וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: תימן עומדת בפני הרעב החמור ביותר בעולם זה מאה שנה

האחראית על הפעולות ההומניטריות במדינה הזהירה כי המשך הלחימה בין הקואליציה הסעודית למורדים הפרו-איראנים יגרום לכך שבין 12 ל-13 מיליון איש יהיו על סף רעב. "חשבנו שבמאה ה-21 זה לא יכול לקרות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

תימן עלולה לעמוד בפני הרעב החמור ביותר בעולם זה מאה שנה אם המתקפות של הקאוליציה הסעודית לא ייפסקו - כך הזהירה בכירה באו"ם. בריאיון שפורסם היום (שני) ברשת BBC, אמרה ליז גרנדה, מתאמת הפעולות ההומניטריות של הארגון במדינה, ללא עצירת הלחימה, בין 12 ל-13 מיליון אזרחים עומדים בפני סכנת רעב.

"אני חושבת שרבים מאיתנו חשו עם תחילת המאה ה-21 שלא ניתן להעלות על הדת שנראה רעב דומה לזה שראינו באתיופיה, בבנגלדש ובחלקים מברית המועצות", אמרה. "רבים היו בטוחים כי זה לא יקרה עוד שוב, ועדיין, במציאות זה בדיוק מה שקורה בתימן".

המלחמה במדינה הערבית הענייה החלה ב-2015, לאחר שהמורדים החות'ים השיעים הנתמכים בידי איראן השתלטו על מרבית שטחה של תימן. קואליציה של מדינות ערביות סוניות, בהנהגת ערב הסעודית, התערבה בלחימה על מנת להשיב לשלטון את הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי. מאז נהרגו עשרות אלפי בני אדם, מיליוני תושבים נעקרו מבתיהם ומאות אלפים חלו בכולרה.

תינוקת מתימן, חולה כולרה, שוכבת במיטה בבית החולים אל-סבין בצנעא 11 באוקטובר 2018. רויטרס
ילד חולה בכולרה בבית חולים בצנעא, בשבוע שעבר/רויטרס

דבריה נאמרו לאחר מתקפה אווירית של הקואליציה הסעודית, הנתמכת על ידי ארצות הברית, תקפו את עיר הנמל חודיידה והרגו לפחות 15 בני אדם. המורדים טוענים כי רבים מהנפגעים היו אזרחים. ריאד ובעלות בריתה מכחישות כי הן פוגעות במטרות אזרחיות במכוון, אולם ארגוני זכויות אדם מאשימים את הקואליציה והן את החות'ים בפשעי מלחמה.

חודיידה מספקת עורק אספקה חיוני לחות'ים, אך גם לאזרחים. כיבושה יהיה אחד ההישגים הגדולים של הקואליציה הסעודית מאז החלה המלחמה, אולם נפילת עיר הנמל שבמערב תימן עלולה להחריף משמעותית את המשבר ההומניטרי. המורדים עדיין שולטים על הבירה צנעא ועל חלקים נרחבים מצפון המדינה, לאורך הגבול עם ערב הסעודית, שאליה הם משגרים טילים, רקטות ופצצות מרגמה.

במקביל, גם קריסת הכלכלה מכבידה על המצב ההומניטרי, לנוכח צניחת ערך המטבע והכפלת מחירי המזון בחודש האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully