וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בתימן: לפחות 60 אלף נהרגו מאז 2016

12.12.2018 / 17:25

ארגון בינלאומי אמר כי רק השנה נהרגו יותר מ-28 אלף איש, עלייה של 68% בהשוואה ל-2017. הנתונים, שאינם כוללים את 2014 ו-2015, פורסמו בזמן השיחות בין החות'ים לממשלה הנתמכת על ידי סעודיה

עריכה: טל רזניק

לפחות 60 אלף איש נהרגו במלחמה בתימן מאז 2016 - כך מסר היום (רביעי) ארגון בינלאומי העוקב אחרי המלחמה המשתוללת במדינה. זאת בזמן שיחות השלום בשבדיה בין נציגי הממשלה הנתמכת על ידי הקואליציה הסעודית לבין נציגי המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן.

הארגון - Armed Conflict Location & Event Data Project - אמר כי יותר מ-28 אלף איש נהרגו ב-11 החודשים הראשונים של השנה, עלייה של 68% בהשוואה לשנה שעברה. יותר מ-3,000 איש נהרגו בחודש נובמבר לבדו, הקטלני ביותר מאז שהארגון החל לאסוף את הנתונים.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
הרעב, הרוצח השקט: 85 אלף ילדים גוועו למוות בתימן
התזת חומצה ותלייה מאיברי מין: בתי העינויים של המורדים בתימן
המורדים בתימן: נפסיק את שיגורי הטילים לסעודיה למען שיחות השלום

חיילים בעיר תעז, תימן, 6 באוקטובר 2018. רויטרס
חיילים של ממשלת תימן בעיר תעז, אוקטובר/רויטרס

הנתונים, המתבססים על דיווחים בכלי התקשורת על כל תקרית בזמן המלחמה, כוללים הרוגים משורות הצדדים הלוחמים וקורבנות אזרחיים. לפי דוח של הארגון, נרשמו יותר מ-3,000 תקיפות נגד אזרחים, שבהן נהרגו כ-6,000 איש - אבל לא אזרחים שנהרגו במהלך קרבות קרקעיים בין הצדדים השונים.

הנתונים לא כוללים את החודשים האחרונים של 2014, אז כבשו החות'ים את צנעא הבירה ואת מרבית צפונה של המדינה, וגם לא את 2015 כולה. באותה שנה התרחבה למעשה מלחמת האזרחים לסכסוך אזורי, כשבחודש מרץ החלה הקואליציה האווירית בהובלת ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות לתקוף יעדים של המורדים, בטרם השלימו את כיבוש עיר הנמל הדרומית עדן.

תימן נמצאת על סף רעב, וכמחצית מ-30 מיליון תושביה עלולים לסבול מתת-תזונה אם הקרבות יימשכו. לפי ההערכות, עשרות אלפי ילדים מתו מחוסר מזון בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully