וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוך חדר המצב: יועצת של טראמפ לשעבר הקליטה את הודעת פיטוריה

אומרוסה מניגולט ניומן, שמקדמת את ספרה החדש והביקורתי נגד הנשיא, חשפה את הקלטת דבריו של ראש הסגל קלי, שאמר לה: "לא יהיו בעיות אם ניפרד בצורה ידידותית". לדבריה, "זה איום מפורש", אך רבים מבקרים אותה על כך שסיכנה ביטחון מידע

צילום מתוך הטוויטר, עריכה: איתי עמרם

אומרוסה מניגולט ניומן, היועצת לשעבר בבית הלבן שכתבה ספר ובו טענות קשות נגד הנשיא דונלד טראמפ, חשפה היום (ראשון) הקלטה של הרגע שבו פוטרה בחודש דצמבר האחרון על ידי ראש הסגל ג'ון קלי. לדבריה, היה בדבריו "איום מפורש". בבית הלבן טרם הגיבו.

בהקלטה, שנמשכת 20 שניות ונחשפה, נשמע קלי אומר כי היועצת לשעבר, שהייתה האישה האפרו-אמריקנית הבולטת ביותר בקמפיין של טראמפ, יכולה "להמשיך ללא בעיות" בהתחשב במעמדה - "אם ניפרד בצורה ידידותית".

מניגולט ניומן, שכיכבה בתכנית "המתמחה" של טראמפ לפני שנכנס לפוליטיקה, אמרה בתכנית פגוש את העיתונות ברשת NBC כי "היה זה איום ברור מאוד". כשנשאלה מדוע הקליטה בחשאי את השיחה עם ראש הסגל בחדר המצב, אמרה: "זה בית לבן שבו כולם משקרים, אתה חייב לשמור על הגב שלך",

לדברי מניגולט ניומן, "ללא ההקלטה, אנשים היו ממשיכים להאמין לסיפור השקרי והבלתי ייאמן שרציתי מסביב לבית הלבן וניסיתי לפרוץ למגורים בבית הלבן. אנשים היו ממשיכים לחשוב שניסיתי להפעיל אזעקות. אז אין לי חרטות לגבי זה".

לקריאה נוספת
יועצת לשעבר של טראמפ: הוא גזען שהשתמש במילה כושי פעמים רבות

טראמפ והיועצת אומרוסה מניגולט בכנסייה בדטרויט, 2016. רויטרס
עוד ספר שמעורר סערה בבית הלבן. טראמפ ומניגולט ניומן, 2016/רויטרס

עיתונאים ועורכי דין המתמים בעבירות של ביטחון לאומי אמרו כי היא לא הייתה צריכה להקליט את השיחה במקום הרגיש.

"אממ, אנשי סגל לא אמורים לבדוק שכל המכשירים האלקטרוניים מופקדים לפני כניסה לחדר המצב?", שאל דייוויד פרום, עורך בכיר במגזין "אטלנטיק".

ספרה של מניגולט ניומן יראה אור השבוע, ובו, בין היתר, נטען כי הוצעו לה דמי שתיקה כדי שלא תפרסם אותו. עוד היא טוענת כי היא טראמפ התבטא בגזענות נגד שחורים ואחרים במהלך התכנית "המתמחה".

טראמפ כינה את מקורבתו לשעבר כ"אדם בזוי" ובבית הלבן כינו אותה "עובדת ממורמרת לשעבר" המנסה להרוויח כסף על חשבון הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully