וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "קהל עוין": מנכ"לית בנק לאומי תעיד - הכניסה לאולם תוגבל

14.12.2018 / 17:01

רוסק עמינח ביקש כי עדותה במשפט "באים לבנקאים" תיערך בדלתיים סגורות, בשלל חששה מפעילים שצפויים להגיע למקום. בית המשפט הגביל את הכניסה לאולם, ואישר לה להגיע ישירות מכניסה צדדית

רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי. יוסי זליגר, מערכת וואלה! NEWS
מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זליגר

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע (היום) כי מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק עמינח, תעיד בדלתיים פתוחות במסגרת עדותה ביום ראשון במשפט "באים לבנקאים", אך באופן חריג לא תותר כניסה חופשית לאולם בזמן הדיון. רוסק עמינח ביקשה כי עדותה במשפט של קבוצת המחאה תישמע בדלתיים סגורות, או לחילופין תיערך באמצעות שידור וידאו, וזאת לטענתה בשל חשש לביטחונה, לצד החשש כי עו"ד ברק כהן, הנאשם הראשי שצפוי לחקור אותה בעצמו, ינצל את העדות כדי להשפילה באמצעות שאלות לא רלוונטיות, לטענתה.

מוקדם יותר השבוע דחה השופט שמואל מלמד את הבקשה, אך רוסק עמינח ערערה לבית המשפט המחוזי באמצעות פרקליטיה, עורכי הדין אייל כהן ואופיר סטרשנוב, ממשרד כהן סטרשנוב לונדון. לבסוף קיבלו הצדדים את הצעתה של שופטת המחוזי מיכל אגמון גונן לפיה העדות תתנהל בדלתיים פתוחות, והפרוטוקול יפורסם במלואו - כרגיל. עם זאת נקבע כי הכניסה לאולם תותר רק לעיתונאים, לנאשמים ובני משפחתם מדרגה ראשונה, לצוותים המשפטיים ולמלווה אחד לרוסק עמינח עצמה. עוד נקבע כי מנכ"לית הבנק תוכל להגיע ישירות לאולם מכניסה צדדית, כך שלא תיתקל במפגינים שצפויים לחכות לה במסדרונות בית המשפט.

עוד בוואלה! NEWS:
הסיבה לפרצה והלוחמים שהתריעו: פרטים חדשים מהפיגוע בבית אל
גם עם היוניקלו: חמאס עשוי להצית לנתניהו שדה קוצים פוליטי
מאבק בן 105 שנים: ההחלטה שהציתה מחדש את הקרב על השפה העברית

בית המשפט המחוזי, תל אביב.. GOOGLE EARTH, אתר רשמי
בית המשפט המחוזי בת"א/אתר רשמי, GOOGLE EARTH

בערעור שהגישה רוסק עמינח נכתב כי בשני אירועים שונים כאשר הגיעה לבית המשפט, הותקפה על ידי תומכי "באים לבנקאים". "מי לכפנו יתקע שמי מן ההמון או יחידים ממנו לא יושפעו מההסתה ויפגעו במתלוננת", נכתב. "נוכח כל האמור, חוששת המערערת ממתן עדות פומבית בבית המשפט, בנוכחות קהל עוין ומטיל אימה אשר צפוי להגיע, להשמיע כלפיה איומים פיזיים חמורים, ולסכן את שלמות גופה בצורה ממשית, כפי שכבר קרה בעבר".

כתב האישום נגד שישה חברי "באים לבנקאים" הוגש בדצמבר 2016. חברי הקבוצה נאשמים במקרים רבים של הטרדה ופגיעה בפרטיותם של בכירים בבנקים, בהם מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח ומנכ"ל בנק הפועלים לשעבר ציון קינן, וזאת בשל שורת פעולות מחאה שביצעו. בין היתר, הם הפגינו מול בתיהם של בכירי הבנקים, וטלפנו לבני משפחותיהם במקום עבודתם. במקרה אחד אף הגיעו לבית הספר בו למדה בתה של רקפת רוסק עמינוח, ד', ופיזרו כרזות עליהן נכתב "ד' לא אשמה שאמא פושעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully