וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80 תושבים חולצו מבתיהם במושב בשפלה; הצפות בכבישים במרכז

כוחות הכיבוי וההצלה חילצו תושבים מכ- 30 בתים שהוצפו במושב אחיעזר שליד נתב"ג ונעזרו בסירות הצלה. ליד כפר חב"ד חולץ אב ושלושה מילדיו שנקעו בכלי רכבם. "המחזות האלה של הורים, מבוגרים ופעוטות שמובלים על סירות הצלה הם קשים למראה", סיפר תושב המקום

מערכת וואלה!

כוחות הכיבוי וההצלה פועלים מאז שעות הלילה (שישי) לחילוץ אזרחים שנתקעו בהצפות בעקבות הסערה שהגיעה עם סוף השבוע. במושב אחיעזר שליד נתב"ג נתקעו משפחות רבות בביתהן לאחר שרחובות שלמים הוצפו במושב. הכבאים חילצו כ-80 מתושבי המקום שנתקעו בכ-30 בתים במושב. על פי בקשת מפקד תחנת איילון, יחידת החילוץ הארצית להבה הוקפצה למושב אחיעזר.

אחד מהבתים שהוצפו במושב הוא ביתו של יו"ר ועד המושב בנימין אחוול שסיפר לוואלה! NEWS, כי "התשתית החקלאית עליה יושבים חלק מהשכונות במושב לא טובה., כשנחל איילון עולה על גדותיו, אנחנו סופגים את הכול". אחוול סיפר כיצד משפחות במושב ניסו להימנע ממחזות של הצפות אלה אך ללא הועיל.

"הגבהנו את הרצפות ב-60 סנמטרים אבל אני רואה שזה לא עוזר, המחזות האלה של הורים, מבוגרים ופעוטות שמובלים על סירות הצלה קשים למראה, ואני בכלל לא רוצה לחשוב על כלי החשמל שנפגעו בסופה, ועל כל האוכל שיזרק מאותם מקררים, הרבה כסף יילך לפח". אחוול סיפר שבתחילת השבוע הם מתכוונים לקיים ישיבה דחופה במועצת עמק לוד במטרה למצוא פתרונות תשתיות להמשך החורף, "שוקלים להשכיר את השטחים החלקאים, ולשם לנקז את הגשמים ומי נחל איילון, כדי שמחזות כאלה לא יחזרו על עצמם".

עוד בוואלה! NEWS:
15 מיליון דולר: חמאס החל בחלוקת הפעימה השנייה של הכסף הקטארי
חשודה במסירת מידע כוזב למבקר המדינה: שרה נתניהו נחקרת בלהב 433
טראמפ צפוי למנות את דוברת מחלקת המדינה לשגרירת ארה"ב באו"ם

פעולות חילוץ תושבים במושב אחיעזר בעקבות הצפות, מזג אוויר סוער, לוחמי אש, 7 דצמבר 2018. דוברות כב"ה
פעולות החילוץ מהבתים שהוצפו במושב אחיעזר, היום/דוברות כב"ה

בזכות פעולות שנקט ראש המועצה דוד יפרח נמנעה פגיעה בנפש של לפחות 15 משפחות שהועברו מבתיהם עוד בשלב מוקדם בבוקר, טרם תחילת הסערה. כמו כן ראש המועצה מתריע בפניי רשויות המדינה על העדר יכולת הקיבולת של נחל שפירים להכיל את מי הגשמים הזורמים באזור השפלה דבר הגורם להצפות שוב.

בסמוך לכפר חב"ד חולץ גבר שנתקע בכלי רכב עם שלושה מילדיו בעת שניסה לחצות מעבר תת-קרקעי שהוצף. כוחות כיבוי והצלה חילצו את בני המשפחה בעזרת סירות הצלה. בשל מזג האוויר, צוותי כבאות פעלו לחילוץ אנשים שנלכדו עקב הצפות וכלי רכב שנתקעו. ברחובות חולצו 13 בני אדם, בראשון לציון 11, ברמלה שניים ובפתח תקווה חולץ אדם אחד. באזור תל נוף ממשיכים לפעול לחיפוש לכודים בשני כלי רכב ששקעו לחלוטין. יתרה מזאת, הכבאים פועלים לחילוץ שלושה כלי רכב שנתקעו בשלולית תחת גשר בכפר חב"ד, וסורקים לאיתור לכודים. מוקדם יותר איתרו כוחות החילוץ גבר שנלכד במפעל באזור התעשייה עטרות לאחר שקיר בטון התמוטט עקב הגשמים הרבים. הכוחות ניסו לחלצו במשך שעות, אך לבסוף קבעו את מותו במקום.

עוד באותו נושא

שיא הסערה: פועל נהרג במבנה שקרס בי-ם; חסימות, הצפות ושלג בחרמון

לכתבה המלאה
הצפה, מחנה צריפין, מזג אוויר 7 דצמבר 2018. חדשות מקור אמין, מערכת וואלה!
רכבים לכודים בהצפה מחוץ למחנה צריפין, היום/מערכת וואלה!, חדשות מקור אמין

עומסי תנועה רבים מורגשים ברחבי הארץ, בין היתר קיימים עומסים בכביש 5 למערב מהכפר הירוק לגלילות. כביש 4 לדרום מגהה לגבעת שמואל. כביש 4 לצפון מאלוף שדה לגבעת שמואל. כביש 4 לצפון מהשבעה למסובים. כביש 4 לדרום ממורשה למסובים. כביש 471 למזרח מאונו לבר אילן. כביש 412 לצפון משפירים ליהוד. כביש 1 למזרח משפירים לגנות.

אזרחים חולצו בכפר חב"ד 7 בדצמבר 2018. דוברות כב"ה
חילוץ אב וילדיו שנתקעו בהצפה בכפר חב"ד/דוברות כב"ה
פעולות חילוץ תושבים במושב אחיעזר בעקבות הצפות, מזג אוויר סוער, לוחמי אש, 7 דצמבר 2018. דוברות כב"ה
לוחמי האש מחלצים תושבים באמצעות סירות גומי. מושב עזר, היום/דוברות כב"ה
כביש 40 מברנר לקידרון 7 בדצמבר 2018. דוברות משטרת ישראל
הצפות בכביש 40 מברנר לקידרון, היום/דוברות משטרת ישראל
פעולות חילוץ תושבים במושב אחיעזר בעקבות הצפות, מזג אוויר סוער, לוחמי אש, 7 דצמבר 2018. דוברות כב"ה
חילוץ התושבים באמצעות סירות, היום/דוברות כב"ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully