וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: צפון קוריאה ערכה ניסוי כושל בטיל בליסטי

פיונגיאנג שיגרה טיל לטווח בינוני, שעות ספורות לפני ביקורו של סגן נשיא ארה"ב בסיאול ויום אחרי המצעד הצבאי בבירה. עם זאת, בצבא ארה"ב אמרו כי הטיל התפוצץ כמה שניות לאחר שיגורו. פנס: "המחויבות שלנו לברית חזקה יותר מאי פעם"

צילום: יוטיוב

קוריאה הצפונית ביצעה הלילה (ראשון) ניסוי כושל בטיל בליסטי, ככל הנראה לטווח בינוני, שהתפוצץ כמה שניות בלבד לאחר שיגורו - כך הודיע הבוקר (ראשון) צבא ארצות הברית. זאת שעות ספורות לפני שסגן הנשיא מייק פנס נחת בקוריאה הדרומית, שם ידון עם ההנהגה באיום הגובר מצד פיונגיאנג. שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס הבהיר כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן בדבר השיגור.

פנס, שהחל מסע בין עשרה ימים באסיה, אמר לחיילים אמריקנים המוצבים במדינה כי "תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, המחויבות שלנו כלפי הברית ההיסטורית עם העם האמיץ של קוריאה הדרומית מעולם לא הייתה חזקה יותר". לפי סוכנות הידיעות הסינית שינחואה, שר החוץ של ארצות הברית, רקס טילרסון, שוחח לאחר הניסוי עם דיפלומט סיני בכיר על המצב בחצי האי.

לקריאה נוספת:
פעילות חריגה תועדה בקוריאה הצפונית: "מתכוננים לניסוי גרעיני"
על רקע המתיחות: צפון קוריאה הציגה טילים בליסטיים המשוגרים מצוללות

מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. AP
טילים שהוצגו במצעד הצבאי, אתמול/AP

הניסוי שבוצע בחופה המזרחי של קוריאה הצפונית התקיים חרף בקשותיה של סין, בעלת בריתה הכמעט יחידה, ויום אחרי מצעד צבאי גדול בפיונגיאנג הבירה, שבמהלכו הוצגו גם טילים בליסטיים בין-יבשתיים חדשים. קוריאה הדרומית אמרה כי מפגן הכוח "מאיים על כל העולם", אך יועץ לענייני מדיניות חוץ שמתלווה לפנס אמר בניסיון להפיג חלק מהמתיחות כי הניסוי לא הגיע בהפתעה.

בשבועות האחרונים התגברה המתיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון, על רקע החשש מהשאיפות הגרעיניות של המנהיג קים ג'ונג און. ברשת NBC דווח השבוע כי בכוונת טראמפ לתקוף את קוריאה הצפונית אם זו תמשיך בניסויים הגרעיניים שהיא מבצעת בשטחה. בתקשורת פורסמו צילומי לוויין שפרסם מכון מחקר, שבהן נראית פעילות חריגה בסמוך לאתר הניסויים במדינה. טראמפ אף החריף את הטון נגד משטרו של קים ג'ונג און והבטיח כי אם סין לא תסייע בסוגיה, ארצות הברית ובעלות בריתה יפעלו בעצמן.

בפטנגון סירבו להגיב לדיווח על תקיפה מתוכננת. "אנחנו לא דנים באופציות צבאיות ובמבצעים עתידיים באופן פומבי", נמסר. "המפקדים תמיד בוחנים את מגוון האפשרויות העומד לפניהם, מטרתנו היא להגן על בעלות הברית שלנו, יפן וקוריאה הדרומית".

עם זאת, וושינגטון החלה להציב כוחות בקרבת חצי האי הקוריאני בשבועות האחרונים. גורמי מודיעין בכירים אמרו כי לארצות הברית יש שתי ספינות קרב באזור, המצוידות בטילי טומהוק, בדומה לאלו שתקפו בשבוע שעבר בסוריה. אחת מהן נמצאת במרחק של כ-500 ק"מ מאתר הניסוי הגרעיני של קוריאה הצפונית.

(עדכון ראשון: 2:47)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בתרגיל צבאי, 13 באפריל 2017. רויטרס
קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully