וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הסנקציות החונקות, קים מחליף את הטילים בטרקטורים

15.11.2017 / 11:34

אחרי חודשים רבים שבהם נצפה מנהיג קוריאה הצפונית מסייר במפעלי נשק וסוקר ניסויים, הוא חידש את הופעותיו בחוות ובמפעלים. העיצומים שהטיל האו"ם מורגשים בקרב האזרחים, וקים מנסה לבסס את תמיכתו

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: תום זואילי

אחרי קיץ עמוס בטילים ובניסוי גרעיני עוצמתי, התקשורת של המשטר בקוריאה הצפונית מציגה את המנהיג קים ג'ונג און, שלפחות באופן זמני, החליף את מפעלי הנשק במפעלי תעשיה וחקלאות. התדמית החדשה נועדה לבסס את התמיכה בקים, דרך מימוש הבטחותיו לפתח את הכלכלה לצד תכנית הגרעין ולהרגיע את התושבים ברקע הסנקציות הבינלאומיות החונקות.

בתמונות שפורסמו היום (רביעי) נראה קים בוחן ציוד במפעל לטרקטורים, כשהוא נוהג באחד מכלי הרכב וצוחק עם הפועלים. בחודשיים האחרונים תועד קים כשהוא מבקר חוות ומפעלים לייצור נעליים, מוצרי קוסמטיקה ומשאיות.

בין 21 ליוני ל-20 בספטמבר, קים לא ערך פעילות ציבורית אחת הקשורה לכלכלה, ובמקום זאת התמקד כמעט אך רק ורק באירועים הכוללים שיגורי טילים וסיורים במפעלי נשק. החזרה להשתתפות באירועים כלכליים מתקיימת במקביל להפוגה בניסויי הטילים. פיונגיאנג לא ערכה שיגור או ניסוי גרעיני מאז 15 בספטמבר, אז שיגרה טיל בליסטי שחלף בשמי יפן.

מנהיג צפון קוריאה נותן הדרכה במפעל טרקטורים פיונגיאנג, קוריאה הצפונית 15 בנובמבר 2017. רויטרס
מנסה לזכות באהדת העם. קים בטרקטור/רויטרס

גורמים דרום קוריאניים אמרו כי הפוגות דומות אירעו בשנים עברו וכי קוריאה הצפונית צפויה להמשיך בוודאות לפתח טילים המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים. ואולם, דובר מטעם המשרד לאיחוד בקוריאה הדרומית, אמר כי ההתמקדות הנוכחית בפיתוח הכלכלה עשויה להיות ניסיון לאחד את התושבים ולחזק את התמיכה בהנהגה.

"בעוד קוריאה הצפונית ממשיכה להפגין את רצונה לפתח את תכנית הגרעין והטילים שלה, ההתמקדות שלה עוזרת לאזרחים להתגבש", אמר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מנהיג צפון קוריאה נותן הדרכה במפעל טרקטורים פיונגיאנג, קוריאה הצפונית 15 בנובמבר 2017. רויטרס
קים בסיור במפעל הטרקטורים/רויטרס

קוריאה הצפונית עשויה להתחיל להרגיש את נטל הסנקציות, שהוחרפו לאחר הניסוי הגרעיני והשישי שלה. לפי נאם סאנג-ווק, פרופסור לקוריאה הצפונית באוניברסיטת קוריאה בסיאול, אמר כי ייתכן שההנהגה בפיונגיאנג נמצאת בלחץ לצמצם את השפעתן.

"קים ג'ונג און עושה מה שהוא יודע הכי טוב – מעודד את אזרחיו להגיע לצמיחה כלכלית מהירה ולהאיץ את הייצור", אמר. "הדאגה לכלכלה ולעמו היא בראש סדר העדיפויות שלו". מאז השתלט על המדינה המסוגרת לאחר מותו של אביו בסוף 2011, קים אימץ מדיניות של פיתוח כלכלי מואץ ונשק גרעיני מתקדם במקביל.

סנקציות חדשות של מועצת הביטחון, שהוטלו באוגוסט ובספטמבר, אסור על ייבוא פחם, טקסטיל ומאכלי ים, לצד הגבלת יצוא הנפט למדינה הקומוניסטית. גורמים רשמיים אמרו כי הסנקציות גורמות ל"נזק עצום" לאזרחים הפשוטים, בעוד מנהיגי המדינה הפגינו נחישות והצהירו כי הם יתגברו על הלחץ הבינלאומי.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ורעייתו רי סול-ג'ו בביקור במפעל קוסמטיקה בפיונגיאנג, 28 באוקטובר 2017. רויטרס
קים במפעל קוסמטיקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully