וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המחלוקות עם טראמפ: ראש הסגל בבית הלבן יעזוב את תפקידו

8.12.2018 / 21:00

קלי, שהיה השר לביטחון המולדת בשנה הראשונה לכהונת הנשיא, הוא ראש הסגל השני שעוזב את התפקיד. לפי הדיווחים, היו בין השניים עימותים רבים, אך טראמפ שיבח את תפקודו. המחליף המיועד - ראש הסגל של פנס. קלי מצטרף לשורה ארוכה של שינויים בממשל

מערכת וואלה!

נשיא ארצות הברית אישר היום (שבת) שראש הסגל של הבית הלבן, ג'ון קלי, יתפטר מתפקידו. קלי, שבעצמו החליף את ריינס פריבוס, שפוטר על ידי הנשיא בשנה שעברה, היה מעורב בלא מעט סערות בין כותלי הבית ולפי אחד הדיווחים נחקר גם על ידי התובע המיוחד רוברט מולר. ואולם, טראמפ כינה אותו "איש נהדר" כשהודיע על השינוי הנוסף בממשלו, שחווה שורה ארוכה של הדחות והתפטרויות בשנתיים שלו בתפקיד. ביום שישי הוא הכריז על תובע כללי ושגרירה באו"ם חדשים.

טראמפ אמר כי מחליפו של הגנרל לשעבר יוכרז בימים הקרובים. לפי ההערכות, יהיה זה ניק איירס, ראש הסגל של סגן הנשיא מייק פנס. "הוא היה עמי כמעט שנתיים, בשני התפקידים", אמר טראמפ על קלי, שבשנה הראשונה לכהונה היה השר לביטחון המולדת. "אני מעריך מאוד את שירותיו".

קלי היה אמור לעצור את ההדלפות הבלתי-פוסקות מהבית הלבן ולהשליט משמעת צבאית בממשל המבורדק. אחרי הצלחה מסוימת בתחילת דרכו, גם איש הצבא נקלע לסבך האינטרסים שמאפיינים את ממשל טראמפ.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
מתוך חדר המצב: יועצת של טראמפ לשעבר הקליטה את הודעת פיטוריה
דיווח: ראש הסגל בבית הלבן כינה את טראמפ "אדיוט" שיש להציל מעצמו
ראש הסגל בבית הלבן שלל את סיווגו של קושנר - האמון על תכנית השלום

נשיא ארה"ב טראמפ וראש הסגל ג'ון קלי בבית הלבן, 10 באוקטובר 2018. רויטרס
היה גם השר הביטחון המולדת. קלי וטראמפ בבית הלבן, אוקטובר/רויטרס

במאי האחרון דווח שקלי תקף בחריפות את טראמפ ואף כינה אותו בשיחות סגורות עם אנשי צוות "אדיוט" כמה פעמים. הבית הלבן מיהר להוציא הודעה המכחישה את הדיווח וכינה אותה "בולשיט".עוד דווח כי קלי סבור שהוא "מציל את המדינה" וכי הוא המחסום האחרון מפני אסון, כיוון שהוא "מרסן את הדחפים הבלתי יציבים של הנשיא, שיש לו שליטה לוקה בחסר בסוגיות המדיניות ובתפקידים של הממשלה".

בנוסף לכך, לאחר פיטוריה של אומרוסה מניגולט ניומן, היועצת לשעבר בבית הלבן, היא חשפה הקלטה בה קלי איים עליה במהלך שיחת הפיטורים. בהקלטה, שנמשכת 20 שניות, נשמע קלי אומר כי היועצת לשעבר, שהייתה האישה האפרו-אמריקנית הבולטת ביותר בקמפיין של טראמפ, יכולה "להמשיך ללא בעיות" בהתחשב במעמדה - "אם ניפרד בצורה ידידותית".

המחלוקת הגדולה ביותר בין טראמפ לראש הסגל הייתה בעת כניסתו לתפקיד, כשקלי שלל את הסיווג הביטחוני של חתנו של הנשיא, והשליח מטעמו למשימות מיוחדות, ג'ראד קושנר. כיום הוא מחזיק בסיווג הגבוה ביותר, אולם קלי רצה לשלול זאת ממנו משום שבדיקות הרקע בעניינו להענקת סיווג קבע התארכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully