וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות לתועלת הציבור ומאסר על תנאי: עונש קל לניסו שחם על מעשה מגונה בשוטרת

10.12.2018 / 9:03

שחם הורשע באפריל האחרון במעשה שמגונה, בשל מקרה בו נישק שוטרת בניגוד לרצונה, וניסה לנשקה פעם נוספת. "אני נכון להסכים עם התביעה שלא ניתן לראות באקט נשיקה בלבד", אמר השופט שגיא. "מעשיו פגעו באוטונומיה של השוטרת על גופה". שני הצדדים הודיעו כי בכוונתם לערער

עריכה: טל רזניק
הקראת גז"ד בתיק המתנהל נגד ניסו שחם, מחוזי ת"א. מערכת וואלה
שחם בהקראת גזר הדין, הבוקר/מערכת וואלה

240 שעות של עבודות לתועלת הציבור ושישה חודשי מאסר על תנאי נגזרו היום (שני) בבית המשפט השלום בתל אביב על ניצב בדימוס ניסו שחם, שהורשע במעשה מגונה בשוטרת. מפקד מחוז ירושלים לשעבר הואשם בשורת עבירות, בהן הטרדה מינית של שוטרות ומרמה והפרת אמונים. באפריל האחרון הורשע במקרה אחד של מעשה מגונה, בשל מקרה בו נישק שוטרת בניגוד לרצונה, וניסה לנשקה פעם נוספת. השוטרת לא הייתה כפופה לו. שחם צפוי לערער על הרשעתו, בעוד מח"ש הודיעה כי תערער על הזיכוי משאר העבירות.

"אני נכון להסכים עם התביעה שלא ניתן לראות באקט נשיקה בלבד", אמר השופט שגיא. "מעשיו של הנאשם פגעו באוטונומיה של השוטרת על גופה, ובהיבטים שונים הנוגעים לדימוי המשטרה". השופט שגיא אמנם ציין כי מדובר באירוע נקודתי, אך הוסיף כי הפגיעה בערכים המוגנים על ידי החוק אינה פגיעה קלה. עוד אמר שגיא כי לקח בין שיקוליו את הפער הגדול בין החשדות והאישומים שפורסמו כנגד שחם לבין הרשעתו במעשה בודד, וכן את העובדה שפוטר מהמשטרה בשל הפרשה.

עוד בוואלה! NEWS:
הצעירה שנפצעה קשה בפיגוע נאבקת על חייה; מצב בנה התינוק הדרדר
"אני לא נושם" וקולות ניסור: רגעיו האחרונים של חאשוקג'י
"נוסעים על 200 קמ"ש, הופכים למטוס": הקלטת הנחיות הרב ברלנד לחסידיו

הקראת גז"ד בתיק המתנהל נגד ניסו שחם, מחוזי ת"א. מערכת וואלה
שחם בהקראת גזר הדין, הבוקר/מערכת וואלה

כתב האישום נגד שחם הוגש באוקטובר 2013. למרות שאף שוטרת לא התלוננה נגד שחם באופן יזום, התיק כולל עדויות של שוטרות רבות, שעליהן התבסס כתב האישום. בשנים האחרונות נשמעו טענות של שוטרות על לחצים אדירים שהופעלו עליהן בידי מח"ש כדי שיעידו נגד שחם, ושתיים מהשוטרות אף תבעו את המחלקה בגין היחס לו זכו.

כתב האישום תיאר כיצד במהלך שירותו כקצין בכיר במשטרה, יצר שחם קשרים אינטימיים בעלי אופי מיני עם שוטרות צעירות וכפופות לו, לרוב בדרגות נמוכות ובפער גילים משמעותי ממנו. על פי כתב האישום, למרות הקשרים האינטימיים, לא נמנע ניצב שחם מלקבל מעת לעת החלטות בעניינן של אותן שוטרות, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים, משום שהיה תלוי בשתיקתן כדי שהן ישמרו בסוד על היחסים. השופט בני שגיא לא קיבל את התזה ששרטטה התביעה, וזיכה את שחם מכל האישומים במרמה והפרת אמונים, אך הרשיע אותו במעשה מגונה בשל הנשיקה לשוטרת.

הקראת גז"ד בתיק המתנהל נגד ניסו שחם, מחוזי ת"א. מערכת וואלה
שחם בהקראת גזר הדין, הבוקר/מערכת וואלה

נציג מח"ש ביקש לעכב את תחילת ביצוע עונשו של שחם, והודיע כי בכוונת המדינה לערער בימים הקרובים על זיכויו מרוב העבירות שבהן הואשם. השופט קיבל את הבקשה ואישר לעכב ב-45 ימים את תחילת ביצוע העונש. עו"ד רונן יצחק, מנהל המחלקה הפלילית במח"ש, מסר בתגובה לעונש: "תם ולא נשלם משום שבימים הקרובים בכוונת המדינה לערער על זיכוי הנאשם בשאר העבירות. המדינה סבורה שמעשים אלו פוגעים באמון הציבור במשטרה ובאמון השוטרים במפקדיהם".

שחם הגיב אף הוא לגזר הדין ואמר כי גם בכוונתו לערער "היום הסתיים הליך משפטי שנפתח בחקירה לפני שש וחצי שנים... השופט ניהל דיון הגון וענייני ואני חייב לציין זאת. הוא דן רק במה שהונח בפניו. יש מערך שלם של ראיות שהוסתר מבית המשפט ומחלקו לא ידענו עד סיום המשפט... הכל היה מותר... סחטו את הנשים איימו עליהם השפילו אותם והטרידו אותם מינית. אנחנו נחשוף את האמת המלאה. אלה ששיקרו יצטרכו לשאת בתוצאות של השקר הזה. אנחנו נערער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully