וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית מאיימת: "נתקוף ללא רחם בתגובה לכל התגרות אמריקנית"

על רקע המתיחות הגוברת בין שתי המדינות, בסוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית פורסם איום מטעם הצבא המופנה לארצות הברית. זאת, נוכח הדיווחים כי בכוונת טראמפ לתקוף את פיונגיאנג אם זו תמשיך בניסויים גרעיניים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

המתיחות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית מתגברת, כאשר האחרונה איימה היום (שישי) על ארצות הברית כי הצבא "יתקוף ללא רחם" בתגובה לכל "פרובוקציה אמריקנית". האיום מגיע על רקע הדיווחים כי בכוונתו של הנשיא דונלד טראמפ לתקוף בקוריאה הצפונית אם זו תמשיך בניסויים הגרעיניים.

הלילה דווח ב-NBC על כוונת הנשיא רקע צילומי לוויין שפרסם מכון מחקר, שבהן נראית פעילות חריגה בסמוך לאתר הניסויים, ולקראת חג לאומי במדינה הקומוניסטית המבודדת שיצוין מחר, ולרוב מלווה בפרובוקציות מצד פיונגיאנג. עם זאת, בכלי תקשורת אמריקניים אחרים דחו נחרצות את הדיווחים שמגיעים בזמן שהנשיא דונלד טראמפ החריף את הטון נגד משטרו של קים ג'ונג און והבטיח כי אם סין לא תסייע בסוגיה, ארצות הברית ובעלות בריתה יפעלו בעצמן.

בפטנגון סירבו להגיב לדיווח על תקיפה מתוכננת. "אנחנו לא דנים באופציות צבאיות ובמבצעים עתידיים באופן פומבי", נמסר. "המפקדים תמיד בוחנים את מגוון האפשרויות העומד לפניהם, מטרתנו היא להגן על בעלות הברית שלנו, יפן וקוריאה הדרומית".

לקריאה נוספת:
דיווח בארה"ב: טראמפ מתכנן מכת מנע נגד צפון קוריאה
פעילות חריגה תועדה בקוריאה הצפונית: "מתכוננים לניסוי גרעיני"
המתיחות באסיה גוברת: "צפון קוריאה יכולה לשגר טילים עם גז סארין"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לצד צוות טנקים, 1 באפריל 2017. רויטרס
פעילות חריגה נראתה בסמוך לאתר הניסויים הגרעיניים. מנהיג קוריאה הצפונית בתרגיל צבאי/רויטרס

לאחרונה גבר החשש מכך שהמדינה הקומוניסטית המבודדת צפויה לקיים בקרוב את הניסוי הגרעיני השישי שלה או לערוך ניסויים נוספים בטילים בליסטיים, חרף הסנקציות הנרחבות המוטלות עליה והאיומים של ארצות הברית על כך שסבלנותה בנושא פקעה. היום אמר סגן שר החוץ של קוריאה הצפונית כי ארצו תקיים את הניסוי הגרעיני הבא בזמן שהמנהיגים יראו לנכון לעשות זאת. הוא הוסיף כי טראמפ "יוצר בעיות עם הציוצים האגרסיביים שלו" וכי אם ארצות הברית תמשיך להתגרות בפיונגיאנג, "נצא למלחמה".

אתמול כתב נשיא ארצות הברית בטוויטר כי "יש לי ביטחון רב בכך שסין תתמודד כמו שצריך עם קוריאה הצפונית. אם היא לא תוכל לעשות זאת, ארצות הברית ובעלות בריתה יעשו זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפגישה עם המלך עבדאללה בבית הלבן. 5 באפריל 2017. GettyImages
"יש לי ביטחון שסין תתמודד כמו שצריך עם קוריאה הצפונית". טראמפ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully