וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות עם ארה"ב: צפון קוריאה חשפה טילים בליסטיים חדשים

במפגן צבאי ראוותני הוצגו גם מערכות שיגור חדשות. בדרום קוריאה חוששים: מדובר בטילים בין יבשתיים. אתמול שלחה פיונגיאנג עקיצה לעבר טראמפ: "ההיסטריה הצבאית שלו הגיע לשלב מסוכן". בימים האחרונים הוחרף הטון מוושינגטון

צילום: יוטיוב

קוריאה הצפונית ערכה היום (שבת) מפגן צבאי ענק בבירה פיונגיאנג כחלק מחג לאומי של המדינה הקומוניסטית המבודדת, ובו הוצגו מגוון רב של טילים, ככל הנראה גם טילים בין יבשתיים וגם טילים המשוגרים מצוללות. זאת במקביל למתיחות הגוברת עם ארצות הברית, ששלחה לאזור נושאת מטוסים.

בניגוד למצעדים דומים בעבר, הפעם לא נכח אף נציג סיני רשמי. סין היא בעלת הברית הגדולה ביותר של קוריאה הצפונית, אולם לאחרונה ביקרה בפומבי את ניסויי הגרעין שלה ואף תמכה בסנקציות של האו"ם נגדה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הפציר בנשיא סין שי ג'ינפינג להפעיל את השפעתו על קוריאה הצפונית ואיים לפעול אם האחרון לא יצליח בכך.

בימים האחרונים גבר החשש שפיונגיאנג תקיים ניסוי גרעיני נוסף, חרף האיומים של וושינגטון, שתקפה בטילי שיוט בסיס של צבא סוריה לפני שבוע. אתמול דיווחה רשת NBC כי ממשלו של דונלד טראמפ שוקל מכה מקדימה לבלימת ניסוי נוסף ובתגובה איים המשטר הקומוניסטי "בתגובה חסרת רחמים".

עוד בנושא:
קוריאה הצפונית מאיימת: "נתקוף ללא רחם בתגובה לכל התגרות אמריקנית"
דיווח בארה"ב: טראמפ מתכנן מכת מנע נגד צפון קוריאה
המתיחות באסיה גוברת: "צפון קוריאה יכולה לשגר טילים עם גז סארין"

מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. רויטרס
הטילים שהוצגו במפגן, היום/רויטרס

הטילים היו המיצג הבולט ביותר במצעד, שהתקיים לציון 105 שנה להולדתו של מייסד המשטר, קים איל-סונג, סבו של המנהיג הנוכחי קים ג'ונג און. קים בירך במהלך האירוע את מפקד הכוחות האסטרטגיים, היחידה האחראית על ארסנל הטילים בצבא.

קים, שהופיע בחליפה שחורה, התלוצץ עם עוזריו ופיקח על חגיגות "יום השמש" בכיכר המרכזית של פיונגיאנג. חיילים וחברי תזמורות צבאיות מילאו את כיכר "קים איל סונג" ואחריהם הגיחו טנקים, משגרי רקטות רב-קניים וכלי נשק אחרים, כשבשמיים יצרו מטוסים חד-מנועיים את המספר "105".

מצבא המדינה השכנה, דרום קוריאה, נמסר כי יש מקום להאמין שהטילים שהוצגו במפגן הם סוגים חדשים של טילים בין יבשתיים (ICBM).



ברשת NBC דווח אתמול כי בכוונת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לתקוף את קוריאה הצפונית אם זו תמשיך בניסויים הגרעיניים שהיא מבצעת בשטחה. בתקשורת פורסמו צילומי לוויין שפרסם מכון מחקר, שבהן נראית פעילות חריגה בסמוך לאתר הניסויים במדינה. טראמפ החריף את הטון נגד משטרו של קים ג'ונג און והבטיח כי אם סין לא תסייע בסוגיה, ארצות הברית ובעלות בריתה יפעלו בעצמן.

בפטנגון סירבו להגיב לדיווח על תקיפה מתוכננת. "אנחנו לא דנים באופציות צבאיות ובמבצעים עתידיים באופן פומבי", נמסר. "המפקדים תמיד בוחנים את מגוון האפשרויות העומד לפניהם, מטרתנו היא להגן על בעלות הברית שלנו, יפן וקוריאה הדרומית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגן הצבאי, היום בפיונגיאנג/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, וושינגטון החלה להציב כוחות בקרבת חצי האי הקוריאני בשבועות האחרונים. גורמי מודיעין בכירים, שצוטטו ב-NBC, אמרו כי לארצות הברית יש שתי ספינות קרב באזור, המצוידות בטילי טומהוק, בדומה לאלו שתקפו בשבוע שעבר בסוריה. אחת מהן נמצאת במרחק של כ-500 ק"מ מאתר הניסוי הגרעיני של קוריאה הצפונית. בנוסף לכך, מוצבים מפציצים כבדים בבסיס הצבא בגואם וגם נושאת המטוסים "קארל וינסון" עושה את דרכה לאזור, על אף שלפי הפנטגון מדובר באופן רשמי בפעולה שגרתית.

מנגד, ברשת פוקס ציטטו גורמים ביטחוניים רבים שאמר כי הדיווח הזה הוא "שגוי לחלוטין ו"משוגע", ובוושינגטון פוסט ובבלומברג נמסרו הכחשות דומות מצד גורמים המעורים בנושא. גורם בכיר בממשל טראמפ אמר לרויטרס כי הדיווח של NBC שגוי וגורם רשמי אחר אמר כי זאת "ספקולציה במקרה הטוב".

מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. רויטרס
המצעד הצבאי בפיונגיאנג, היום/רויטרס
מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. רויטרס
המצעד הצבאי בפיונגיאנג, היום/רויטרס
מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. רויטרס
המצעד הצבאי בפיונגיאנג, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully