וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטורים בכירים נגד בן סלמאן: "צריך לשלם מחיר על רצח העיתונאי"

4.12.2018 / 22:01

אחרי תדרוך בדלתיים סגורות של ראש ה-CIA בנושא רצח חאשוקג'י אמר יו"ר ועדת החוץ של הסנאט כי יורש העצר הסעודי "היה מורשע בתוך 30 דקות אם היה עומד לדין". הסנאטור גראהם הצהיר כי יפסיק לתמוך במכירת נשק לבעלת בריתה של ארה"ב: "תם עידן היחסים הרגילים עם סעודיה"

רויטרס

סנאטורים בכירים אמרו הערב (שלישי) כי הם משוכנעים שיורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן הורה על רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י. זאת, אחרי תדרוך בדלתיים סגורות שקיימה ראש ה-CIA ג'ינה הספל בנוגע לפרשה. ריאד מכחישה כי הנסיך אחראי לרצח של מבקר השלטון בקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר, אך הקונגרס מפקפק בכך ודורש לנקוט נגדו צעדים משמעותיים, בניגוד לעמדת הממשלה.

הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם אמר כי אמנם לא הוצג לסנאטורים אקדח מעשן אך הוצג להם "מסור מעשן", בהתייחסו למסור שלפי זרועות המודיעין נעשה בו שימוש כדי לבתר את הגופה של חאשוקג'י. הוא אמר עוד כי העידן של יחסים רגילים עם סעודיה הגיע לסיומו, וכי הוא לא יתמוך יותר במכירת נשק לסעודים כל עוד מוחמד בן סלמאן שולט במדינה. הוא תיאר אותו כ"משוגע", "מסוכן" ו"כדור הרס".

עוד בנושא רצח העיתונאי:
"יורש העצר מפלצת, אוכל את יריביו": ההודעות האחרונות של חאשוקג'י
פומפאו בדיון סגור בסנאט: "פגיעה ביחסים עם סעודיה תהייה טעות"
בכיר סעודי תוקף: אי אפשר לסמוך על ה-CIA בחקירת מות העיתונאי

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, בכנס כלכלי בריאד, 25 באוקטובר 2018. רויטרס
בקונגרס רוצים להענישו. בן סלמאן בכנס בריאד, אוקטובר/רויטרס

יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, בוב קורקר מטנסי, היה אף תקיף יותר מגרהאם, ואמר כי "יורש העצר הורה על הרצח, תכנן אותו, עקב מקרוב אחרי ההתפתחויות. אם הוא היה עומד לדין בפני חבר מושבעים הוא היה מורשע בתוך 30 דקות. השאלה היא מה עושים לגבי זה".

לדבריו, "עד כה, למרבה הצער, הם מרגישים שזה משהו שעבר כי הממשל דיבר עליהם במונחים שנותנים להם חסינות. המסר ששלחנו להם הוא שאפשר להרוג עיתונאים, ומדינות נוספות ישימו לב לזה. הם היו צריכים לשלם מחיר וזה משהו שהיינו צריכים לגנות בתוקף. היינו צריכים לומר לעולם שאנחנו לא מסכימים למעשים שכאלה ואנחנו נוקטים בצעדים, וזה לא מה שקרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הסנאטור האמריקני לינדזי גרהאם, מאי 2017. רויטרס
נמצא "מסור מעשן" נגד בן סלמאן. גרהאם/רויטרס

הספל הגיעה לדבר בפני הסנאטורים על רקע דרישה הולכת וגוברת מצדם לשמוע את גרסת ה-CIA לאירועים, אחרי שהנשיא טראמפ אמר במספר הזדמנויות כי המסקנות אינן חד משמעיות. "אולי הוא עשה זאת ואולי לא", אמר טראמפ.

ג'ינה הספל, ראש ה-CIA במהלך טקס פרידה לג'ורג בוש האב בבניין הקפיטול בוושינגטון, ארה"ב 4 בדצמבר 2018. רויטרס
קיימה תדרוך אחרי דרישה הולכת וגוברת לשמיעת גרסת ה-CIA. הספל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully