וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ומנהיגי הדמוקרטים רבו בבית הלבן על החומה: "אשבית את הממשל"

11.12.2018 / 20:51

במפגש ביזארי במיוחד מול המצלמות, שהסתיים אחרי חצי שעה, התווכחו נשיא ארה"ב וראשי המיעוט הדמוקרטי בקונגרס על מימון הקמת החומה בגבול מקסיקו. "אני לא אאשים אותך בזה", אמר טראמפ לסנאטור שומר, כשאיים להשבית את הממשל

רויטרס

עימות חריג מאוד לעיני המצלמות נרשם הערב (שלישי) בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין מנהיגי הדמוקרטים בקונגרס, שדנו בסוגיית הגבול וההגירה מבלי להגיע להסכמות. במפגש בחדר הסגלגל איים טראמפ כי אם לא יינתן מימון לבניית חומה בגבול עם מקסיקו, הוא יתמוך בכך שהממשל יושבת. הפגישה על המשך תקצוב פעילות הממשל הסתיימה בתוך כחצי שעה.

התקציב הנוכחי צפוי להספיק לקיים את פעילות הממשל לעוד 11 יום. עד אז, חייב לעבור חוק תקציב חדש אחרת פעילות הממשל תופסק. המשמעות היא כי רוב סוכנויות הממשל לא יעבדו, לפחות לא במתכונת מלאה, וכ-800 אלף מתוך שני מיליון עובדי הממשל ייצאו לחופשה ללא תשלום. עם זאת, נמלי תעופה, בתי ספר, ושירותים רבים אחרים ימשיכו לפעול כרגיל.

במפגש הטעון אמר מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, לנשיא: "כולנו צריכים להסכים שלא צריך להשבית את הממשל בגלל מחלוקת. ואתה ממשיך לדבר על זה, אתה רוצה להשבית את הממשל".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
טראמפ מאיים לסגור את גבול מקסיקו: "המהגרים לא ייכנסו לארה"ב"
ארה"ב: "החומה בגבול מקסיקו תושלם תוך שנתיים, המימון יגיע מהר"
טראמפ הורה לשלוח כוחות צבא לגבול עם מקסיקו: "עד שתהיה חומה"

נשיא ארה"ב, טראמפ בפגישה עם צ'אק שומר וננסי פילוסי, 11 בדצמבר 2018. רויטרס
אין הסכמות. טראמפ והסנאטור שומר בבית הלבן, הערב/רויטרס

על כך השיב לו טראמפ: "אם לא נקבל מה שאנחנו רוצים בדרך כזו או אחרת, אני אשבית את הממשל, אני אהיה גאה להשבית את הממשל עבור אבטחת הגבול. אנשים במדינה הזו לא רוצים פושעים שיזרמו לארצנו. אני לא אאשים אתכם על זה, אבל אעשה זאת למען אבטחת הגבול".

שומר השיב לטראמפ: "אם ככה, אנחנו לא מסכימים". מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים ומי שצפויה להיות יו"ר בית הנבחרים הבאה, ננסי פלוסי, אמרה: "אנחנו מאמינים שהשבתת ממשל אינה הכרחית".

סגן הנשיא מייק פנס ישב בדממה ולא הוציא מילה במהלך המפגש הטעון והמצולם.

בצאתו מן הפגישה אמר שומר כי "הנשיא הראה מה הוא באמת רוצה. הוא רוצה להשבית את הממשל". לדבריו, "אם הנשיא יתעקש על חמישה מיליארד דולר למימון החומה, לא תהיה חומה אלא השבתה. אנחנו רוצים גם גבול מאובטח, אבל האמריקנים יודעים שהחומה, שמקסיקו לא תשלם עליה היא לא הדרך לאבטח את הגבול". הוא הוסיף לשאלת כתבים כי הוא "לא ציפה" לאווירה של תכנית ריאליטי במפגש עם הנשיא.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארה"ב, טראמפ בפגישה עם צ'אק שומר וננסי פלוסי, 11 בדצמבר 2018. רויטרס
טראמפ, פלוסי ופנס, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully