו בטרם יפנה לכוח צבאי, הוא מוכן לעשות כל שיידרש "כדי למנוע מהדיקטטור הצפון קוריאני לאיים על כל מה שבנינו".

עוד בנושא
טראמפ לנשיא סין: "לפעול יחד נגד חימוש המשטר בצפון קוריאה"
טראמפ בדרום קוריאה: "מוכנים להשתמש בכוחנו הצבאי נגד הצפון"
טראמפ תכנן ביקור פתע בגבול צפון קוריאה – וביטל עקב ערפל

טראמפ אמר בפגישתו עם נשיא סין, כי הוא מאמין ש"יש פתרון לסוגיית צפון קוריאה". רויטרס
דחק בפיונגיאנג "לעשות את הדבר הנכון". טראמפ בסין, השבוע/רויטרס

מנגד, טראמפ דיבר גם בטון מרוכך יותר, כשדחק בקוריאה הצפונית "לעשות את הדבר הנכון". הוא אמר כי "אני אכן רואה תזוזה כלשהי", אך לא פירט. "אנחנו מתפללים לאלוהים שלא נצטרך להשתמש בכל היכולות הצבאיות שלנו", אמר טראמפ, עם תחילת ביקורו בן היומיים במדינה

טראמפ החל את ביקורו באסיה ביפן ובקוריאה הדרומית, שם דן באיומה של פיונגיאנג, ולאחר מכן הגיע לסין ודן עם נשיאה שי ג'ינפינג בנושא קוריאה הצפונית ובמסחר בין המדינות. לאחר מכן, המשיך טראמפ לוועידת APEC שבווייטנאם, שם שוחח גם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. התחנה האחרונה במסעו תהיה הפיליפינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully