וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודים בפרשת הרופאים המתחזים זועמים: "המשטרה הגזימה"

5.12.2018 / 8:35

עשרות החשודים שזייפו תעודות רפואה ועבדו כרופאים ברחבי הארץ הביעו כעס על כותרת המבצע המשטרתי - "רישיון להרוג", וטענו שהחוקרים הלכו רחוק מדי. "טענות המשטרה גורפות ולא מדוייקות", אמר עו"ד המייצג את החשודים

עריכה: שניר דבוש

ביחידה המרכזית של מחוז צפון במשטרה נמשכת חקירת 47 החשודים בזיוף תעודות לימודי רפואה בארמניה. עורכי דין רבים שהגיעו ביום שני לבית משפט השלום בנצרת הביעו כעס על כותרת המבצע המשטרתי - "רישיון להרוג", וטענו שהמשטרה הלכה רחוק מדי. בנוסף, הם טוענים שמדובר בחקירה שנופחה מעבר למידותיה ונועדה להשיג כותרות ופרופיל ציבורי גבוה. "המשטרה הגזימה", אמר עו"ד שלומי טדרי המייצג את אחד העצורים בפרשה. עו"ד עומר מסארווה, המייצג חשוד אחר, שאל איך זה "שבתיק הצוללות, בו מיוחסות לחשודים עבירות קשות יותר, לא נעצרו חשודים, ואילו בתיק הזה, שהוא הרבה פחות חמור, מיד מבצעים מעצרים?".

מנגד, במשטרה משוכנעים כי מדובר בפרשה חמורה שבה עלה שעשרות חשודים ניסו, וחלקם אף הצליחו, לעסוק במקצועות רפואה שונים, למרות שלא סיימו את לימודי הרפואה שלהם ושרק הודות למצג שווא של עמידה בתנאים, הצליחו לגשת למבחני ההסמכה בישראל. עוד הסבירו במשטרה שהחשודים למדו רפואה במוסדות שונים בחו"ל, ומשלא עמדו בדרישות לקבלת ההסמכה, הם פנו למאכער שהפנה אותם למוסדות אקדמאיים שונים בארמניה: SAINT TEREZA, HAYBUSAK, MKHITAR GOSH. החשודים, בסיוע של המאכער, נסעו ולמדו באותם מוסדות פרק זמן קצר שלאחריו קיבלו את תעודת סיום הלימודים, וזאת מבלי שסיימו את תקופת הלימודים הנדרשת.

עוד בוואלה! NEWS
הרובוט הצה"לי תיעד פעילי חיזבאללה במנהרה - והפעיל מטען | תיעוד מיוחד
נתניהו: רב הנסתר על הגלוי; המבצע - חלק קטן מהתמונה הכוללת
"היום עשינו היסטוריה": אלפים בעצרת המחאה נגד רצח נשים בתל אביב

40 חשודים נעצרו עם דיפלומת רפואה מזוייפת מארמניה. משטרת ישראל, .
אחד החשודים נעצר במהלך משמרת/., משטרת ישראל

אותו מאכער גם לא הצליח בעבר לסיים לימודי רפואת שיניים, ולבסוף קיבל הסמכה שכביכול הוא בוגר השכלה רפואית. כיום עיקר פרנסתו מגיעה ממיזם התיווך ולא מרפואה, ועדיין לא ברור מה סכומי הכסף שגבה.

במודעות שהתפרסמו בשפה הערבית הבטיחו לסטודנטים לימודים בארמניה "שיקלו על הקבלה ויחסכו להם זמן וכסף". אותה מודעה פנתה לסטודנטים "שמתקשים בהשלמת לימודיהם" והסבירה על האפשרות להעביר אותם מהאוניברסיטאות באירופה בהן התקשו. החשודים טענו שכל לימודי הרפואה שלהם היו בארמניה, אך בחקירה עלה כי קודם לכן למדו באוניברסיטאות אחרות באירופה, או בירדן, ורק לאחר שהתקשו לצלוח בהן את המבחנים, עברו לארמניה שם קיבלו את התעודות תוך זמן קצר. עשרות חשודים נוספים לא הכחישו שלמדו קודם באוניברסיטאות אחרות וכרגע אינם עצורים.

עוד באותו נושא

עסקו ברפואה - בלי לימודים: עשרות רופאים ורוקחים נעצרו

לכתבה המלאה
40 חשודים נעצרו עם דיפלומת רפואה מזוייפת מארמניה. משטרת ישראל, .
אחד הרישיונות שהושגו על ידי החשודים/., משטרת ישראל

על פי החשד, החשודים הציגו את אותה תעודת סיום לימודים שיקרית בפני משרד הבריאות במטרה לקבל את רישיון הרפואה, חלקם אף הצליחו לעבור את בחינות ההסמכה ולזכות במשרות ציבוריות כרופאים או סטאז'רים בבתי חולים ובמוסדות ציבוריים אחרים. רופא אחד אף עבד עבור חברה המספקת שירותים לשירות בתי הסוהר. עו"ד מסארווה אמר שטענות המשטרה "גורפות ולא מדוייקות" והוסיף שהחשוד אותו הוא מייצג עבר ללמוד רפואה בארמניה רק לאחר שלא הצליח לעמוד בעלויות הלימודים הגבוהות בירדן, ולא כנטען שעבר בגלל קושי לעמוד בדרישות. בשני המקרים, החשוד לא עבר את מבחני ההסמכה בישראל וכלל לא עוסק במקצוע רפואי. עו"ד מסארווה גם הביע תמיהה מדוע לא הושעו מעבודתם אותם החשודים כי לטענת המשטרה "החשדות עלו כבר לפני זמן רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully