וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על ניסוי הטילים של קוריאה: "כל האופציות כעת על השולחן"

בעקבות הניסוי הכושל בטיל בליסטי, אמר היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב כי "יש כעת קונצנזוס בינלאומית שלפיו המצב לא יכול להימשך". טראמפ הבהיר בטוויטר: "סין עובדת עם וושינגטון על בעיית קוריאה הצפונית"

צילום: יוטיוב

(בוודיאו: המפגן הצבאי בקוריאה הצפונית בשבת האחרונה)

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית הרברט מקמאסטר, אמר היום (ראשון) כי "כל האופציות על השולחן" בנוגע לקוריאה הצפונית, לאחר שהלילה האחרונה ערכה ניסוי כושל בטיל בליסטי. הדברים של מקמאסטר, שהתראיין לרשת ABC, מצטרפים לציוץ של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולפיו סין עובדת עם וושינגטון על "בעיית קוריאה הצפונית".

"ניסוי הטילים האחרון מתאים לדפוס ההתנהגות של המשטר הצפון קוריאני, הכולל התגרות, ניסיונות לערער ואיומים", אמר מקמאסטר. "יש כעת קונצנזוס בינלאומי, כולל ההנהגה של סין, ולפיו המצב הזה לא יכול להימשך".

עוד בנושא:
הטילים שהציגה פיונגיאנג מכסים את ארה"ב: "משוואת כוחות חדשה"
רגע לפני יום המאה לכהונתו: טראמפ מצא עצמו בתפקיד השוטר של העולם
קוריאה הצפונית מאיימת: "נתקוף ללא רחם בתגובה לכל התגרות אמריקנית"

הרברט ריימונד מקמאסטר לוטננט ג'נרל בצבא האמריקני ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ להיות היועץ לביטחון לאומי. רויטרס
"דפוס התנהגות מתגרה". טראמפ ומקמאסטר/רויטרס

הציוץ של טראמפ על שילוב הזרועות בין סין לארצות הברית בנושא, הגיע לאחר הביקורות על כך שסין לא נכנסה לרשימת המדינות שמבצעות מניפולציה בערך המטבע שלהן, בעוד בקמפיין הבחירות שלו – טראמפ טען כי זה מה שהיא עושה. "למה שאקרא לסין 'מניפולטורית מטבע' כשאנחנו עובדים יחד על בעיית קוריאה הצפונית? אנחנו עוד נראה מה יקרה!", צייץ.

הניסוי כושל שנערך הלילה, ככל הנראה לטווח בינוני, התפוצץ כמה שניות בלבד לאחר שיגורו – כך על פי צבא ארצות הברית. הניסוי שבוצע בחופה המזרחי של קוריאה הצפונית התקיים חרף בקשותיה של סין, בעלת בריתה הכמעט יחידה, ויום אחרי מצעד צבאי גדול בפיונגיאנג הבירה, שבמהלכו הוצגו גם טילים בליסטיים בין-יבשתיים חדשים. קוריאה הדרומית אמרה כי מפגן הכוח "מאיים על כל העולם", אך יועץ לענייני מדיניות חוץ שמתלווה לפנס אמר בניסיון להפיג חלק מהמתיחות כי הניסוי לא הגיע בהפתעה.

בשבועות האחרונים התגברה המתיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון, על רקע החשש מהשאיפות הגרעיניות של המנהיג קים ג'ונג און. ברשת NBC דווח השבוע כי בכוונת טראמפ לתקוף את קוריאה הצפונית אם זו תמשיך בניסויים הגרעיניים שהיא מבצעת בשטחה. בתקשורת פורסמו צילומי לוויין שפרסם מכון מחקר, שבהן נראית פעילות חריגה בסמוך לאתר הניסויים במדינה. טראמפ אף החריף את הטון נגד משטרו של קים ג'ונג און והבטיח כי אם סין לא תסייע בסוגיה, ארצות הברית ובעלות בריתה יפעלו בעצמן.

מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. רויטרס
המפגן הצבאי בפיונגיאנג, בשבת האחרונה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully