וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה על הפרק: טראמפ יצא למסע ממושך ברחבי אסיה

4.11.2017 / 11:13

אחרי ביקור באתר לזכר קורבנות פרל הרבור בהוואי, המריא נשיא ארה"ב ליפן, התחנה הראשונה בביקורו ביבשת, שיימשך 12 יום. הוא ינסה לגבש חזית אחידה נגד פיונגיאנג, וכן יקדם את מדיניות הסחר האמריקנית

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יצא הלילה (שבת) אל יפן, שם יתחיל את מסעו הממושך באסיה, שיכלול חמש מדינות ב-12 ימים. האיום מצד קוריאה הצפונית צפוי לתפוס את מירב סדר היום של הנשיא, שינסה ליצור חזית אחידה עם יפן נגד פיונגיאנג.

טראמפ יישא דברים בפני כוחות אמריקניים ויפניים בבסיס חיל האוויר יוקוטה, עם נחיתתו, והוא ידגיש את חשיבות הברית בין שתי המדינות עבור ביטחון האזור. הוא ישחק גולף עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, בדומה למפגשם באחוזתו של טראמפ בפלורידה מוקדם יותר השנה.

המתיחות בדרום-מזרח אסיה גברה בשנה האחרונה, בשל שורת ניסויים בליסטיים וניסוי גרעיני שערכה קוריאה הצפונית, על אף הסנקציות הבינלאומיות המוטלות עליה. ביום חמישי ערכה ארצות הברית מפגן כוח בחצי האי הקוריאני, כשמפציצים אמריקניים חלפו בשמי האזור. בפיונגיאנג זעמו ואמרו כי מדובר בפעולה מסוכנת.

נשיא ארה"ב טראמפ בהוואי, 3 בנובמבר 2017. רויטרס
חלק כבוד עם הרוגי פרל הרבור. טראמפ בהוואי, אתמול/רויטרס

ביקורו של טראמפ, שאליו מתלווה רעייתו מלניה טראמפ, יהיה הארוך ביותר של נשיא אמריקני מאז ג'ורג' בוש האב ב-1992. אחרי יפן, הוא יבקר גם בקוריאה הדרומית, בסין, בווייטנאם ובפיליפינים. הוא האריך את מסעו ביום נוסף, כדי להשתתף בפסגת מדינות מזרח אסיה במנילה.

מסעו החל בטקס צבעוני בהוואי. הוא שט בספינה אל אתר זיכרון למתקפה של היפנים על פרל הרבור ב-1941, והשליך פרחים לבנים אל המים כהוקרה להרוגי המתקפה שהכניסה את ארצות הברית אל מלחמת העולם השנייה.

אחרי ביקוריו ביפן ובקוריאה הדרומית, יגיע טראמפ לבייג'ינג כדי ללחוץ על נשיא סין שי ג'ינפינג להגביר את המאמצים לבלימת קוריאה הצפונית. טרם גרם לחששות בקרב כמה מבעלי בריתו, אחרי שהבטיח "להשמיד" את קוריאה הצפונית אם היא תאיים על ארצות הברית.

גם סוגיית הסחר תעסיק רבות את טראמפ במהלך ביקורו, כשהוא ינסה לשכנע את בעלות בריתה של ארצות הברית להסכים למדיניות סחר שמיטיבה יותר עם וושינגטון. הוא יישא נאום חשוב בפסגת שיתוף הפעולה הכלכלי של אסיה והפסיפיק, ובו יביע את תמיכתו במדיניות סר חופשית ופתוחה באזור, שנחשב כמי שיכול לבלום את שאיפותיה של סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully