וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בתימן: נפסיק את שיגורי הטילים לסעודיה למען שיחות השלום

19.11.2018 / 10:52

החות'ים השיעים מצטרפים ליוזמה שמוביל שליח האו"ם ויחדלו מתקיפותיהם בטילים ובמל"טים על מנת לחדש את המו"מ עם הקואליציה הסעודית. זו, מצדה, צמצמה את המתקפה בעיר הנמל חודיידה

כינוס של המורדים החות'ים בבירת תימן, צנעא, לרגל 100 שנה למלחמה עם ערב הסעודית, 21 בדצמבר 2017. רויטרס
מצעד צבאי של החות'ים בצנעא, בשנה שעברה/רויטרס

בכיר במורדים החות'ים בתימן אמר הלילה (שני) כי הכוחות יצרו את שיגורי הטילים לערב הסעודית למען קידום שיחות השלום. מוחמד עלי אל-חות'י אמר כי לצד הפסקת שיגורי הטילים, יחדלו המורדים השיעים הפרו-איראנים בתקיפות מל"טים נגד הסעודים והכוחות הנאמנים לאיחוד האמירויות הערביות, לבקשת שליח האו"ם.

הקואליציה הסעודית, מצדה, צמצמה את פעילותה הצבאית באזור עיר הנמל חודיידה. היא התערבה במלחמה ב-2015, וזו הפכה במהירות למלחמת שליחים בין ערב הסעודית לבין איראן.

ביום שישי אמר שליח האו"ם מרטין גריפית' כי שני הצדדים הלוחמים הסכימו לשוב "בקרוב" לשיחות בשבדיה על מנת לסיים את המלחמה שנמשכת זה יותר משלוש שנים וחצי. המשא ומתן קרס בספטמבר, אחרי שמשלחת של החות'ים לא הופיעה לשיחות בז'נבה.

ארצות הברית ומדינות נוספות במערב דוחפות בשבועות האחרונים להפסקת אש כוללת כדי להגיע לפתרון דיפלומטי לסכסוך, שגבה את חייהם של עשרות אלפי בני אדם וגרם למשבר ההומניטרי החמור ביותר בעולם. הן הגבירו את הלחץ על ריאד, שלה הם מספקים כלי נשק ומודיעין, בעקבות רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י ומספר הקורבנות האזרחיים הגדל.

לקריאה נוספת על המלחמה בתימן
ארה"ב תפסיק לתדלק את מטוסי הקואליציה הסעודית בתימן
אין תקווה: הילדה שסימלה את האסון בתימן מתה מרעב בגיל שבע
במערב מנצלים את חולשת סעודיה, ודוחפים לסיום המלחמה בתימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully