וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הורה לשלוח כוחות צבא לגבול עם מקסיקו: "עד שתהיה חומה"

4.4.2018 / 1:40

בעקבות העיכובים בהקמת החומה, אמר נשיא ארה"ב כי הצבא ישמור על הגבול בשל "החוקים החלשים של הדמוקרטים" והזהיר את מקסיקו מפני ביטול הסכם הסחר. טראמפ התייחס גם להסגת הכוחות מסוריה: "זמן לחזור הביתה"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש (שלישי) כי הוא ישלח את הצבא לאבטח את הגבול עם מקסיקו, ברקע העיכובים בבניית החומה. "החוקים שנוצרו על ידי הדמוקרטים כל כך פתטיים וחלשים", אמר טראמפ במהלך מסיבת עיתונאים שכינס עם מנהיגי המדינות הבלטיות. "אמרתי למקסיקו - החוקים שלכם חזקים. לנו יש חוקים חלשים בנוגע לגבול".

לדבריו, "המדיניות שלנו היא לתפוס ולשחרר. אז אנחנו נערכים לזה שהצבא יאבטח את הגבול. לדעתי זה משהו שחייב לקרות. אדבר עם שר ההגנה, ועד שתהיה לנו חומה, נשמור על הגבול בעזרת הצבא. זה צעד גדול, עוד לא עשינו זאת ועלינו לעשות זאת".

זו לא הפעם הראשונה שבה נשיא ארצות הברית שולח את המשמר הלאומי לגבול הדרומי. ג'ורג' בוש הבן שלח בין 2006 ל-2008 כ-6,000 חיילי המשמר הלאומי, וברק אובמה שלח בין 2010 ל-2012 כ-1,200 חיילים שעסקו במניעת הברחות סמים.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
בריטניה: מומחים לא הצליחו להוכיח שהגז שפגע במרגל יוצר ברוסיה
תגלית נדירה: התגלו עקבות דינוזאורים מלפני 170 מיליון שנה
אחרי דברי בנו, מלך סעודיה מדגיש: תומכים במדינה פלסטינית עצמאית

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 3 באפריל 2018. רויטרס
"חוקי הדמוקרטים פתטיים וחלשים". טראמפ, אמש/רויטרס

הוא שב על אזהרתו כי הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA) נמצא בסכנה, אם מקסיקו לא תעצור את זרם המהגרים לארצות הברית. מוקדם יותר היום, איים טראמפ לקצץ בסיוע להונדורס בעקבות דיווח על "שיירה" של מבקשי מקלט העושה את דרכה לארצות הברית.

"על השיירה הגדולה מהונדורס, שעתה חוצה את מקסיקו ונמצאת בדרך לגבול עם החוקים החלשים שלנו, לעצור בטרם תגיע לכאן", כתב בחשבון הטוויטר שלו. זאת קבוצה של כ-1,100 מהגרים, שזכתה לכינוי על ידי רשת פוקס ניוז השמרנית, החביבה על הנשיא. הרשויות במקסיקו הבהירו כי הן טרם החליטו אם לאותם מהגרים יש זכות להישאר במדינה, אחרי שכ-400 מהם כבר נשלחו בחזרה לביתם.

במהלך מסיבת העיתונאים, הוא שב על קריאתו להסיג את הכוחות האמריקניים מסוריה. "מטרתנו העיקרית הייתה להיפטר מדאעש וכמעט השלמנו את זה", אמר. "קבל החלטה במהרה בתיאום עם אחרים, כמו סעודיה. הם מאוד מתעניינים בהחלטה". לדבריו, "אמרתי להם: 'אתם רוצים שאשאר? ייתכן שתצטרכו לשלם'. זה עולה רבות לארצנו וזה עוזר למדינות אחרות הרבה יותר ממה שזה עוזר לנו".

לדברי הנשיא, "היתה לנו הצלחה צבאית גדולה שם, ונקבל החלטה לגבי מה נעשה בעתיד הקרוב. נתייעץ עם בעלות בריתנו". לגבי דעתו האישית, הבהיר טראמפ: "אני רוצה לצאת, אני רוצה להשיב את כוחותינו הביתה ולבנות את ארצנו. השקענו שבעה טריליון דולר במזרח התיכון ב-17 שנים האחרונות ולא יצא לנו כלום מזה. חוץ ממוות והרס. אז זה הזמן. נחלנו הצלחה נגד דאעש, אבל לפעמים זה הזמן לחזור הביתה ואנחנו חושבים על זה ברצינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully