וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאו מהבית - ולא חזרו: הגורל הלא ידוע של 550 אזרחים שנעלמו

8.12.2018 / 21:27

נגה יצחק בת ה-34 מתל אביב, שנעלמה לפני יותר משבועיים, היא רק אחת ממאות אזרחים שיצאו מביתם ונעלמו עקבותיהם. "מצד אחד מנסים להמשיך בחיים, ומצד שני יש חרדה שמשהו יקרה", סיפר אביה של אחת הנעדרות

מערכת וואלה!

"הגעגועים והדאגה חונקים את גרוני, הדמעות זולגות מעצמן. מתפלל לשלומך נגה ומקווה שלא יאונה לה כל רע", כתב רון יצחק, אביה של נגה בת ה-34 שנעלמה לפני 16 ימים ועדיין אין קצה חוט לגורלה. יצחק היא אחת מתוך יותר מ-550 הישראלים שיצאו ממקום מגוריהם או מקום עבודתם ואף אחד לא יודע מה עלה בגורלם. משפחות הנעדרים סיפרו על קרוביהם שעקבותיהם נעלמו.

דניאל מיניביצקי, ירד מביתו לעשן ב-11 באוקטובר 2014, במהלך חג הסוכות, ומאז נעדר. הוריו סיפרו יצר קשר עם חברת מוניות בכדי להזמין נסיעה, בה לא השתמש בסוף, אז לקח כוס קפה וסיגריה ויצא מהבית אך מעולם לא חזר. בהמשך, גילו הוריו שדניאל לקח עימו תיק שככל הנראה הכין מראש. התחנה הבאה שלו הייתה הכספומט שבמרכז שוסטר ברמת אביב, שם הוציא 2,400 שקלים, בשעה 06:10 בבוקר. שעה ועשר דקות לאחר מכן, צולם דניאל בכספומט נוסף בדִיזנגוף סנטר בו תועד בפעם האחרונה.

לקריאה נוספת:
עם מתנה ליום ההולדת של האקס: התיעוד האחרון של הנעדרת מת"א
15 מיליון דולר: חמאס החל בחלוקת הפעימה השנייה של הכסף הקטארי
80 תושבים חולצו מבתיהם במושב בשפלה; הצפות בכבישים במרכז

שנה להיעלמותו של דניאל מיניביצקי, ראיון עם אימו ורדה. ., מערכת וואלה!
ירד דניאל לעשן ומאז נעדר. דניאל מיניבצקי/מערכת וואלה!, .

מיניביצקי היה תלמיד מצטיין, התגייס לקורס טייס וסיים את שירותו הצבאי ביחידת "מגלן". לאחר השירות טס לסין ומונגוליה, ובמהלך המסע הגיע לסעודת שבת בבית חב"ד, אז גם התחיל בתהליך של חזרה בתשובה. "כשאמר שהוא מתקרב לדת קצת דאגנו, יהושע מיד נסע אליו לבנגקוק, וראה שהוא רציני", סיפרה אימו. "הוא היה רמה אחת מעל כולם. זה היה מאוד מרשים לראות את הדבקות שלו", סיפר הרב אפרים לימד, שלמד בישיבה עם דניאל. לאחר תקופה, מיניביצקי התרחק מהדת ושקע בדיכאון. "דניאל היה בן אדם של קיצוניות, אז הוא מהר מאוד עבר לקיצוניות השנייה", סיפרו חבריו.

לאחר שנעלם, הוריו בשלב הראשוני יצאו למבצעי חיפושים נרחבים. "גייסנו חברים ומכרים רבים שיסייעו לנו בחיפושים מעבר לעבודת המשטרה. עשינו כל מה שיכולנו", אמר אביו. כחלק מההתמודדות, הקימו הוריו של דניאל את עמותת "בלעדיהם" - פורום משפחות האזרחים הנעדרים, שנועד לסייע למשפחות שממשיכות את חייהן עם המועקה והחוסר וודאות. "בהתחלה המשפחה מקבלת מכה קשה, אין פתרונות ואין חוקים למצב הזה", אמר אביו של דניאל.

"באמצעות העמותה אנחנו מעלים את המקרים ואת התופעה לסדר היום הציבורי, ומנסים לשנות את התייחסות המשטרה לנושא. פעם היו ממתינים 48 שעות עד שהיו יוצאים לחיפושים, שהן השעות הקריטיות, ובזכות העבודה שלנו יוצאים היום מיד לחפש את הנעדרים", ציין מיניבצקי.

עוד באותו נושא

רגעים לפני היעלמותה: התמונה האחרונה של הנעדרת נגה יצחק

לכתבה המלאה
יהושוע וורדה מיניביצקי  בכיכר רבין עם שולחן הסדר לנעדרים, אפריל 2015. ניב אהרונסון
הוריו של דניאל מילינבסקי באירוע למודעות נעדרים בת"א ב-2015/ניב אהרונסון

לדבריו, הימים הראשונים "לא קלים גם עבור המשפחה המורחבת של הנעדר ואנחנו בעמותה בעזרת מתנדבים היינו עושים מאמצים להגיע למשפחות כדי לתת ייעוץ נפשי ופסיכולוגי שמעט יסייע להם". מיניבצקי ניסה גם לייעץ למשפחתה של נגה יצחק כדי לעבור את הימים המורכבים. "שלא יבחלו באמצעים ושיפנו לאנשים עם ניסיון בתחום שייסעו להם בניסיון לאתר את נגה".

"בעזרת העשייה הזאת אנחנו לא מאבדים תקווה, עוסקים בזה ומעורבים בחיפושים אחר הנעדרים בתקווה שיום אחד יקירנו יימצאו", הוסיף מיניבצקי. בשיתוף עם ח"כ אייל בן ראובן, שמסייע לעמותה, מגבשת בימים אלה העמותה הצעת חוק שתכיר במעמדו של נעדר.

"התחושה היא שלא עשו כלום"

כבר 22 שנים שבני משפחתה של עדי יעקבי מתפללים למידע, עוד רמז מה עלה בגורל עדי, שנעלמה ב-13 דצמבר 1996. יעקבי יצאה מביתה שבתל אביב ומאז נעלמה. היא נראתה בפעם האחרונה באותו היום ב-18:00 ברחוב דיזנגוף בעיר, כשהיא בדרכה לבית חברתה בנתניה, אליה לעולם לא הגיעה. היעלמותה הסעירה באותם ימים את המדינה, אולם כל המאמצים לאיתורה כשלו.

מאז שנעלמה, משפחתה הקדישה מאמצים ומשאבים בניסיונות לקבל רמזים מה עלה בגורלה. תמונותיה פורסמו על גבי שלטים בתל אביב, בעיתונים, בטלוויזיה וברדיו. בחודשי הקיץ של שנת 2000 נפגשה אמה של עדי, בטי, עם גורמים פלסטיניים, במטרה לדלות מידע על גורל בתה, אך גם ניסיון זה לא העלה דבר. לפני שש שנים, לאחר מאבק במחלת הסרטן הלכה לעולמה בטי.

גם היום, אביה של עדי יוסי יעקובי לא ישכח את הערב בו בתו נעלמה. "אני חי בהדחקות, כי אני לא יודע אם הייתי שורד", אמר. בהסתכלות על המהלכים אותם ביצעה המשטרה, יעקובי מלא באכזבה ותסכול. "בדקות הראשונות אחרי שעדי נעלמה הכניסו אותנו לתוך ניידת, פתחו סירנה ויצאנו לסיבובים בעיר, ניסו ממש לעשות עלינו רושם שכל המערכת עובדת לחפש את עדי - אבל בדיעבד התחושה שלא עשו כלום, התחושה היא שלא המשיכו בחיפושים אחר עדי, נראה שחיכו שמישהו יבוא ויגיד משהו, וכשהוא לא הגיע הניחו לזה". יעקבי סיפר שלאחר שבתו נעלמה, נעצר מכר של אמה. "הוא טען שאין לו קשר להיעדרות של עדי, ולמרות שלא הסכים לעבור בדיקת פוליגרף שוחרר".

עדי יעקובי. באדיבות המשפחה
יצאה מביתה ולא שבה. עדי יעקבי/באדיבות המשפחה

יעקובי ניסה לייעץ למשפחתה של נגה יצחק. הוא סבור שיש חשיבות לכך שהתיעוד שלה יישאר במודעות הציבור. "חשוב שיראו תמונות שלה, חשוב שהתמונות יהיו צבעוניות כדי שכל אחד יזהה אותה, זה לא קל. מצד אחד מנסים להמשיך בחיים מצד יש את החרדה שמשהו יקרה לה". "אני מאחל למשפחתה של נגה שיהיו חזקים, שנגה תחזור כמה שיותר מהר ושכל התעלומה הזאת תגיע לפתרון, כי הימים שעוברים הם קשים מאוד, אני עברתי ועובר את זה כל יום".

נראתה משוטטת לפני שנותק עמה הקשר

שעות לפני שאבד הקשר עם נגה יצחק, היא שוטטה ברחוב ביאליק ברמת גן, כך מהתמונה האחרונה שלה, שככל הנראה נתפסה באחת מעדשות מצלמה האבטחה של החנויות ברחוב. בתמונה נראית יצחק כשהיא לבושה בבגדים כהים ומרכיבה משקפי שמש ושעל גבה תיק, רון אביה, זיהה מיד את בתו ואמר כי "זו נגי שלנו המיוחדת, היא ולא אחרת".

בניסיון לקבל עוד מידע שיסייע באיתורה, פתחו קרוביה קבוצת פייסבוק "מחפשים את נגה יצחק". בנוסף פנתה המשפחה ליחידת "בראל" שתסייע להם בהרחבת החיפושים.

השבוע נחשף תיעוד נוסף של יצחק שצולם ערב לפני שהיא נעלמה. בתיעוד נראית יצחק כשהיא מגיעה לביתו של חברה לשעבר, עם מתנה ליום הולדתו, באזור המרכז. יום לאחר מכן בעת שעשתה את דרכה לעבודה ברמת החייל, נעלמה. לאחר היעלמותה של נגה, גם חברה לשעבר זומן לחקירה בתחנת המשטרה, ואף נערך חיפוש נרחב בבית המשפחה ברחוב כצנלסון בגבעתיים.

נוגה יצחק, נעדרת מתל  אביב, נובמבר 2018. פייסבוק, צילום מסך
"אנחנו יום ולילה מחפשים אותה". נגה יצחק/צילום מסך, פייסבוק

אורן יצחק, דודה של נגה, הדגיש כי למרות אירוע קשה שחוותה לפני כמה שנים, יחסיה של נגה עם משפחתה היו תקינים. עוד הוסיף כי מדובר באישה עצמאית, שבעברה חייה כמה שנים בארה"ב. "הקשר עם אביה מאפשר לה חופשיות מוחלטת. כך שאם נגה הייתה רוצה רק להתנתק, אף אחד לא היה מונע את זה ממנה. לכן עולים חששות כבדים מכך שהיא נעלמה בצורה כזאת".

לפי עדויות בעלי עסקים, היא נראתה לאחרונה בכיכר אורדע ברמת גן. דודה ציין שנגה נראית שונה בכל תמונה, ולכן חשוב למשפחה שהציבור ייחשף לכמה שיותר תצלומים שלה. "אנחנו יום ולילה מחפשים אותה, יוצאים בלילות לחפש אותה, אבא של נגה לא ישן, דואג לה", אמר.

בשבוע שעבר פורסמו ההתכתבויות האחרונות של נגה עם אביה רון. "אבא שלי שיהיה לך שבוע טוב, אני אוהבת אותך", כתבה בהודעה אחרונה ששלחה לאביה יום לפני שהוכרזה כנעדרת. אביה השיב לה ללא ידיעה כי זאת תהיה התכתבותם האחרונה.

המשטרה מבקשת את עזרת הציבור בחיפוש אחר יצחק. שערה שטני, גובהה 1.57 מ', צבע עורה בהיר, מבנה גופה בינוני ועיניה כחולות. ליצחק קעקוע גדול על אחת השוקיים והיא ענדה עגיל מעל שפתה העליונה. היא נשאה על גבה תיק אפור. "כל היודע דבר על מקום המצאה או שבידו מידע שעשוי לסייע באיתורה מתבקש ליצור קשר עם מוקד 100 של המשטרה או עם תחנת משטרת תל אביב צפון בטלפון 03-7697444", נמסר מהמשטרה.

הנעדרת, נגה יצחק. מערכת וואלה!
תמונתה האחרונה של נגה יצחק/מערכת וואלה!
  • עוד באותו נושא:
  • נעדרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully