וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: טראמפ מתכנן מכת מנע נגד צפון קוריאה

לפי רשת NBC, נשיא ארה"ב שוקל לתקוף את המדינה הקומוניסטית אם זו תחליט לערוך ניסוי גרעיני נוסף. עוד דווח כי ספינות קרב חמושות בטילי שיוט נמצאות באזור. סין: "עימות עלול לפרוץ בכל רגע. האחראים ישלמו את המחיר"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ארצות הברית שוקלת לתקוף בקוריאה הצפונית אם זו תהיה על סף ניסוי גרעיני נוסף - כך דווח הלילה (שישי) ברשת NBC . זאת ברקע צילומי לוויין שפרסם מכון מחקר, שבהן נראית פעילות חריגה בסמוך לאתר הניסויים, ולקראת חג לאומי במדינה הקומוניסטית המבודדת שיצוין מחר, ולרוב מלווה בפרובוקציות מצד פיונגיאנג. עם זאת, בכלי תקשורת אמריקניים אחרים דחו נחרצות את הדיווחים של NBC, שמגיעים בזמן שהנשיא דונלד טראמפ החריף את הטון נגד משטרו של קים ג'ונג און והבטיח כי אם סין לא תסייע בסוגיה, ארצות הברית ובעלות בריתה יפעלו בעצמן.

גורמי מודיעין בכירים, שצוטטו ב-NBC, אמרו כי לארצות הברית יש שתי ספינות קרב באזור, המצוידות בטילי טומהוק, בדומה לאלו שתקפו בשבוע שעבר בסוריה. אחת מהן נמצאת במרחק של כ-500 ק"מ מאתר הניסוי הגרעיני של קוריאה הצפונית. בנוסף לכך, מוצבים מפציצים כבדים בבסיס הצבא בגואם וגם נושאת המטוסים "קארל וינסון" עושה את דרכה לאזור, על אף שלפי הפנטגון מדובר באופן רשמי בפעולה שגרתית.

עוד בוואלה! NEWS:
"אם כל הפצצות": מסר מאיים מטראמפ לארגוני הטרור - ולצפון קוריאה
המתיחות באסיה גוברת: "צפון קוריאה יכולה לשגר טילים עם גז סארין"
פעילות חריגה תועדה בקוריאה הצפונית: "מתכוננים לניסוי גרעיני"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בתרגיל צבאי, 13 באפריל 2017. רויטרס
קים ג'ונג און בתרגיל צבאי, אתמול/רויטרס

מנגד, ברשת פוקס ציטטו גורמים ביטחוניים רבים שאמר כי הדיווח הזה הוא "שגוי לחלוטין ו"משוגע", ובוושינגטון פוסט ובבלומברג נמסרו הכחשות דומות מצד גורמים המעורים בנושא. גורם בכיר בממשל טראמפ אמר לרויטרס כי הדיווח של NBC שגוי וגורם רשמי אחר אמר כי זאת "ספקולציה במקרה הטוב".

בפטנגון סירבו להגיב לדיווח על תקיפה מתוכננת. "אנחנו לא דנים באופציות צבאיות ובמבצעים עתידיים באופן פומבי", נמסר. "המפקדים תמיד בוחנים את מגוון האפשרויות העומד לפניהם, מטרתנו היא להגן על בעלות הברית שלנו, יפן וקוריאה הדרומית".

שר החוץ של סין, וואנג יי, התייחס לדיווחים היום במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו הצרפתי ז'אן-מארק איירו, והבהיר כי "שיח הוא הפתרון היחיד". הוא קרא לצדדים להימנע מהגעה למצב בלתי-הפיך, לטענתו, והבהיר: "עימות עלול לפרוץ ולהסלים בכל רגע. לא יהיו מנצחים". יי הוסיף כי האחראים להסלמה "ישלמו את המחיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר החוץ של סין וואנג יי במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הצרפתי, בייג'ינג, 14 באפריל 2017. רויטרס
"לא יהיו מנצחים". שר החוץ הסיני, היום/רויטרס

לאחרונה גבר החשש מכך שהמדינה הקומוניסטית המבודדת צפויה לקיים בקרוב את הניסוי הגרעיני השישי שלה או לערוך ניסויים נוספים בטילים בליסטיים, חרף הסנקציות הנרחבות המוטלות עליו והאיומים של ארצות הברית על כך שסבלנותה בנושא פקעה. היום אמר סגן שר החוץ של קוריאה הצפונית כי ארצו תקיים את הניסוי הגרעיני הבא בזמן שהמנהיגים יראו לנכון לעשות זאת. הוא הוסיף כי טראמפ "יוצר בעיות עם הציוצים האגרסיביים שלו" וכי אם ארצות הברית תמשיך להתגרות בפיונגיאנג, "נצא למלחמה".

אתמול כתב נשיא ארצות הברית בטוויטר כי "יש לי ביטחון רב בכך שסין תתמודד כמו שצריך עם קוריאה הצפונית. אם היא לא תוכל לעשות זאת, ארצות הברית ובעלות בריתה יעשו זאת". זאת אחרי ששלשום שוב שוחח בנושא עם נשיא סין שי ג'ינפינג, שעמו נועד בסוף השבוע שעבר בפלורידה. בייג'ינג מודאגת מהמתיחות הגואה מעבר לגבולה הדרומי והזהירה כי כוח צבאי לא יפתור זאת.

(עדכון ראשון: 6:43)

פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
מנסים למצוא פתרון. טראמפ ונשיא סין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully