וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת "האפודים הצהובים" משתקת את צרפת, והתמיכה במקרון צונחת

18.11.2018 / 14:53

הממשלה הטילה מס על הדלק כחלק מתכניתה הסביבתית, ויותר מרבע מיליון נהגים ומפגינים חסמו כבישים ודרכים. הם מאשימים את הנשיא בניתוקו מהעם, והסקרים מראים כי הפופולריות שלו בשפל

עריכה: טל רזניק

התמיכה בנשיא צרפת עמנואל מקרון ממשיכה בירידתה העקבית ורק 25% מהציבור מרוצים מתפקודו - כך עולה מסקר חדש שפורסם היום (ראשון), ברקע מחאה נגד עליית מחירי הדלק שנגרמה כתוצאה מהרפורמות הכלכליות השנויות במחלוקת של מקרון.

לפי סקר של Ifop, שנערך בין 9 ל-17 בחודש, חלה ירידה של 4% בשביעות הרצון ממקרון בהשוואה לחודש שעבר. בסקר השתתפו כ-2,000 אנשים והוא פורסם בעיתון ז'ורנל דו דימנש. מקרון חווה קיץ סוער, שכלל גם את הדחת יועצו הביטחוני לשעבר בשל חשד לתקיפה וכן את התפטרותם של כמה שרים.

מקרון, שהבטיח להתניע מחדש את הכלכלה וביטל חלק מהמגבלות על פיטורי עובדים במשק, מסרב להיכנע להפגנות נגדו. המס שהוטל על הדלק נועד לעודד את האזרחים לעבור למכוניות מזהמות פחות, אך הוא עורר זעם רב בקרב תושבים באזורים הכפריים של צרפת. השפעת המס החדש החלה להיות מורגשת בחודש שעבר, עם עליית מחירי הנפט בעולם.

מחאת נהגים נגד נשיא צרפת עמנואל מקרון באזור העיירה הלוצ'ין, 17 בנובמבר 2018. רויטרס
מפגין נגד מקרון, אתמול/רויטרס

נהגים ומפגינים זועמים חסמו אתמול כבישים ברחבי צרפת, כחלק מקמפיין המחאה העממי המכונה "האפודים הצהובים" שמשך כ-288 אלף איש. הם מאשימים את מקרון בהיותו מנותק מהעם, וחלקם המשיכו לחסום נתיבים גם היום. החסימות גרמו גם לאבידות בנפש - מפגינה נדרסה למוות כשנהג שנתקף תבהלה פגע בשוגג במחסום. יותר מ-400 אנשים נוספים נפצעו, בהם 14 באורח קשה, כשנהגים ניסו לעקוף את המתרסים הזמניים. לפחות 157 אנשים נעצרו.

בסקר נפרד של Ifop, אמרו 62% מהנשאלים כי על הממשלה לקדם מדיניות שתיטיב עם הכנסותיהם של התושבים, גם על חשבון האטה ביישום תכנית האנרגיה הידידותית לסביבה. השר להגנת הסביבה, פרנסואה דה רוז'י, אמר כי הממשלה, שניסתה לפייס את הנהגים עם סבסוד לאלו שנפגעו בצורה הקשה ביותר, לא תיסוג מהתכנית. בינואר ייכנס לתוקף מס על הדיזל, הדלק הנפוץ ביותר בצרפת.

"הייתי שמח להוריד מסים, אבל אנו זקוקים להם כדי להילחם בשינויי האקלים", אמר היום השר לרדיו אירופה 1 ולרשת CNews בריאיון משותף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully