וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין תקווה: הילדה שסימלה את האסון בתימן מתה מרעב בגיל שבע

3.11.2018 / 1:12

אמל חוסיין הייתה אחת ממיליוני התושבים הסובלים מתת-תזונה חמורה בשל המצור של הקואליציה הסעודית. היא תועדה על ידי צלם של ניו יורק טיימס, אך מתה כעבור כשבועיים. "לבי נשבר", סיפרה האם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כ-14 מיליון בני אדם בתימן - קרוב למחצית מהאוכלוסייה - נמצאים בסכנת רעב, לפי האו"ם, לנוכח המצור החונק שמטילה הקואליציה הסעודית על המורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן.

בין אלו שנקלעו למלחמה האזורית האכזרית נמצאים ילדים רבים. אחת מהן הייתה אמל חוסיין בת השבע, שתועדה שדופה ומזת רעב על ידי צלם של ניו יורק טיימס והפכה לסמל הרעב של המלחמה. בשבוע שעבר, סיפרה אמה לעיתון ביום חמישי, היא לא יכלה עוד והלכה לעולמה.

האם, מרים עלי, סיפרה כי לבה נשבר. "אמל תמיד חייכה. עכשיו אני חוששת לגורל הילדים האחרים שלי", היא אמרה לעיתון בריאיון טלפוני.

אמל (בערבית, "תקווה") תועדה על ידי הצלם טיילר היקס, זוכה פרס פוליצר, במרפאה ניידת של קרן האו"ן לילדים יוניצ"ף.

אמל חוסיין, ילדה בת שבע מתימן שמתה מרעב, אוקטובר 2018. צילום מסך מניו יורק טיימס, אתר רשמי
אמל חוסיין, ילדה בת שבע מתימן שמתה מרעב, אוקטובר 2018/אתר רשמי, צילום מסך מניו יורק טיימס

המלחמה החלה עם התערבותן של מדינות ערביות, בהובלת ערב הסעודית, במרץ 2015. אלו ניסו לבלום את החות'ים השיעים מכיבוש כל המדינה אחרי שהפילו את הנשיא עבד רבו מנסור האדי, המוכר על ידי הקהילה הבינלאומית כשליט הלגיטימי של המדינה הערבית הענייה.

מתנגדי החות'ים הצליחו אמנם להדוף אותם מעיר הנמל עדן בדרום המדינה, אך מרבית שטחה של תימן נותר בידיהם, שלוש שנים וחצי אחרי. בימים אלו מנהלת הקואליציה מבצע חדש בניסיון להכניע את המורדים בעיר הנמל האסטרטגית חודיידה, אך בקהילה הבינלאומית חוששים מהחרפת המשבר ההומניטרי מאחר שהנמל הוא שער הסיוע המרכזי.

הקואליציה מאשימה את איראן בשימוש בנמל כדי להבריח טילים וכלי נשק אחרים לשורות המורדים, טענות שטהראן והחות'ים מכחישים.

בימים האחרונים הגבירו ארצות הברית ומדינות נוספות במערב המספקות תמיכה וציוד צבאי לריאד את הלחץ כדי שזו תנצור את האש ותעבור לאפיק דיפלומטי לסיום המלחמה. בין היתר, בוושינגטון מנסים לנצל את החולשה של הממלכה הסונית בזירה הבינלאומית מאז הרצח של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י לפני חודש.

עד כה, לא נרשמה תזוזה לעבר הפסקת הלחימה וחידוש השיחות שקרסו בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully