וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובוט הצה"לי תיעד פעילי חיזבאללה במנהרה - והפעיל מטען | תיעוד מיוחד

4.12.2018 / 20:23

בסרטון שהציג דובר צה"ל, ניתן לראות פעילי חיזבאללה מתקרבים אל מצלמה שהוצבה במנהרה סמוך למטולה - ונפגעים מפיצוץ מטען שהוצמד אליה. "גם בשעות אלה כוחות צה"ל ממשיכים לפעול לחשיפה ונטרול של המנהרות", אמר תא"ל רונן מנליס

דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם הערב (שלישי) תיעוד של פעילי חיזבאללה הולכים בתוך מנהרה שחוצה לשטח ישראל סמוך למטולה ואותרה הבוקר. המנהרה שהייתה בעומק 25 מטר, לטווח של כ- 100 מטרים ולגובה ורוחב של שני מטרים, נוטרלה הבוקר כחלק ממבצע "מגן צפוני" אליו יצא צה"ל במטרה לחשוף ולנטרל מנהרות של ארגון חיזבאללה בלבנון. בסרטון שהציג דובר צה"ל, ניתן לראות פעילי חיזבאללה מתקרבים אל מצלמה שהוצבה במנהרה - ונפגעים מפיצוץ מטען שהוצמד אליה. "גם בשעות אלה כוחות צה"ל ממשיכים לפעול לחשיפה ונטרול של המנהרות", אמר מנליס.

עוד הוסיף דובר צה"ל כי המנהרה יצאה ממבנה אזרחי ששימש כמפעל בלוקים אזרחי, "מטרים ספורים מעמדת יוניפי"ל של האו"ם". החל משנת 2014 החלה לרדת הפעילות האזרחית ולהתחיל הפעילות הצבאית: "במסגרת הסממנים הצבאיים מתחילים לראות פעילות חריגה במסווה אזרחי של רכבים ושל משאיות שמפנות עפר מתוך המבנה לשטח קרוב לכילא. חיזבאללה מנסה להקנות לפעילות חזות אזרחית ולהסתיר אותה מאיתנו, מתושבי לבנון ומיוניפי"ל".

עוד בנושא בוואלה! NEWS
נתניהו: "מי שיתקוף את ישראל ישלם מחיר כבד"
ראשי קרב של מאות ק"ג: האתגר האמיתי של צה"ל מול חיזבאללה
"אין תחושה של מלחמה": תושבי הצפון לא מוותרים על שגרת החיים

במהלך הצהרה שהתקיימה הערב בקריה בתל אביב, לאחר ישיבת קבינט ביטחוני-מדיני, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "מי שיתקוף את ישראל ישלם מחיר כבד". נתניהו האשים את חיזבאללה בהפרת הריבונות של ישראל ובהחלטה 1701 של האו"ם וציין כי הוא שוחח עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בנושא. בנאומו אמר נתניהו כי המנהרה שהושמדה "לא תשיג את מטרתה - וכך גם יהיה עם שאר מנהרות הטרור". לדבריו חיזבאללה רצה "להחדיר באמצעות המנהרות הללו רכבים לשטחנו. זו חלק ממערכה רחבה שתכננו לכיבוש חלקים מהגליל. זה איום ממשי בהיקף, בעוצמה ובתעוזה שלא ידענו. זו חלק מרשת הטרור והתוקפנות האזורית והעולמית בהכוונת איראן ובמימונה".

עוד באותו נושא

צה"ל פתח במבצע "מגן צפוני" להשמדת מנהרות של חיזבאללה בגבול לבנון

לכתבה המלאה

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט הוסיף כי מאז סוף 2014, התקיים מאמץ מודיעיני, מבצעי, הנדסי וטכנולוגי לאיתור איום המנהרות מלבנון לישראל. "הבוקר יצאנו לפעולה שנועדה לסכל את האיום ההתקפי של חיזבאללה בשטחנו", אמר איזנקוט. "זאת במאמץ להסיר את איום התת-קרקע ולהמשיך לפגוע בהתבססות האיראנית בזירה הצפונית. המבצע יתקיים במשך מספר שבועות לאחר שהקבינט אישר אותו בתחילת החודש. תושבי הצפון יכולים להמשיך את שגרת חייהם ולהרגיש בטוחים". בנוסף, אמר איזנקוט, "אנחנו מחזיקים בתוכנית המנהור ההתקפי של ארגון חיזבאללה לשטחנו".

רא"ל איזנקוט הוסיף שבצה"ל התפתחה במהלך השנים יכולת מתקדמת לנטרול מנהרות התקפיות בצפון ובדרום. "מאז צוק איתן פגע צה"ל ב- 17 מנהרות מעזה ליישובי הדרום בשילוב יכולות צה"ל והשב"כ. במקביל, בונים הכוחות מכשול שיבסס את היכולת לשנים ארוכות", הסביר.

הבוקר, סייר הרמטכ"ל ברשויות בצפון וביקר את ראשיהן. "הודיתי להם על מהנהיגות, האחריות ועל העובדה שהרגשנו מספיק בטוחים לשתף אותם לפני שהמצבע יצא לדרך מתוך אותה אחריות לשיתוף פעולה. קראתי להם להמשיך בשגרה, להמשיך את אורח החיים בביטחון מלא".

מסע"ת, ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל גזי איזנקוט, קרייה, תל אביב 4 בדצמבר 2018. עמוס בן גרשום/ לע"מ, מערכת וואלה!
"הקבינט אישר את המבצע". נתניהו ואיזנקוט בהצהרתם בקריה, הערב/מערכת וואלה!, עמוס בן גרשום/ לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully