וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ תכנן ביקור פתע בגבול צפון קוריאה – וביטל עקב ערפל

8.11.2017 / 5:19

הנשיא האמריקני יצא ליעד יחד עם יועציו אך הם נאלצו לחזור על עקבותיהם עקב תנאי מזג האוויר. נשיא קוריאה הדרומית היה אמור להצטרף לטראמפ, לביקור ראשון מסוגו בשטח המפורז. בנאום שנשא בפרלמנט בסיאול פנה טראמפ לצפון קוריאה: "אל תנסו אותנו"

צילום: CNN

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הנמצא כעת בביקור מדיני בקוריאה הדרומית, החליט לערוך לפני זמן קצר (רביעי) ביקור פתע באזור המפורז בין קוריאה הדרומית וקוריאה הצפונית, אולם נאלץ לשוב על עקבותיו בעקבות תנאי מזג אוויר שלא אפשרו נחיתה בשטח זה. הביקור באזור זה לא נכלל בתכנית הרשמית של הביקור, וההערכות היו כי הנשיא ידלג על נסיעה אל הגבול בין שתי המדינות כדי שלא להגביר את המתיחות מול הדיקטטורה המבודדת.

לפי מידע שנמסר מכתבים שהתלוו למסוקו של הנשיא, בשעות הבוקר הודיעה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס כי הנשיא יערוך ביקור פתע באזור הגבול בין שתי הקוריאות. הנשיא, יחד עם יועציו וקבוצת העיתונאים עלו על מסוקים בדרך ליעד, אולם נאלצו לשוב על עקבותיהם אחרי 25 דקות של טיסה בשל תנאי ערפל כבדים. הנשיא ומלוויו המתינו כשעה נוספת לשיפור בתנאי מזג האוויר כדי לקיים את הנסיעה בכל זאת, אולם הערפל לא התפזר, והנשיא נאלץ להמשיך בלוח הזמנים שלו מבלי לקיים את הביקור.

בנאום שנשא לפנות בוקר בפרלמנט בסיאול פנה טראמפ לקוריאה הצפונית ואמר: "אל תמעיטו בערכנו, אל תנסו אותנו". הנשיא פנה למנהיג קוריאה הצפונית והוסיף כי "הנשק שאתה מחזיק לא הופך אותך למוגן יותר, הוא מעמיד את משטרך בסכנה גדולה.

לקריאה נוספת:
טראמפ בדרום קוריאה: "מוכנים להשתמש בכוחנו הצבאי נגד הצפון"
טראמפ נפגש עם משפחות חטופים יפנים: "אולי קים יחזיר אותם"
הפנטגון: חיסול תכנית הגרעין של צפון קוריאה יחייב פלישה קרקעית

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נואם בפרלמנט קוריאה הדרומית בסיאול, 8 בנובמבר 2017. רויטרס
נאלץ להמשיך בלוח הזמנים. טראמפ נואם בפרלמנט בסיאול, היום/רויטרס

החלטתו של הנשיא לנסות ולבקר בשטח המפורז היא מפתיעה בעיקר לאור הרטוריקה הפייסנית שהשמיע ביממות האחרונות. בעת ביקורו בדרום-מזרח אסיה, נמנע עד כה הנשיא מלהשמיע מסרים תקיפים כלפי פיונגיאנג, ואף אמר אמש כי הוא מקווה שניתן יהיה להביא את קים ג'ונג און אל שולחן המשא ומתן ולהגיע ל"דיל", כדבריו.

כעת מתברר כי אל הנשיא טראמפ היה אמור להתלוות גם נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, במה שהיה אמור להפוך לביקור היסטורי וראשון מסוגו של נשיא ארצות הברית ונשיא קוריאה הדרומית בגבול בין הקוריאות. "זה לא עבד כמתוכנן. הערפל לא עמד להתפזר, ולנשיא תוכנן נאום שהוא לא יכול היה לאחר אליו", מסרה האקבי סנדרס. "חיכינו כמה שיכולנו, לא הייתה אפשרות לנחות, זה היה באמת מסוכן, והחבר'ה שלנו נסוגו. חיכינו כמה שניתן כדי לנסות שוב, אבל מזג האוויר דווקא החמיר". לדבריה, "המאמץ מסמל את החשיבות והחוזק של הברית בין שתי המדינות".

השאלה האם טראמפ יחליט לבקר באזור המפורז או לא העסיקה רבות את התקשורת העולמית בשבועות האחרונים, מאז נודע על כוונתו לבקר באזור, במיוחד אחרי ששני המנהיגים נכנסו לרצף של חילופי עלבונות ואיומים. מהבית הלבן לא נתנו עד הבוקר כל אינדיקציה לכך שבכוונתו של טראמפ להתקרב אל אזור הגבול, דבר שהיה אמור להיעשות בהפתעה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
קים ג'ונג' און, מנהיג קוריאה הצפונית, יחד עם חניכי האקדמיה הצבאית בארצו, 14 באוקטובר 2017. רויטרס
יסכים לנהל מו"מ? קים/רויטרס

בחודש אפריל השנה, ביקר סגן הנשיא, מייק פנס, בשטח המפורז ואמר כי "העידן של אסטרטגיית הסבלנות נגמר". במהלך הביקור, אמר סגן הנשיא כי היחסים עם קוריאה הדרומית הם "מוצקים ובלתי ניתנים לשינוי. העם האמריקני וארצות הברית החלטיים ברצונם להשיג ביטחון. בדרכי שלום, בדרכי משא ומתן. אבל כל האופציות נותרו על השולחן בעודנו ממשיכים לעמוד כתף אל כתף עם קוריאה הדרומית, ברצון לפרז את חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, למען שגשוג וחופש ארוך טווח עבור אנשי קוריאה הדרומית".

פנס הוסיף כי הוא מקווה שסין תעזור לפתור את המצב. "אנחנו מצפים שהם יעשו עוד", אמר. "המסר של העם האמריקני הוא שאנחנו מחפשים שלום, אבל אמריקה תמיד חיפשה שלום דרך עוצמה, והמסר שלי כאן היום הוא שאנחנו עומדים עם הכוחות האמריקניים בקוריאה, עומדים עם החיילים האמיצים של קוריאה הדרומית, במסר של החלטיות. על הצבא בקוריאה הצפונית שלא לטעות בהחלטיות של ארצות הברית בעמידתה עם בעלות בריתנו. הברית איתנה".

(עדכון ראשון: 03:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully