וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נפגש עם משפחות חטופים יפנים: "אולי קים יחזיר אותם"

6.11.2017 / 16:45

כחלק מביקורו בן היומיים ביפן, נשיא ארה"ב נפגש גם עם קרוביהם של אזרחים שנחטפו על ידי סוכנים צפון קוריאנים כדי להכשירם למרגלים. "זה דבר עצוב", אמר טראמפ. הוא ציין כי טוקיו עשויה להתחיל ליירט טילים מצפון קוריאה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

בני משפחותיהם של אזרחים יפנים שנחטפו על ידי קוריאה הצפונית נפגשו היום (שני) עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובירכו אותו על האהדה שהפגין כלפיהם, אולם אמרו כי אין לכך משמעות אם לא תהיה פעולה להשיב את יקיריהם. ראש ממשלת יפן שינזו אבה אמר כי הוא לא ינוח עד שכל 13 האזרחים היפנים שנחטפו בשנות ה-70 וה-80 לצורך הכשרתם כמרגלים ישובו לבתיהם.

במהלך נאומו התקיף נגד פיונגיאנג בעצרת הכללית של האו"ם, שילב טראמפ את סיפורה של מגומי יוקוטה, שהייתה בת 13 כשנחטפה מחוף מבודד על ידי סוכנים צפון קוריאנים לפני 40 שנה. טראמפ נפגש היום עם אמה של מגומי, סאקי, והיה לנשיא השלישי שעושה זאת, כמו גם עם שבעה קרוביהם של חטופים נוספים. לטענת פיונגיאנג, אותם חטופים מתים, בהם מגומי, שתלתה את עצמה.

"נעבוד יחד כדי לראות אם אנחנו יכולים לעשות משהו, עכשיו שהנושא במוקד תשומת הלב", אמר טראמפ במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם אבה. הוא כינה את החטיפות "דבר עצוב מאוד מאוד". נשיא ארצות הברית אמר כי ייתכן שהמשטר בפיונגיאנג ישיב אותם בחזרה. "אני חושב שזה יהיה סימן מעולה אם קים ג'ונג און ישלח אותם", אמר.

לקריאה נוספת בנושא
הפנטגון: חיסול תכנית הגרעין של צפון קוריאה יחייב פלישה קרקעית
צפון קוריאה על הפרק: טראמפ יצא למסע ממושך ברחבי אסיה

נשיא ארה"ב טראמפ נפגש יחד עם ראש ממשלת יפן אבה עם משפחות של חטופים, 6 בנובמבר 2017. רויטרס
קרוביהם נחטפו בשנות ה-70 וה-80. טראמפ והמשפחות, היום/רויטרס

אמה של מגומי השתתפה בהמשך במסיבת עיתונאים שכינסו עוד כמה מקרובי החטופים, שבירכו על דבריו של טראמפ, אך עשו זאת בזהירות, כשהם מזכירים כי עשורים רבים חלפו ודבר לא נעשה, גם לא על ידי ממשלתו של אבה.

"נראה שהנשיא הקשיב בזהירות לכל הסיפורים שלנו והתרשם", אמר קויצ'ירו איזוקה, שהיה פעוט שננטש במעון כשאמו יאיקו טג'וצי נחטפה ב-1978. "אבל אם הכל יסתכם בפגישה הזו, זה יהיה מקומם לחלוטין", הוא אמר. "מה שחשוב זה כיצד אנו מתמודדים עם ההזנחה הקודמת ופועלים כעת". ,

אמה של מגומי, בת 81, אמרה כי המשפחות יכולות לעשות מעט מאוד. "זאת סוגייה פוליטית, דיפלומטית", אמרה. "כל מה שאנחנו יכולים לומר: עזרו להם, בבקשה".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת יפן שינזו אבה לוחצים ידיים לפני ארוחת צהריים בארמון אקאסאקה בטוקיו, יפן  6 בנובמבר 2017. רויטרס
נפגשו כבר שש פעמים מאז נכנס לתפקיד. טראמפ ואבה/רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת יפן שינזו אבה מחזיקים כובעים חתומים לפני ארוחת צהריים בקאווגו, 6 בנובמבר 2017. רויטרס
אבה וטראמפ/רויטרס

אחרי הביקור בן היומיים ביפן, המריא טראמפ לקוריאה הדרומית, כחלק מהמשך מסעו הממושך באסיה. הוא הידק את יחסיו עם אבה, שעמו שיחק גולף, אכל המבורגרים ושוחח על האיום הצפון קוריאני ועל יחסי המסחר בין וושינגטון לטוקיו.

שני המנהיגים נפגשו כבר שש פעמים מאז נבחר טראמפ לפני שנה, והם קיימו 16 שיחות טלפון. הם שיחקו גולף פעמיים, פעם אחת באחוזתו של טראמפ במאר-א-לאגו בפלורידה ופעם נוספת אתמול, מחוץ לטוקיו.

כחלק מהדיונים על ההתמודדות מול האיום של קוריאה הצפונית, ששיגרה השנה שני טילים שחלפו בשמי יפן, אמר טראמפ כי טוקיו תוכל ליירט את אותם טילים "אל השמיים" אם היא תרכוש מערכות נשק מתאימות מארצות הברית. זאת בניגוד למדיניות שבה נוקטת יפן עד כה, שלפיה היא אינה מיירטת את אותם טילים אם אלו לא מהווים איום על שטחה או על שטחה של ארצות הברית.

טראמפ שב על כך ש"הסבלנות האסטרטגית" כלפי קוריאה הצפונית הסתיימה, והוסיף כי הוא ואבה עובדים יחד כדי להתמודד עם "התוקפנות המסוכנת". נשיא ארצות הברית גם לחץ על יפן להקטין את הגירעון המסחרי שלה עם ארצות הברית ולרכוש יותר ציוד צבאי אמריקני.

איוונקה טראמפ בביקור רשמי בטוקיו, יפן, נובמבר 2017. רויטרס
הצטרפה למסע. איוונקה טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully