וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל העימותים עם המפגינים בפריז: צרפת שוקלת להכריז מצב חירום

2.12.2018 / 10:01

דובר הממשלה אמר כי מקרון, ראש הממשלה ושר הפנים ידונו בכל האפשרויות העומדות בפניהם על מנת למנוע את הישנות האלימות ברחובות המדינה. אנשי "האפודים הזוהרים", המוחים על מדיניות הנשיא, שרפו מכוניות והציתו מבנים בפריז

עריכה: שניר דבוש

צרפת תשקול להכריז מצב חירום כדי למנוע את המשך האלימות שפוקדת את הבירה פריז בשבועיים האחרונים - כך מסר הבוקר (ראשון) דובר הממשלה בנז'מין גריבו, אחרי העימותים אתמול בין כוחות הביטחון לבין אנשי המחאה נגד הנשיא עמנואל מקרון. הוא קרא למפגינים, המכונים "האפודים הצהובים", לקיים שיחות.

במרי האזרחי החמור ביותר זה עשור, קבוצות של צעירים רעולי פנים, חלקם נשאו מוטות ברזל וגרזנים, התפרעו אתמול במרכז הבירה, הציתו כלי רכב ושרפו מבנים. "עלינו לחשוב על הצעדים שיש לנקוט כדי למנוע את הישנות התקריות האלו", אמר גריבו לרדיו אירופה 1. הוא אמר כי הנשיא, ראש הממשלה ושר הפנים ייפגשו בהמשך היום כדי לדון בכל האפשרויות העומדות לפניהם.

לפחות 110 איש נפצעו אתמול, בהם 17 מאנשי כוחות הביטחון, ו-270 איש נעצרו. המחאה, שתחילתה לפני שלושה שבועות, הייתה במקור נגד מס המייקר את הדיזל, אך בהמשך התרחבה נגד יוקר המחיה והמדיניות של מקרון.

הנשיא, שישוב מארגטינה בתום פסגת ה-G20, אמר אתמול כי הוא לעולם לא יקבל אלימות. לדבריו, המס הכרחי על מנת להיאבק בהתחממות הגלובלית. "שום מטרה לא מצדיקה תקיפה של אנשי ביטחון, גניבות בחנויות, בניינים פרטיים או ציבוריים שעולים באש, איום על הולכי רגל או עיתונאים, או ששער הניצחון עכור", אמר מקרון.

עוד על המהומות בפריז
"הגיעו להילחם": עימותים אלימים בפריז במחאה נגד מקרון
מחאת "האפודים הצהובים" משתקת את צרפת, והתמיכה במקרון צונחת

הפגנות האפודים בצהובים בפריז, צרפת, 1 דצמבר, 2018. רויטרס
המרי האזרחי החמור ביותר זה עשור. אש במרכז פריז, אתמול/רויטרס

המפגינים כתבו על חזית שער הניצחון: "האפודים הצהובים ינצחו" וקראו נגד הנשיא: "מקרון, תפסיק להתייחס אלינו כאל אידיוטים". יתרה מזאת, שני שוטרים דיווחו כי מפגינים גנבו רובה ממכונית של המשטרה, אם כי לא ברור אם הוא היה טעון. בנוסף לכך, עד ראיה מסר שמפגינים הציתו בניין ליד שער הניצחון.

"אם המסר שהאפודים הצהובים רוצים להעביר היום זה שהצלחנו להצית את צרפת זה אבסורדי" אמרה ז'קלין מורו, פעילה באפודים הצהובים שגינתה את אלימות תנועתה. לעומתה, חבר לשעבר בתנועה הסביר כי "הממשלה לא מקשיבה, המהפכה לא יכולה לקרות בלי אלימות".

בנוסף לעימותים בפריז, שדה התעופה בנאנט שבמערב צרפת נסגר אתמול לזמן קצר, לאחר שהמפגינים הגיעו למסלולי ההמראה. בטרבס שבדרום-מזרח צרפת ובלה פוי-אן-ויי, במרכז המדינה, הטילו מפגינים מצור על תחנות המשטרה המקומיות.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully