וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצת לשעבר של טראמפ: הוא גזען שהשתמש במילה כושי פעמים רבות

בספר חדש טוענת אומרוסה מניגולט ניומן, שהשתתפה בתכנית "המתמחה" של הנשיא לעתיד, כי יש הקלטות המתעדות אותו מתבטא נגד שחורים. בממשל צפויים לטעון כי היא מחפשת נקמה על פיטוריה המפתיעים

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

יועצת לשעבר בבית הלבן טוענת בספר חדש כי הנשיא דונלד טראמפ הוא "גזען" שהשתמש במילה "כושי" פעמים רבות - כך פורסם היום (שישי) בעיתון הגרדיאן הבריטי, שקיבל עותק מהספר לפני הוצאתו לאור בשבוע הבא. לטענתה של אומרוסה מניגולט ניומן, שהייתה בעבר מקורבת לנשיא עד שפוטרה בדצמבר האחרון, יש קלטת המוכיחה כי טראמפ התבטא בצורה גזענית פעמים רבות במהלך הפקת תכנית הריאליטי שלו "המתמחה".

הטענות ולפיהן הנשיא לעתיד השתמש בשפה גזענית כלפי שחורים וכלפי מיעוטים אחרים רודפות אותו מאז ניצח בבחירות ב-2016. בספרה של מניגולט ניומן, ששמו "Unhinged", מתעקשת פליטת הריאלטי לשעבר שהדיווחים הללו נכונים, על אף שהיא לא שמעה אותו בעצמה משתמש במילה "כושי" בעצמו. היא ציטטה שלושה גורמים עלומי שם לביסוס טענתה.

עוד סיפרה מניגולט ניומן כי הייתה עדה בעצמה לכך שטראמפ לעג בצורה גזענית לבעלה החצי פיליפיני של היועצת הבכירה קליאן קונוויי. "ראיתם את המאמר הזה של ג'ורג' קונוויי? פליפ מזדיין! לא נאמן! גו-גו מזוין", ציטטה מניגולט ניומן את טראמפ. "גו-גו" ו"פליפ" הם כינויים גזעניים כלפי אזרחי הפיליפינים.

תומכי הנשיא פקפקו בעבר באמינות של היועצת לשעבר, והם צפויים להאשים אותה בכך שהיא מחפשת לנקום בממשל אחרי פיטוריה המפתיעים.

טראמפ והיועצת אומרוסה מניגולט בכנסייה בדטרויט, 2016. רויטרס
האשמות חמורות נגד הנשיא. אומרוסה וטראמפ, 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully