וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע אירועי הטרור: 50 ח"כים נגד הפצת שמות ושמועות בווטסאפ

13.12.2018 / 15:18

הצעת חוק חדשה תנסה לשים סוף לתופעה בה קרובי משפחה מגלים על מצב יקיריהם ברשתות החברתיות, בטרם קיבלו הודעה רשמית על ידי גורם מוסמך. במקרה זה ניתן יהיה לקבל פיצוי ללא הוכחת נזק של 50 אלף שקל, או 100 אלף שקל אם הפרסום נעשה בכוונה לפגוע

מערכת וואלה!

על רקע אירועי הטרור והמתיחות הביטחונית בדרום ובצפון, הצעת חוק חדשה שעליה חתמו 50 חברי כנסת, תנסה לשים סוף לתופעה בה קרובי משפחה מגלים על פציעת או מות יקיריהם ברשתות החברתיות. זאת לאחר שרבים לא מתאפקים ומפיצים את שמותיהם, בעוד הם עצמם לא קיבלו את הבשורה. ביום ראשון תעלה ההצעה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

הצעת החוק קובעת כי הפצת מידע, "בין אמיתי ובין כוזב", והפצת פרטים מזהים של נפגעים או הרוגים בטרם ניתנה הודעה רשמי למשפחת הנפגע או ההרוג על ידי גורם מוסמך ובטרם פורסם שמו על ידי דובר צה"ל, "יהווה עוולה אזרחית". במקרה זה ניתן יהיה לקבל פיצוי ללא הוכחת נזק של 50 אלף שקל, או 100 אלף שקל אם הפרסום נעשה בכוונה לפגוע.

"הטכנולוגיה החדשה, הכוללת בתוכה רשתות חברתיות ואפליקציות המאפשרים פרסום בתפוצה רחבה ובמהירות, הפכה את הפצת השמועות לקלה במיוחד, המונית ומסוכנת - הן לביטחון המדינה והן לציבור בישראל", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע ירי ליד עפרה: שני הרוגים ושני פצועים אנוש וקשה; מצוד אחר המחבלים
שירה פצועת הפיגוע מעפרה שאיבדה את בנה: "עוד אביא הרבה תינוקות"
"עדיפות לאשכנזים, סטרייטים ויוצאי צבא": שלטי הפרסום החדשים באיילון

רחל עזריה. ראובן קסטרו
יזמה את הצעת החוק. ח"כ עזריה/ראובן קסטרו

עוד נכתב כי "התוצאות הטרגיות של הפצת המידע במדינה יוצרות בהלה בציבור, פוגעות ביכולת של הרשויות להגיש עזרה מקצועית בזמן אמת וגורמות לעוגמת נפש גדולה לקרוביהם של אותם אנשים שנפגעו או לאלה שלא נפגעו, אך שמם פורסם ברבים כקורבנות של האירוע. הרצון למנוע את התופעה הפסולה ולהרתיע את המפרסמים מלהפיץ שמועות בעניין מצריכה הסדרה בחוק".

ח"כ עזריה אמרה כי "בשנים האחרונות תופעת ההפצה ברשתות החברתיות תופסת תאוצה. הצעת החוק הזו עושה סדר ושמה סוף לפגיעה במשפחות שכולות ובמשפחות של נפגעים. לא יכול להיות שכל הורה של חייל יחשוש מקבלת הודעה בטלפון הנייד על הילד שלו. זה מצב אבסורדי שאינו נתפס. לכן, הצעת החוק מעבירה את הכוח לידי המשפחות. אתם לא לבד".

את הצעת החוק יזמה ח"כ רחל עזריה (כולנו), אך חתומים עליה 49 חברי כנסת נוספים מסיעות הקואליציה והאופוזיציה, בהם, ח"כים מהליכוד, הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה וכן מהמחנה הציוני, יש עתיד והרשימה המשותפת. ההצעה הונחה השבוע על שולחן מזכירות הכנסת והיא דומה להצעות חוק פרטיות דומות שהוגשו בנושא אך מעולם לא קודמו. על ביצועה של הצעת חוק זו, ככל שתיכנס לתוקף, תהיה אחראית שרת המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully