וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לעג למקרון אחרי ההתקפלות: הגיע למסקנה שקיבלתי לפני שנתיים

5.12.2018 / 9:16

נשיא ארה"ב ניצל את הנסיגה שעשה נשיא צרפת במדיניות האנרגיה שלו, אחרי שהשהה את המס על הדלק, כדי להצדיק את פרישתו מהסכם האקלים. "שמח שחברי מקרון הגיע והמפגינים בפריז הסכימו עם המסקנה שלי"

עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיך ללעוג לנשיא צרפת עמנואל מקרון, בצל הקשיים הפוליטיים שלו בשל מחאת "האפודים הצהובים" על העלאת מס הדלק ויוקר המחיה. אתמול (שלישי) החליט ממשלו של מקרון לבצע פניית פרסה ולהקפיא את העלאת המסים למשך חצי שנה לפחות, בשל העימותים האלימים שאירעו בשבועות האחרונים ברחבי המדינה, ובמיוחד בפריז.

"אני שמח לראות שחברי עמנואל מקרון והמפגינים בפריז הסכימו עם המסקנה שהגעתי אליה לפני שנתיים", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "הסכם פריז מלא בפגמים מאחר שהוא מעלה את מחיר האנרגיה עבור מדינות אחריות בעוד שהוא מלבין חלק מהמזהמות הגדולות ביותר בעולם", כתב טראמפ, בהתייחסו להסכם האקלים שנחתם בפריז ב-2015 ושממנו פרש במהלך כהונתו.

היחסים בין שני המנהיגים היו בתחילה קרובים וידידותיים, חרף המחלוקות הרבות ביניהם. עם זאת, בתקופה האחרונה חל משבר ביניהם, כשטראמפ מרבה לתקוף את מקרון, במיוחד אחרי שהאחרון מתח ביקורת מרומזת על מדיניותו הלאומנית של נשיא ארצות הברית. מקרון גם התנגד לפרישה מהסכם הגרעין עם איראן, ויחד עם יתר מדינות אירופה הוא עוד מנסה להצילו.

עוד בוואלה! NEWS:
בשל העימותים עם המפגינים בפריז: צרפת שוקלת להכריז מצב חירום
מקרון מתקפל: הממשלה תשהה את העלאת מס הדלק בשל המחאה
מנותק מהעם: הזעם על התנשאות מקרון שורף את רחובות פריז

דונלד טראמפ ועמנואל מקרון בפגישה בארמון האליזה, 10.11. רויטרס
מקרון וטראמפ באליזה, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully