וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט בדימוס רוזן: שוטרים תופרים תיקים לאזרחים שמתלוננים נגדם

9.12.2018 / 14:09

נציב הביקורת על הפרקליטות המליץ לפתוח בחקירה נגד שוטרים שניסו לכאורה לשבש הליכים, ותיאמו עדויות נגד אזרח שהתלונן עליהם. הוא אף רמז כי מדובר בתופעה שיטתית: "תדירות, במקום בו אזרח מתלונן על תקיפת שוטרים, הוא ייחקר בעצמו על תקיפתם ולעתים יואשם"

השופט דוד רוזן בבית המשפט המחוזי תל אביב. יוני 2014. דרור עינב
רמז כי לא מדובר במקרה יחיד. השופט רוזן/דרור עינב

שוטרים תקפו אזרח, עצרו אותו שלא כחוק, וכשהגיש נגד תלונה למח"ש - תיאמו עדויות וניסו לתפור לו תיק כאילו הוא היה זה שתקף אותם. כך עולה מהחלטה שפרסם היום (ראשון) נציב הביקורת על הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן. הוא אף המליץ לפרקליט המדינה, שי ניצן, להורות למח"ש לפתוח בחקירה נגד השוטרים, ועד אז להציב אותם בתפקיד שבו לא יבואו במגע עם אזרחים.

המקרה שבלב התיק אירע בשנת 2013. א', הנאשם, נעצר בחשד להחזקת רכוש גנוב, ובמהלך מעצרו הוכה על ידי שוטרי יס"מ. הוא הובא לתחנת המשטרה ושם נחקר על עבירות רכוש בלבד. כעשרה חודשים לאחר מכן, ולאחר שגילו השוטרים כי הגיש נגדם תלונה למח"ש, הוא זומן לפתע לחקירה בחשד שבאותו אירוע תקף את השוטרים.

בית משפט השלום קיבל את גרסתו של א' ודחה את גרסת השוטרים, שטענו כי א' תקף אחד מהם בדחיפה ובאגרופים - ואף גרם לו לפצע מדמם. השופט דניאל בארי אף ציין כי הוא מוצא פגם בכך שא' נחקר על תקיפת השוטרים רק לאחר שהתלונן במח"ש. הנציב רוזן, בהחלטתו, אמר את הדברים בצורה מפורשת.

עוד בוואלה! NEWS:
תומך בפלסטינים ומצטט את דרוויש: סערת מינוי סגן ראש העיר בחיפה
יצאה מהאפלה: בתו של פוטין בריאיון נדיר בטלוויזיה
חשש שטבע בשטפון: חיפושים נרחבים אחרי אדם שנעלם בנחל אלכסנדר

עו"ד אייל אבועלפיה, מייצג אזרח שהתלונן על שוטרים. נציב הביקורת על הפרקליטות ממליץ לפתוח בחקירה נגד השוטרים שניסו לכאורה לשבש הליכים, ותיאמו עדויות נגדו.. באדיבות המצולמים
"למשרדי פונים מדי יום אזרחים שחוו אלימות משטרתית". עו"ד אבלועפיה/באדיבות המצולמים

"אמירתו הקשה של בית המשפט (לגבי עיתוי החקירה, ד"ד) ניתנה במחובר לקביעותיו לפיהן השוטרים בעדויותיהן ציירו בבית המשפט תמונה עובדתית שאינה אמת", כתב רוזן. "לשון אחר, השוטרים בעדויותיהם בבית המשפט ביקשו, על פני הדברים, לשבש מהלכי משפט בכך שהאשימו את מרשך על לא עוול בכפו, בתקיפת השוטרים, רק בעקבות התלונה שזה שטח בפני מח"ש".

רוזן אף רמז כי לא מדובר במקרה יחיד. "קביעה קשה זו של בית המשפט מתיישבת עם הדעה הרווחת בקרב סניגורים, ולא רק בקרבם, כי תדירות, במקום בו אזרח מתלונן על תקיפת שוטרים, תלונה זו לא תיוותר לבדה", כתב. "בתגובה לתלונתו ייחקר המתלונן בתקיפת שוטרים, ובסיומה של חקירה, יואשם לעתים המתלונן בתקיפתם בבית המשפט". רוזן, כאמור, המליץ לפתוח בחקירת מח"ש כנגד שוטרים ובינתיים להרחיקם ממגע עם אזרחים.

עו"ד אייל אבולעפיה, שייצג את א' ופנה לרוזן, מסר לוואלה! NEWS בתגובה כי "למשרדי פונים מדי יום אזרחים אשר חוו אלימות משטרתית, וכתגובה לתלונותיהם מוחשדים ונאשמים בעבירות תקיפת שוטר שלא ביצעו. כבוד השופט רוזן מאשר בהחלטתו כי שיטת פעולה זו אכן קיימת, והוא עושה זאת במסגרת מקרה בו היא התקיימה בצורה מופגנת ובוטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully