וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגלית נדירה: התגלו עקבות דינוזאורים מלפני 170 מיליון שנה

3.4.2018 / 19:43

באי סקאי שלחופי סקוטלנד אותרו עדויות לשני דינוזאורים מתקופת היורה התיכונה, שממנה נותרו מעט מאוד שרידים. "הם חיו בעידן שבו החלו הדינוזאורים להשתלט על העולם"

עקבות דינוזאור שנמצאו באי לחופי סקוטלנד, אפריל 2018. רויטרס
עקבות הדינוזאורים/רויטרס

עשרות טביעות רגליים נדירות, השייכות לדינוזאורים מלפני 170 מיליון שנה, התגלו באי סקאי שלחופי סקוטלנד - כך אמרו היום (שלישי) חוקרים מאוניברסיטת אדינבורו. לדבריהם, התגלית מציעה הצצה חשובה לתקופת עידן היורה האמצעי.

"ככל שאנחנו מסתכלים יותר על האי סקאי, כך אנחנו מוצאים עוד עקבות דינוזאורים", אמר ד"ר סטיב ברוסט. "האתר החדש מתעד שני סוגים שונים של דינוזאורים - קרוב משפחה בעל צוואר ארוך של הברונטוזאורוס וקרוב משפחה בעל ניבים מחודדים של הטירקס. הם חיו בתקופה שבה סקוטלנד הייתה חמה הרבה יותר ודינוזאורים החלו להשתלט על העולם".

האוניברסיטה הסבירה כי התגלית היא בעלת חשיבות עולמית, מאחר שמעט מאוד מאובנים מתקופת היורה המרכזית שרדו ונמצאו. לדבריה, עקבות הדינוזאורים היו קשות לזיהוי בשל השפעת השינויים בגובה פני הים ובתוואי הקרקע.

למרות זאת, המדענים הצליחו לזהות שני מסלולים שבהם צעדו הדינוזאורים לצד עקבות מבודדות רבות. הם נעזרו בתמונות שצילמו כלי טיס כדי לשרטט מפה של האזור, בעוד שתמונות אחרות שנאספו על ידי מצלמות ותכנה מיוחדת עזרו לבסס את התיאוריה.

במחקר השתתפו גם מוזיאון סטפין והאקדמיה המדעית של סין. התוצאות פורסמו בירחון הגיאולוגיה של סקוטלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully