וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדונה וג'אגר בתור: מכירה פומבית של כתבי קבלה מאת הרב המפורסם

5.12.2018 / 12:14

118 עמודים הכתובים על ידי הרב יהודה לייב אשלג, הידוע בעולם הקבלה, ומכילים פרשנויות לתורתו, מוצעים למכירה פומבית בעשרות אלפי דולרים. עבור מעריצי אשלג, ביניהם סלבס בכל העולם, מדובר בבשורה "לא פחות מדרמטית" שכן הכתבים שופכים אור על שאלות רבות שעוררה תורתו

כתביו של הרב יהודה לייב אשלג מעולם הקבלה. מערכת וואלה!
מוצעים למכירה בעשרות אלפי דולרים. כתביו של הרב אשלג המוצעים למכירה/מערכת וואלה!

אחד הגורמים המרכזיים שהפכו בשנים האחרונות את תורת הקבלה לטרנד חוצה מגזרים הוא הרב יהודה לייב אשלג, דמות רבנית שאחרי תורתו ורעיונותיו נוהרים אלפים, בהם ידוענים כמו מדונה, דמי מור, אשטון קוצ'ר, רוזאן בר, מיק ג'אגר ודונה קארן.

תורתו של הרב, שהלך לעולמו ב-1954, הפכה אותו לאחת מהדמויות הקבליות המוכרות ביותר. אשלג נפטר לפני 64 שנה אבל תורתו ופירושיו מופצים בעולם הקבלה גם בתקופה הנוכחית, בעיקר באמצעות דמויות כמו הרב שרגא ברג ומיכאל לייטמן. ברג נפטר לפני שלוש שנים ובחייו ניהל את "המרכז לקבלה" שייסד אשלג. במעלה הזמן הממסד האורתודקסי דחה את פעילותם של אנשי עולם הקבלה, אך מנהיגיו התעלמו והצליחו במסגרתה למשוך אליהם עשרות אלפי תלמידים במשך עשרות שנים.

עוד בוואלה! NEWS
תכנית סודית שחיכתה שלוש שנים: הוויכוח על עיתוי מבצע "מגן צפוני"
סנאטורים בכירים נגד בן סלמאן: "צריך לשלם מחיר על רצח העיתונאי"
"היום עשינו היסטוריה": אלפים בעצרת המחאה נגד רצח נשים בתל אביב

הרב יהודה לייב אשלג. ויקיפדיה, מערכת וואלה!
ידוע בעולם הקבלה. הרב יהודה לייב אשלג/מערכת וואלה!, ויקיפדיה

במכירה הקרובה של בית המכירות הפומביות "ווינרס" (Winner's) יוצג למכירה פריט הכולל 118 עמודים כתובים בכתב צפוף על ידי הרב אשלג. במסמך מופיעים קטעים מתורתו שמעולם לא נחשפו ולטענת מוכריו "הם שופכים אור על שאלות רבות שעוררה תורתו". בנוסף לכך, הם ציינו כי "עבור מעריציו מדובר בבשורה לא פחות מדרמטית" ושנדרשת עבודת מחקר רבה לפענח את הכתבים בדפים. המחיר ההתחלתי עומד כעת על 80,000 דולרים, אך גל וינר, מנהל בית המכירות, העריך שהמסמך יימכר ברבע מיליון דולר. לרוכש העתידי תוענק זכות יוצרים בלעדית על הכתבים, כך שמעבר לערך הסנטימנטלי הקיים בו, יש בכך גם פוטנציאל כלכלי.

הרב אשלג נולד בפולין בשנת 1884 ועוד בצעירותו נמשך לתורת הקבלה וסופר עליו כי נהג להחביא את דפי הזוהר וכתבי האר"י בין דפי התלמוד שלו על מנת שלא יבחינו בכך. 16 שנה לאחר נישואיו, הוא עלה לישראל, ובירושלים החלו להתקבץ סביבו תלמידים רבים. הוא ראה חשיבות רבה בהנגשת לימוד הקבלה לציבור ופעל לכך באמצעות כתיבת ספרים רבים. ראש הממשלה המנוח דוד בן גוריון צוטט בעבר כשסיפר שנפגש עם הרב אלשג פעמים רבות, "רציתי לדבר איתו על קבלה והוא איתי על סוציאליזם".

  • עוד באותו נושא:
  • קבלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully