וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בדרום קוריאה: "מוכנים להשתמש בכוחנו הצבאי נגד הצפון"

7.11.2017 / 11:45

נשיא ארה"ב המשיך ליעד השני שלו באסיה, והזהיר את פיונגיאנג מפני עימות - אך גם דחק בה לפעול בהיגיון. "אני רואה שם תזוזה כלשהי", אמר לצד נשיא קוריאה הדרומית. במפגן כוח נדיר, שלוש נושאות מטוסים אמריקניות יערכו תרגיל באזור

צילום: CNN

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר היום (שלישי) את קוריאה הצפונית כי הוא מוכן להשתמש בכל כוחה הצבאי של ארצות הברית, במהלך ביקורו בקוריאה הדרומית, היעד השני במסעו הממושך באסיה.

במסיבת עיתונאים משותפת עם הנשיא המקומי מון ג'ה-אין, אמר טראמפ כי בעוד הוא מקווה להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו בטרם יפנה לכוח צבאי, הוא מוכן לעשות כל שיידרש "כדי למנוע מהדיקטטור הצפון קוריאני לאיים על כל מה שבנינו".

מנגד, טראמפ דיבר גם בטון מרוכך יותר, כשדחק בקוריאה הצפונית "לעשות את הדבר הנכון". הוא אמר כי "אני אכן רואה תזוזה כלשהי", אך לא פירט. "אנחנו מתפללים לאלוהים שלא נצטרך להשתמש בכל היכולות הצבאיות שלנו", אמר טראמפ, עם תחילת ביקורו בן היומיים במדינה.

עוד חדשות מהעולם:
בעקבות פגישה עם נתניהו: שרה בריטית עומדת בלב סערה
רודן זימבבואה הדיח את סגנו - וסלל את דרכה של אשתו להחליפו
סעודיה: שיגור הטיל מתימן - צעד מלחמתי של איראן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מבקר בדרום קוריאה ונשיא דרום קוריאה, מון 7 בנובמבר 2017. רויטרס
טראמפ בדרום קוריאה, היום/רויטרס

הביקור של טראמפ ושל הגברת הראשונה מלניה החל בבסיס האווירי אוסן, שמחוץ לסיאול, שם נחת מטוס האייר פורס 1 אל שטיח אדום. נשיא ארצות הברית המריא משם לבסיס המפרייס, הבסיס האמריקני הגדול ביותר במדינה, ונפגש עם חיילים מקומיים לצד הנשיא מון.

מטרת הביקור של טראמפ היא להפגין את נחישותה של ארצות הברית להגן על עצמה ועל בעלות בריתה באזור מפניה איומיה של פיונגיאנג, ששיגרה טילים בליסטיים וערכה ניסוי גרעיני מאז תחילת השנה חרף הסנקציות הבינלאומיות המוטלות עליה. עם זאת, רבים באזור חוששים כי הרטוריקה הלוחנית של טראמפ עלולה להגביר את הסיכוי למלחמה הרסנית בחצי האי הקוריאני.

טראמפ שיבח את מון ואת שיתוף הפעולה ביניהם, על אף המחלוקות כיצד יש להתמודד עם קוריאה הצפונית וכן סביב הסכם סחר בין שתי המדינות. נשיא קוריאה הדרומית אמר כי הוא מקווה שהביקור של טראמפ יפיג חלק מהחרדות של אזרחי המדינה מפני השכנה מצפון, ויהיה "נקודת מפנה בפתרון סוגיית הגרעין של קוריאה הצפונית".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מבקר בדרום קוריאה ונשיא דרום קוריאה, מון 7 בנובמבר 2017. רויטרס
טראמפ עם נשיא דרום קוריאה מון ג'ה-אין/רויטרס

הנשיא הגיע לסיאול מטוקיו, שם שהה במשך יומיים ודן עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה במשבר עם קוריאה הצפונית. הוא אמר כי יפן תוכל ליירט טילים צפון קוריאנים אם היא תרכוש מערכות אמריקניות, מדיניות שבה אינה נוקטת טוקיו בשלב זה.

כחלק מהפגנת הכוח באזור, שלוש נושאות מטוסים אמריקניות יקיימו תרגיל משותף במערב האוקיינוס השקט בימים הקרובים, בסדר כוח חריג לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully