וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעב, הרוצח השקט: 85 אלף ילדים גוועו למוות בתימן

21.11.2018 / 10:39

ארגון צדקה פרסם דוח שבו הערכה "שמרנית" למספר הילדים בני חמש ומטה שמתו מאז תחילת המלחמה ב-2015 בשל תת-תזונה חמורה. לפי האו"ם, שמונה מיליון איש על סף רעב בשל המצור של הקואליציה הסעודית

ילד הסובל מתת-תזונה בבית חולים במחוז חג'ה, תימן, אפריל 2018. AP
ילד הסובל מתת-תזונה בבית חולים במחוז חג'ה, בחודש שעבר/AP

כ-85 אלף ילדים בני פחות מחמש מתו מרעב מאז תחילת המלחמה בתימן לפני יותר משלוש שנים - כך עולה מדוח של ארגון הצדקה "להציל את הילדים". לפי הארגון, ההערכה "השמרנית" מבוססת על שיעורי התמותה הממוצעת למי שסובל מתת-תזונה חמורה. לפי האו"ם, יותר מ-1.3 מיליון ילדים נמצאים על סף רעב בשל המלחמה שמנהלת הקואליציה הסעודית במורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן מאז מרץ 2015.

תמר קירולוס, האחראית על תימן בארגון, אמרה: "על כל ילד שנהרג מפצצות ומכדורים, עשרות גוועים למוות וזה משהו שניתן למנוע לחלוטין". היא הוסיפה: "ילדים שמתים בדרך הזו סובלים בצורה נוראית".

המצור של הקואליציה הסעודית על תימן יצר את המשבר ההומניטרי החמור ביותר בעולם, ושמונה מיליון בני אדם בסכנת רעב. בשבועות האחרונים גברו המאמצים הדיפלומטיים לסיום המלחמה, בין היתר בשל הרצח של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י. האו"ם מנסה לכנס שיחות חדשות בשבדיה, אך למרות התקווה להפוגה בלחימה, זו נמשכת בעיר הנמל האסטרטגית חודיידה.

לקריאה נוספת בנושא
אין תקווה: הילדה שסימלה את האסון בתימן מתה מרעב בגיל שבע
במערב מנצלים את חולשת סעודיה, ודוחפים לסיום המלחמה בתימן
האו"ם: תימן עומדת בפני הרעב החמור ביותר בעולם זה מאה שנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully