וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 שנה אחרי "בלק הוק דאון": ארה"ב חוזרת לסומליה

וושינגטון סגרה את נציגותה במוגדישו ב-1991 בעקבות מלחמת האזרחים, ושנתיים מאוחר יותר איבדה 18 לוחמים בקרב שהונצח בסרט המפורסם. עם השיפור במצב, המשימה הדיפלומטית חוזרת למקומה. "אירוע היסטורי"

רויטרס

ארצות הברית ביססה מחדש את נוכחותה בסומליה אחרי כמעט 30 שנה. מחלקת המדינה תיארה זאת כ"אירוע היסטורי" המשקף את ההתקדמות שעשתה המדינה המזרח אפריקנית.
"זהו צעד נוסף בדרך לנרמול היחסים מאז ההכרה בממשלה הפדרלית של סומליה ב-2013", אמרה דוברת מחלקת המדינה הת'ר ניורט. "חזרתנו מדגישה את מחויבותה של ארצות הברית לקידום הדמוקרטיה, היציבות והפיתוח הכלכלי, שנמצאים באינטרסים של שתי המדינות.

וושינגטון סגרה את שגרירותה במוגדישו בינואר 1991 בעקבות הלחימה בין המורדים לממשלה ונאלצה לחלץ מהאוויר את שגרירה ואת הצוות הדיפלומטי שלה. מאז פעלה השגרירות מניירובי, בירת קניה השכנה. ב-1993 נהרגו 18 חיילים משורות הכוחות המיוחדים בקרב עם חמושים במוגישו, אירוע שהונצח בסרט "בלק הוק דאון".

לקריאה נוספת בנושא
הפיוס בקרן אפריקה: אריתריאה הודיעה על חידוש יחסיה עם סומליה
"מצאתי רק גופות חרוכות": 300 נהרגו בפיגוע הקטלני בתולדות סומליה

שוק בבירת סומליה, מוגדישו, אחרי פיגוע, 27 בנובמבר 2018. רויטרס
הפיגועים נמשכים. שוק במוגדישו, בחודש שעבר/רויטרס

בשנים האחרונות חל שיפור במצב הביטחוני במוגדישו, על אף שארגון א-שבאב הקיצוני, השואף להקים מדינת הלכה מוסלמית, נותר איום לא מבוטל. הוא נהדף מהבירה באוגוסט 2011 בתום מתקפה של כוח האיחוד האפריקני, אך מחזיק בנוכחות משמעותית באזור הבירה.
.
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הרחיב את הפעילות נגד א-שבאב במרץ אשתקד, וצבא ארצות הברית תקף עשרות פעמים את פעילי הארגון בשנה החולפת. בחודש שעבר הודיעה וושינגטון על צמצום הדרגתי של 700 חיילים בכוח ללוחמה בטרור שמוצב ברחבי היבשת, אולם פעילותם בסומליה תישאר פחות או יותר באותו סדר גודל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully