וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא ארה"ב לקוריאה הצפונית: אל תעמידו במבחן את נחישותנו

17.4.2017 / 10:33

פנס אמר את הדברים לאחר ביקור בבסיס בקוריאה הדרומית, הסמוך לגבול עם הצפון, יממה לאחר ניסויה הכושל של פיונגיאנג בטיל בליסטי. הביקור נחשב לצעד של הפגנת כוח כלפי הדיקטטורה המבודדת: "תם עידן הסבלנות"

צילום: יוטיוב

(בוודיאו: המפגן הצבאי בקוריאה הצפונית בשבת האחרונה)

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, התריע היום (שני) בפני קוריאה הצפונית שלא להעמיד במבחן את נחישותו של הנשיא דונלד טראמפ, ואמר כי וושינגטון וקוריאה הדרומית לא יסבלו עוד ניסויי שיגור או ניסוים גרעיניים מצדה. לדבריו, תקיפתה של ארצות הברית בסוריה החודש מעידה על רצינות כוונותיו של ממשל טראמפ בנושאים אלה. פנס אמר את הדברים לאחר ביקור פתע שערך הלילה בבסיס בקוריאה הדרומית הנמצא בסמוך לגבול קוריאה הצפונית, וכן בשטח המפורז הנמצא בגבול בין שתי המדינות.

הביקור הגיע יממה אחת בדיוק לאחר הניסוי הכושל של קוריאה הצפונית, ונחשב לצעד של הפגנת כוח וביטחון עצמי מצד ארצות הברית כלפי הדיקטטורה המבודדת. סגן הנשיא שוהה מאז אתמול בקוריאה הדרומית במסגרת ביקורו באזור.

בשבועות האחרונים גברה המתיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון, על רקע החשש מהשאיפות הגרעיניות של המנהיג קים ג'ונג און. ברשת NBC דווח בשבוע שעבר כי בכוונת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לתקוף את קוריאה הצפונית אם זו תמשיך בניסויים הגרעיניים שהיא מבצעת בשטחה.

עוד בנושא:
ארה"ב על ניסוי הטילים של קוריאה: "כל האופציות כעת על השולחן"
הטילים שהציגה פיונגיאנג מכסים את ארה"ב: "משוואת כוחות חדשה"
קוריאה הצפונית מאיימת: "נתקוף ללא רחם בתגובה לכל התגרות אמריקנית"

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נוחת בבסיס האמריקני בוניפסט שבקוריאה הדרומית, 17 באפריל 2017. רויטרס
"כל האופציות על השולחן". פנס בבסיס האמריקני בוניפסט בקוריאה הדרומית, הלילה/רויטרס

"העידן של אסטרטגיית הסבלנות נגמר", אמר פנס בביקורו באזור המפורז בין המדינות. לדבריו, היחסים עם קוריאה הדרומית הם "מוצקים ובלתי ניתנים לשינוי. העם האמריקני וארצות הברית החלטיים ברצונם להשיג ביטחון. בדרכי שלום, בדרכי משא ומתן. אבל כל האופציות נותרו על השולחן בעודנו ממשיכים לעמוד כתף אל כתף עם קוריאה הדרומית, ברצון לפרז את חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, למען שגשוג וחופש ארוך טווח עבור אנשי קוריאה הדרומית".

פנס הוסיף כי הוא מקווה שסין תעזור לפתור את המצב. "אנחנו מצפים שהם יעשו עוד", אמר. "המסר של העם האמריקני הוא שאנחנו מחפשים שלום, אבל אמריקה תמיד חיפשה שלום דרך עוצמה, והמסר שלי כאן היום הוא שאנחנו עומדים עם הכוחות האמריקנים בקוריאה, עומדים עם החיילים האמיצים של קוריאה הדרומית, במסר של החלטיות. על הצבא בקוריאה הצפונית שלא לטעות בהחלטיות של ארצות הברית בעמידתה עם בנות בריתנו. הברית איתנה".

מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. רויטרס
נקראו להימנע מפרובוקציות. מצעד צבאי בקוריאה הצפונית, בסוף השבוע האחרון/רויטרס

מוקדם יותר, כשנחת בבסיס האמריקני בוניפסט בקוריאה הדרומית, בסמוך לאזור המפורז, אמר למארחיו הדרום קוריאנים כי "זה כבוד עבורי להיות פה. אבי לחם, שירת בצבא ארצות הברית במלחמת קוריאה. הוא לחם למען החופש שלכם". הוא הוסיף כי "זה כבוד עבורי להיות פה לצד קוריאה הדרומית, למען החופש".

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, קרא הלילה לקוריאה הצפונית להימנע מפעולות פרובוקטיביות נוספות, לקיים את החלטות האו"ם ולחדול מפיתוח הטילים הגרעיניים. בדברים שנשא בפרלמנט הוא הוסיף כי בכוונתו לשוחח על הנושא עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישתם שתיערך בהמשך החודש.

מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. AP
"המצב אינו יכול להימשך". מצעד צבאי בקוריאה הצפונית, בסוף השבוע האחרון/AP

הניסוי הכושל של פיונגיאנג נערך ככל הנראה בטיל לטווח בינוני, שהתפוצץ כמה שניות בלבד לאחר שיגורו – כך על פי צבא ארצות הברית. הניסוי היה בחופה המזרחי של קוריאה הצפונית והתקיים חרף בקשותיה של סין, בעלת בריתה הכמעט יחידה, ויום אחרי מצעד צבאי גדול בפיונגיאנג הבירה, שבמהלכו הוצגו גם טילים בליסטיים בין-יבשתיים חדשים.

בתקשורת פורסמו צילומי לוויין שפרסם מכון מחקר, שבהן נראית פעילות חריגה בסמוך לאתר הניסויים במדינה. טראמפ אף החריף את הטון נגד משטרו של קים והבטיח כי אם סין לא תסייע בסוגיה, ארצות הברית ובעלות בריתה יפעלו בעצמן.

אתמול אמר היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, הרברט מקמאסטר, בריאיון לרשת ABC כי "כל האופציות על השולחן" בנוגע לקוריאה הצפונית, לאחר שזו ערכה את הניסוי הכושל בטיל בליסטי. "ניסוי הטילים האחרון מתאים לדפוס ההתנהגות של המשטר הצפון קוריאני, הכולל התגרות, ניסיונות לערער ואיומים". הוא הוסיף כי "יש כעת קונצנזוס בינלאומי, כולל ההנהגה של סין, ולפיו המצב הזה לא יכול להימשך".

(עדכון ראשון: 04:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully