וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הפצועה בפיגוע בעפרה: "היא פקחה עיניים, וביקשה את אמא"

חיים סילברסטיין, אביה של שירה שנפצעה אתמול באורח קשה בפיגוע בעפרה ועברה לידת חירום, סיפר על מצבה של בתו ועדכן כי "מצבה קשה אך יציב". אמה ליאורה: "ראיתי שהיא מנסה לדבר אבל לא יכולה". בשיחת הטלפון הראשונה למד"א התריעו על נפגעים רבים: "שמענו צרחות"

הוריה של הפצועה בפיגוע: "היא פקחה עיניים, וביקשה את אמא"/טל אנגלנדר

חיים סילברסטיין, אביו של שירה איש רן שנפצעה באורח קשה בפיגוע הירי בכניסה לעפרה סיפר הערב (שני) על מצבם של בתו וחתנו. "מצבו של עמיחי, בעלה של שירה, שנורה שלושה כדורים ברגלו משתפר", הסביר. "בתנו שירה עדיין בטיפול נמרץ, וגם מצבה משתפר, יציב אך עדיין קשה. זכינו להיכנס לטיפול נמרץ והיא פקחה עין ודמעה ירדה ממנה כשראתה אותנו אבל מרוב התרגשות הדופק עלה יותר מדי", שחזר.

סילברסטיין אמר כי הוא ובני משפחתו שמחים לראות שמצבה משתפר ומודים לכל עם ישראל שמתפלל עבורם. היא פקחה עין וביקשה לראות את אמה. "מאוד התרגשנו לראות אותה למרות שמצב בריאותה לא כל כך טוב", אמר סלברסטיין. "אין כמו לראות את הבת פוקחת עין ומדברת עם העיניים". אמה ליאורה הוסיפה שהיא רוצה לאחוז את ידה. "היא הסתכלה על אביה, וגם הוא הושיט את ידו. ראיתי דמעות זולגות מהעיניים שלה ושהיא מנסה לדבר אבל לא מצליחה". עוד הוסיפו כי מצבו של התינוק לא יציב ולדבריהם, "צריך תפילות".

עוד בנושא בוואלה! NEWS
הצעירה שנפצעה קשה בפיגוע נאבקת על חייה; מצב בנה התינוק הדרדר
נתניהו: "מחבלים ניסו לרצוח אם ותינוק ברחמה - זה מפלצתי"
אנדרטת הנרצח בפיגוע הקודם הגנה מהירי: "יכלו להיות יותר נפגעים"

שירה ועמיחי איש רן שנפצעו בפיגוע בחתונתם. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
נורו בדרך לביתם. שירה ועמיחי ביום חתונתם/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה

רפאל איש רן, אביו של עמיחי סיפר שהזוג היה בביתם בירושלים, והיום היו אמורים להגיע לבית של ההורים של שירה באלון מורה. "הם לקחו טרמפ כמו שכל מי שגר ביהודה שומרון צריך לעשות", הסביר איש רן. "אולי זו ההזדמנות להגיד שצריך להסדיר את זה".

עוד אמר סילברסטיין שיש באזור תחושה ש"הדרג הפוליטי מונע מצה"ל להחזיר את ההרתעה או לבנות את ההרתעה כדי שמחבלים יחשבו פעמיים לפני שיגיעו לבצע פעולות כאלה". הוא הוסיף שצה''ל צריך לפעול "ביד יותר קשה, בנחישות יותר כדי להרתיע".

אביו של עמיחי הוסיף שבזמן הפיגוע הייתה מסיבה בעפרה שנוהגים לעשות כל שנה בה מגיעות מכוניות של חב"ד וברסלב. "כולם הפנו מבטים לשם, הפוך מהכביש - ואז נשמעו היריות", אמר איש רן. לדבריו, עמיחי סיפר שברגע הראשון הם חשבו שזה חלק מהמוסיקה אבל רק כשראו רסיסים על הרצפה קלטו שזה פיגוע. "אנשים התחילו לרוץ ויחד איתם עמיחי, עד שראה שאשתו לא איתו. הוא הבין מיד שהיא מאחורה ורץ אליה. הוא ראה שיש דימום והיא על הרצפה, עצר את הדימום בידיים עד שהגיע סיוע".

עוד באותו נושא

פיגוע ירי בעפרה: אישה בהריון נפצעה באורח קשה; מצוד אחר החשודים

לכתבה המלאה
ליאורה וחיים סילברסטיין, הוריה של שירה שנפצעה בפיגוע בעופרה, מסע"ת בבי"ח שערי צדק, 10 בדצמבר 2018. מערכת וואלה!
ליאורה וחיים סילברסטיין, הערב/מערכת וואלה!

שניות אחדות לאחר הפיגוע, התקבלה במוקד מד"א שיחת הטלפון הראשונה ובה קריאה לצוותים הרפואיים להגיע למקום בעקבות הירי. "פיגוע בצומת עפרה", אמרה המודיעה למוקדנית מעברו השני של הקו. היא הסבירה כי היא נמצאת בתחנת הדלק הסמוכה. "שמענו ירי וצרחות. אני בתחנה ולא יוצאת ממנה. הביאו מהר אמבולנסים, נראה לי שיש פצועים". המתקשרת לא ידעה לאמוד כמה נפגעים בתקרית, אולם התריעה כי ייתכן שמספרם רב, שכן במקום התקיימה תהלוכה מוקדם יותר. "אני לא רוצה שתצאי מהתחנה, תנעלי את עצמך, אנחנו בדרך אליכם", השיבה לה המוקדנית.

השיחה למוקד מד"א זמן קצר לאחר הפיגוע:

שיחת הטלפון שדיווחה על הפיגוע/צילום: מד"א

הפיגוע אתמול התרחש בשעות הלילה, בזמן שרבים המתינו בטרמפיאדה בכניסה ליישוב. המחבלים שהגיעו למקום במכונית האטו את נסיעתם ליד הטרמפיאדה, ירו לעבר יושביה, ונמלטו מהמקום במהירות. מלבד איש רן ההרה, נפצע גם בעלה, ועוד חמישה פצועים נוספים.

מיד לאחר הפיגוע פונתה איש רן לבית החולים שערי צדק במצב קשה, שם טופלה על ידי הרופאים שנאלצו ליילד אותה, למרות שהייתה רק בחודש השביעי להריונה. התינוק הועבר במצב יציב לפגיית בית החולים, אולם הבוקר, מנהל בית החולים שערי צדק יונתן הלוי אמר כי חלה הידרדרות במצבו. ד"ר אלון שוורץ משערי צדק הוסיף שאיש רן עדיין מונשמת ומורדמת, אך מצבה ממשיך להיות יציב. לגבי התינוק אמר, "הוא עדיין במצב קריטי בפגייה. מונשם ומטופל בתרופות ללחץ דם. עדיין נלחמים על חייו. האב עם פציעות קלות. ישוחרר בימים הקרובים".

קליפ החתונה של שירה ועמיחי איש רן

זירת הפיגוע בעפרה 9 בדצמבר 2018. צילום: תיעוד מבצעי מד"א, מערכת וואלה!
כוחות הרפואה בזירת הפיגוע בעפרה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום: תיעוד מבצעי מד"א
כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב ממשיכים במאמץ מבצעי ומודיעיני באיתור המחבלים מפיגוע הירי בצומת עופרה.. דובר צה"ל
כוחות צה''ל, שב''כ, ומג''ב ממשיכים במאמץ המודיעיני באיתור המחבלים מפיגוע הירי בצומת עפרה/דובר צה"ל
כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב ממשיכים במאמץ מבצעי ומודיעיני באיתור המחבלים מפיגוע הירי בצומת עופרה.. דובר צה"ל
כוחות צה''ל בסריקות אחר המחבלים מהפיגוע בעפרה/דובר צה"ל
כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב ממשיכים במאמץ מבצעי ומודיעיני באיתור המחבלים מפיגוע הירי בצומת עופרה.. דובר צה"ל
כוחות צה''ל בסריקות אחר המחבלים מהפיגוע בעפרה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully