וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: המפלגה המתנגדת לחיסונים החליפה את כל מומחי משרד הבריאות

שרת הבריאות ממפלגת חמישה כוכבים, שכבר אפשרה להורים שלא להציג אישור רופא על חיסונים עד שהתפרצה מחלת החצבת, נקטה בצעד מדאיג במיוחד נוסף. כל 30 חברי הוועדה המייעצת פוטרו ללא הסבר, כדי "לתת מקום לחדש"

רויטרס

שרת הבריאות של איטליה החליטה להדיח את כל חברי ועדת המומחים המייעצת לממשלה בנושאי בריאות. ההחלטה של ג'וליה גרילו, ממפלגת "חמישה כוכבים" המטילה ספק ביעילות החיסונים, מדאיגה רבים החוששים מפני מחליפיהם של 30 חברי הוועד.

"זה הזמן לתת מקום לחדש", כתבה גרילו בעמוד הפייסבוק שלה ביום שני בערב. "אנחנו ממשלת השינוי, וכפי שעשיתי עם המינויים בשורת הגופים והוועדות במשרד, בחרתי לפתוח את הדלת עבור אישים ראויים אחרים".

בין המודחים גם נשיאת המועצה רוברטה סיליקוויני, שעומדת בראש המחלקה לתרופות ולהיגיינה באוניברסיטת טורינו. היא מונתה לתפקיד בדצמבר אשתקד על ידי השרה הקודמת ממשלת המרכז-שמאל. "אנחנו חוששים מהסיבה שבגללה הם החליטו להדיח אנשים שנבחרו בזכות הניסיון והיכולות שלהם ברמות הגבוהות ביותר", אמרה לגרדיאן. "אנחנו חוששים מהמחליפים ובמיוחד אם המינויים שלהם יהיו ממניעים פוליטיים". לדבריה, היא לא נפגשה פעם אחת עם השרה בחצי השנה שבה האחרונה מכהנת בתפקיד.

עוד חדשות מהעולם:
התיירים גומרים את מי השתייה של איי קופיפי
25 שנה אחרי "בלק הוק דאון": ארה"ב חוזרת לסומליה
סרביה: נתערב צבאית אם קוסובו תקים צבא

חיסון הפפילומה. ShutterStock
הממשלה הקודמת קבעה עשרה חיסוני חובה לילדים/ShutterStock

השרה לא הסבירה את המניע שמאחורי ההחלטה שלה, אבל כתבה כי אלו שהודחו יוכלו להתמנות מחדש, פרט לראשי הוועד. "עליהם לזכות באמון השר האחראי ולפעול בהרמוניה עמו", אמרה. לדבריה, המועצה החדשה תורכב בחודש הבא והמינויים ייבחרו בהתבסס על "תכנית הלימודים שלהם".

ביוני גרמה השרה, החברה בקואליציה המשותפת עם מפלגת הימין הקיצוני "הליגה", לכאוס אחרי שקבעה כי הורים לא יידרשו להציג עוד אישורים מרופא כדי לוודא שילדיהם אכן חוסנו בעשרת חיסוני החובה שקבעה הממשלה הקודמת. בשל הבלבול שנוצר עם תחילת שנת הלימודים והתפרצות חצבת, חזרה הממשלה בחודש שעבר מהחלטתה וקראה ל-800 אלף פעוטות, ילדים ונערים להתחסן.
מפלגתה, שב-2013 תמה בתרופה לריפוי סרטן שהתגלה כמזויפת, הבטיחה לבצע רפורמה בתכנית החיסונים לפי הבחירות האחרונות, שאחריהן הייתה למפלגה הגדולה ביותר באיטליה.

אלפונסו קלוטו, שהיה ראש הסגל במשרד הבריאות למשך שלושה חודשים, אמר כי מדובר בצעד מדאיג, אך כזה התואם את האסטרטגיה של הממשלה הפופוליסטית להפוך כל החלטה שהתקבלה על ידי הממשלה הקודמת. "הדבר החשוב ביותר הוא שהאנשים החדשים יהיו מוכשרים", אמר קלוטו, שסירב לומר מדוע הוא התפטר. לפי הדיווחים, היה זה בשל מחלוקות סביב סוגיות כמו חיסונים.

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully